Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik woon in Australië, waarschijnlijk wel een van de verder weg wonende leden, kom oorspronkelijk wel uit Nederland. Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar Safety Razors en kwam daardoor dit forum tegen.

Posted

Welkom! Leuk dat je dan weer bij ons uitkomt. Er zijn daar zeker ook genoeg vintage Gillette krabbers te vinden.

Posted

Welkom! Leuk om iemand te kunnen begroeten van de andere kant van onze planeet! Veel plezier hier, en meteen een vraagje; is er, buiten online winkels, een beetje aan spullen te komen voor traditioneel scheren bij jou in de buurt? Uit Australië ken ik eigenlijk alleen de Palmolive scheercrème en stick en die zijn echt anders dan die bij ons.

Posted

Welkom op het forum, je bent het aan jezelf verplicht om een kijkje te nemen bij de Wolfman krabbertjes ;-)

Posted

Welkom! Jij kan waarschijnlijk beter aan Shaver Heaven een geraken dan wij, gezien die uit Australië komen. :)

Posted
Welkom! Leuk om iemand te kunnen begroeten van de andere kant van onze planeet! Veel plezier hier, en meteen een vraagje; is er, buiten online winkels, een beetje aan spullen te komen voor traditioneel scheren bij jou in de buurt? Uit Australië ken ik eigenlijk alleen de Palmolive scheercrème en stick en die zijn echt anders dan die bij ons.

Ik moet het echt van de online winkels hebben. Niet dat ik super geïnteresseerd ben in vintage Gillette, maar ik kom nog wel eens regelmatig op rommelmarkten en zo en kijk er dan wel naar uit, maar ik zie zelden Safety Razors liggen. Oudere straight Razors af en toe wel maar daar heb ik weinig verstand van. Ik heb het meer op de moderne versie van de DE Razor, voornamelijk roestvrij staal en liefst machinaal gemaakt, zoals att en wolfman. Het moet goed scheren, maar waardeer ook het vakmanschap. Scheren met safety razor is voor mij echt een gewaarwording. Had altijd hekel aan scheren en had vaak last van mijn huid. Nu nooit meer last van en scheer me iedere dag net plezier, regelmatig 2 keer per dag zelfs.

Posted
Oehh, inderdaad!

Welkom!

Kun je recensies schrijven over Shave Heaven producten? :P

Dat kan ik wel, maar ik heb nog geen gebruik gemaakt van hun producten, dus ik weet niet hoe waardevol dat dan is ☺.

Posted
Welkom op het forum, je bent het aan jezelf verplicht om een kijkje te nemen bij de Wolfman krabbertjes ;-)

Heb er al 1 in gebruik en een paar Handles. James maakt ze ook voor Los Angeles ssc, bbs1 zoals jullie waarschijnlijk weten, maar die ontbreekt helaas nog in de collectie.

Posted

Heb ik pas achteraf in een ander bericht van je gelezen. De BBS-1 vind ik iets minder als de WR-1 van James maar zeker toch wel een goeie krabber. Met de blackbird wacht ik nog een tijd af tot er genoeg ervaringen op het net staan van mensen waarvan ik weet dat ze een gelijkaardige smaak hebben vooraleer ik eventueel tot aankoop overga. Ben niet echt weg van het ontwerp trouwens.

Zie dat je ook vaak twee keer per dag scheert, zo hoort het ook 8-)

Posted

Welkom Wolfman. Mooi dat je interesse toont in een forum dat gemaakt wordt aan de andere kant van de wereld.

Posted

Welkom!

Wat zijn typische Australische "drugstore" zepen? Ik weet dat er een Australische Palmolive zeep is, maar verder ken ik niets.