Jump to content

Koraat scheerkwast

Kamp

Recommended Posts

5a24baa3511da_koraatbrush.thumb.jpg.6d14fcf23d35d996d81209a40bb385bc.jpg

5a24baa354458_koraatkwast1.jpg.16226ec66d0b4dc3db69f8b45ea0897a.jpg

Ulrik gaat ook kwasten maken dit is wat hij op zijn Facebookpagina heeft gezet:

Fotos des Aluprototypen für unsere bald erscheinenden Rasierpinsel. Diese wird es in Aluminium eloxiert sowie in einer noch etwas edleren Variante geben. Lasst euch überraschen

wink-emoticon

Here are the first photos of the aluminum prototype of our shaving brushes. Those will soon be available in anodized aluminum and another very noble material...

Staat niet bij wat voor haar hij gaat gebruiken.

Ben benieuwd . ;)

Ik vind het een mooi ontwerp, mooi futuristisch ontwerp,

Naar mijn mening mag er wat minder groeven er in om de drukte wat weg te halen zodat het geheel er rustig uitziet.

Ik bedoel daarmee dat de kwast zelf meer in beeld kom dan de knop.

Iets strakker mag inderdaad wel en hoewel ik aluminium een mooi materiaal vind voor greepjes van mijn krabbers zou ik er niet zo snel voor kiezen bij een borstel.

Van een heel andere orde is of de wereld zit te wachten op nog iemand die er kwastjes 'bij' doet. Ik kies zelf toch echt liever voor een maker met een paar decennia ervaring......

Van een heel andere orde is of de wereld zit te wachten op nog iemand die er kwastjes 'bij' doet. Ik kies zelf toch echt liever voor een maker met een paar decennia ervaring......

Daar heb je een goed punt, er zijn er al zoveel. maar decennia ervaring is ook geen garantie als ik zie wat voor Simpson prullen ik al door mijn handen heb zien passeren en dan heb ik het over dure exemplaren :(

Klopt Ron, hoewel ik echt een zwak heb voor Simpson/Vulfix kom je inderdaad regelmatig klachten tegen. Hoewel veel van die klachten gaan over het gebrek aan uniformiteit (geen twee kwasten identiek), wat ik juist charmant vind, zijn er ook regelmatig missers. Maar in mijn handen heb ik ze nog niet gehad terwijl ik toch een dozijn plus één van hun kwasten verzameld heb; ook #13 is dik in orde... ;)

Het kan ook zijn dat ze mij altijd moeten hebben natuurlijk :-)

Ik neem aan dat het dan over tweedehands exemplaren gaat (nieuwe zouden gewoon gereclameerd kunnen worden toch?) en dan heb je de kans dat iemand hem juist weg doet omdat-ie niet goed (meer) is. Zou dus zomaar 5dehands kunnen zijn en telkens maar gauw weer doorverkocht.

Dan kan het nog steeds aan Vulfix/Simpson liggen natuurlijk maar als ik zie hoe in sommige 'instructie'-video's kwasten echt mishandeld worden is het misschien toch lastig de schuldige aan te wijzen.

Ik neem aan dat het dan over tweedehands exemplaren gaat (nieuwe zouden gewoon gereclameerd kunnen worden toch?) en dan heb je de kans dat iemand hem juist weg doet omdat-ie niet goed (meer) is.

De meeste waren inderdaad tweedehands maar ook nieuwe vorig jaar nog, terugzenden zat er niet in want was niks mis mee werd me verteld. Ik ken verscheidene grote verzamelaars die openlijk toe hebben gegeven dat ze bijvoorbeeld een Manchurian wilden en er vier of vijf kochten om er dan eentje over te houden die hun beviel en de rest verkochten. Nu ja is niet langer actueel want gebruik alleen synthetische borstels dezer dagen, geen gezeur meer en veel goedkoper, UEKAZ ;)

Ik vind het wel een mooi handvat, maar ik ben bang dat ik hem dwars door de wasbak laat vallen. Dat gebeurt met mijn houten en kunststoffen exemplaren regelmatig. :oops:

Heeft wat weg van een rubberset 400, maar dan met horizontale groeven. Ik denk dat deze vorm met verticale groeven er ook goed uit zou zien.

displayimage.php?imageid=40489

Hm. Bij nader inzien lijkt hij toch niet zoveel als ik dacht :P.