Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dat is helemaal geweldig nieuws, de originele witch hazel gewoon hier in Nederland verkrijgbaar!!! En te betalen gewoon met ideal in plaats van zo een vervelende credit card.

Ik ben benieuwd hoe die toverhazelaar die ik nu gebruik zich laat vergelijken met die van Dickinson, het zou in principe hetzelfde moeten zijn maar wie weet...

Posted

Hij ruikt toch nergens naar? Of zit in die duurdere blokken ook een parfum?

Nee maar parfum is in een deo, wat werking betreft, maar bijzaak. Voornaamste werkingen zijn stoppen van bacterie-groei (dat is wat er stinkt in zweet) en het afremmen van de zweetklierproductie.

Dus jezelf insmeren met aluin helpt tegen overmatig zweten? Dat wist ik niet.

Posted
Dus jezelf insmeren met aluin helpt tegen overmatig zweten? Dat wist ik niet.

Nee er is verschil tussen een deodorant en een anti transpirant, een deodorant gaat zweetlucht tegen terwijl een anti transpirant het zweten op zich tegen gaat. Het zweten op zich is geurloos maar word door bacteriën op de huid omgezet in onwelriekende stoffen.

Aluin werkt anti bacterieel waardoor het zweet dus niet gaat stinken, bij sterke transpiratie "spoelt" het echter vrij snel weg maar op zich werkt het erg goed.

@Shave and More: Rob ik hoop dat je genoeg voorraad besteld hebt want volgens mij wil een groot aantal mensen inmiddels die witch hazel proberen, en terecht want het is geweldig spul. Ikzelf ben zwaar benieuwd hoe het zich verhoud tot wat hier verkocht word. Het is tenslotte een Amerikaans product dat al door de indianen gebruikt werd en vooral in de buurt van Virginia groeit zoals de naam al zegt (hamamelis virginiana).

Posted

Mmhh hik heb toch echt het gevoel dat mn aluin staafje steeds dunner wordt. En ik gebruik het pas een maand...

Ik ga met dat ding dus ook over mn gehele ondergezicht. Het tintelt als een gek.

Goed om te weten dat ik mn gezicht na een Aluin behandeling nog moet afspelen voordat ik een aftershave/balsem erop smeer.

Posted

Staafje? Van vergulde hand oid? Dat zijn sticks die tamelijk snel weg zijn, hierboven wordt vooral gepraat over de grote blokken. Ik heb zelf het idee dat de samenstelling van die sticks anders is, maar zeker weten doe ik het niet.

Posted

De sticks van VGH zijn geperste sticks. Is eigenlijk rotzooi. Koop gewoon een mooi groot blok en dan heb je er lang plezier van en die prikt niet zo als die geperste sticks.

Posted

Ik heb zowel een blok als een staafje wat ik ooit van Barbiere di Figaro kreeg bij een order. Dit staafje, niet van vergulde hand, wat wel weet ik niet meer, werkt als een trein bij bloedingen die het grote blok niet aan kan. Ze prikken een stuk feller maar de werking is dan ook veel doeltreffender. Bij mijn weten wordt dit een styptic pencil genoemd. Ze zijn alleen bedoeld om even een wondje aan te stippen, niet om je hele gezicht mee te doen.

Posted

Oke weer wat geleerd.

Die blokken zie ik niet terug bij de drogisterij. Wordt dus online bestellen.

Leuk man dat goedkoop DE scheren :) M'n vrouw klaagt dat ik nu al meer verzorgende producten in de badkamer heb staan dan zij.

Posted

Ik kan hier zowel bij de DA, Kruitvat, Etos als Trekpleister blokker aluin scoren. Kosten allemaal zo rond de 2 euro.

Posted
Ik kan hier zowel bij de DA, Kruitvat, Etos als Trekpleister blokker aluin scoren. Kosten allemaal zo rond de 2 euro.

Oohh in dat geval zal ik eens verder kijken. In de zaak waar ik was hadden ze alleen een staafje. Bedankt

Posted

De aluinstick en het blok dat Marcel noemt waren waarschijnlijk van allume di rocca:

De sticks zijn idd. van prettige kwalitieit dat ze niet zomaar afbrokkelen. De blokken zijn nu lastig te krijgen (voor ons dan even), maar daarvoor zijn dus de ronde blokken in de vorm van een deo-stick gekomen. Die zijn echt massief!

Posted

Ik ga altijd even met een aluin blok van dvh over mijn gezicht na het scheren mee 'in te smeren' en ik heb een staafje van Barbiere voor het echte bloedwerk. Werkt prima, zie niet waarom ik een ander blok moet hebben. (Al komt die denk ik wel een keer, als ik wat moet hebben bij een webshop)

Posted

Ik heb een blok van 1,60 euro van Delhaize. Werkt prima, heb niet het idee dat het een vermaalde stick is ofzo (die lijken me krachtiger)

Heb ook dat als deodorant eens geprobeerd vanmorgen na het douchen, maar of het nou ook gewerkt heeft. Geen idee.

Posted
De aluinstick en het blok dat Marcel noemt waren waarschijnlijk van allume di rocca:

De sticks zijn idd. van prettige kwalitieit dat ze niet zomaar afbrokkelen. De blokken zijn nu lastig te krijgen (voor ons dan even), maar daarvoor zijn dus de ronde blokken in de vorm van een deo-stick gekomen. Die zijn echt massief!

Inderdaad, dat was de naam ja. Prima spul in elk geval. Het grote blok gebruik ik zelden tegenwoordig, maar dat staafje komt zo heel af en toe eens van pas als ik een keer met m'n verkeerde been uit bed ben gestapt ;)

Dan werkt het echt heel goed tegen bloedingen waar je normaal gesproken met papieren zakdoekjes oid aan de gang moet.

Posted
Hier op in hakend:

Ik heb van de week ook een aluinblokje gekocht. Kan ik na het gebruiken hiervan gelijk after shave balsem aanbrengen?

Beter van niet, eerst je gezicht weer spoelen. Aluin is een mineraal die de huid uitdroogt.

Dus scheren ... zeep van gezicht spoelen .... aluin gebruiken voor de kleine sneetjes .... Gezicht spoelen .... droog deppen....Aftershave.

Had v.d. week nogal wat wondjes dus behoorlijk wat reparaturgel gebruikt (Proraso), niet afgewassen en er gewoon aftershave op gedaan (ook Proraso). Nou, dat heb ik geweten..de hele dag een strakke bek :mrgreen:

Dus, na het gebruiken van aluin even afspoelen met koud water en dan aftershave.

Posted
Had v.d. week nogal wat wondjes dus behoorlijk wat reparaturgel gebruikt (Proraso), niet afgewassen en er gewoon aftershave op gedaan (ook Proraso). Nou, dat heb ik geweten..de hele dag een strakke bek :mrgreen:

Haha, dat heb ik ook wel eens gedaan. Ik krijg normaal al een droge huid als ik er na het scheren niets opsmeer, maar de combinatie van die gel en balsem was vreselijk :P

• 5 weeks later...
Posted

Ik had bij mijn huis leverancier shave and more als beginnende DE scheerder ook maar gelijk een aluin blokje van taylor of old bond street meebesteld. ik vond het nodig omdat ik bloed verdunners gebruik dus elk sneetje hoe klein dan ook resulteert bij mij in een niet tot nauwelijks te stoppen bloedbad dat was dus mijn grootste angst dat ik na elke scheerbeurt vol geplakt met vloetjes de straat op moest omdat ik mezelf overal gesneden had. Nu moet ik zeggen dat die angst volledig weg is omdat het aluin blokje meer dan perfect zijn werk doet niet dat ik mezelf altijd open haalt maar als dat wel gebeurt. Zorgt het aluin dat de bloedingen binnen no time stoppen. Het is wel inderdaad zo dat en daar kwam ik van de week op mijn werk achter dat al je overmatig gaat zweten het aluin zijn werkzaamheid verliest

Posted

Kruidvat aluin deodorant stick. Werkt bij mij prima. Zowel als Deo als voor verzorging van "scheerschade". Stevige stick goed voor 2 a 3 jaar! Kosten per dag op basis van 3 jaar €0,01. Mag je zelf uitrekenen wat de winkel er voor vraagt. Wil immers geen reclame maken:|

• 2 years later...
Posted

wat met vintage massieve blokken en wat met oude geperste blokken aluin?

En dan spreek ik over hygiëne.

Niemand hier met een doctoraat in micro-organisme ?

Posted

Ik verwacht dat het type extremofiel wat zich thuis voelt in 99,9% aluminiumkaliumsulfaatdodecahydraat niet het type micro-organisme is wat lang op de huid of in de mens overleeft.