marco Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 misschien en stomme vraag.... hoe lang kan je met een aluinblokje doen? ik heb er jaren geleden een gekregen, maar heel lang niet meer gebruikt. sinds ik met de krabber scheer heb ik hem weer in gebruik. zo'n ding lijkt niet op te gaan. verliest dat nog zn werking ofzo? hij prikt nog wel aardig zeg maar.
wimbouman Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Volgens mij is aluin onbeperkt houdbaar. Ik gebruik de mijne ook maar af en toe, vooral in warm weer. Dat blokje is al jaren oud, en 'still going strong''.
donnie Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Het advies is hem na een jaar weg te doen, maar zoals je zelf ook al aangeeft lijkt hij het dan nog prima te doen, dus weet het ook niet precies eigenlijk Elk jaar een nieuwe vind ik persoonlijk wel een mooie...
nielsgaastra Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Hier op in hakend: Ik heb van de week ook een aluinblokje gekocht. Kan ik na het gebruiken hiervan gelijk after shave balsem aanbrengen?
Marcel Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Volgens mij sneuvelen de meeste aluinblokjes door een val op de grond of in de wasbak. Tot het zover is gaan ze volgens mij een eeuwigheid mee
marco Posted August 5, 2013 Author Posted August 5, 2013 okey, dan misschien maar een keer vervangen voor de hygiene. alhoewel dat ding gewoon afgespoeld wordt. wel lekker goedkoop.... iig bedankt voor de antwoorden.
marzman Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Het ding slijt toch wel iets? Dus je zou eigenlijk continu de aluin die bloot ligt moeten "verversen". De mijne was 1,60 euro in de supermarkt. Als die te klein wordt, breekt of vies is zal ik hem wel vervangen.
Johan Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Mijn blokje gaat al een eeuwigheid mee. Ik gebruik trouwens regelmatig Sanex aftershave, daar zit ook aluin in. "Ectiv Alum" staat erop, maar als je op de ingrediëntenlijst kijkt zie je dat er gewoon aluin (aluminium ammonium sulphate) in zit.
Widowmaker Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Hier op in hakend:Ik heb van de week ook een aluinblokje gekocht. Kan ik na het gebruiken hiervan gelijk after shave balsem aanbrengen? Beter van niet, eerst je gezicht weer spoelen. Aluin is een mineraal die de huid uitdroogt. Dus scheren ... zeep van gezicht spoelen .... aluin gebruiken voor de kleine sneetjes .... Gezicht spoelen .... droog deppen....Aftershave. Als je je aluin blokje weer netjes droog weg legt, kun je er jaren mee doen
talibeard Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 okey, dan misschien maar een keer vervangen voor de hygiene. Ook al niet nodig; bacteriën maken geen schijn van kans op aluminiumzouten. Als je hem sneller wilt opgebruiken kun je hem ook als 'deodorant' gebruiken. Werkt prima (en is eigenlijk ook nog het enige waar ik hem voor gebruik).
Johan Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Levert dat geen irritatie op onder de oksels op den duur? Ik gebruik mijn aluinblokje alleen om eventuele wondjes en plekjes even te ontsmetten. Blokje even over de vochtige huid, in laten werken, en afspoelen.
talibeard Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Levert dat geen irritatie op onder de oksels op den duur? In principe niet maar je zult het wel voelen als je een beschadigde huid hebt. Aluin wordt overigens in heel veel deo's gebruikt als werkzame stof en er worden zelfs aluinblokjes als huid/milieu-vriendelijke deodorant aangeboden via diverse sites.
Johan Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Ik dacht altijd dat de aluminiumverbinding in deodorant een andere was dan in aluinblokjes; ammonium versus potassium. Of zit ik nu verkeerd?
marzman Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 okey, dan misschien maar een keer vervangen voor de hygiene. Ook al niet nodig; bacteriën maken geen schijn van kans op aluminiumzouten. Als je hem sneller wilt opgebruiken kun je hem ook als 'deodorant' gebruiken. Werkt prima (en is eigenlijk ook nog het enige waar ik hem voor gebruik). Hij ruikt toch nergens naar? Of zit in die duurdere blokken ook een parfum?
talibeard Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Er worden verschillende aluminiumzouten gebruikt in deodorants maar volgens mij heeft dat meer te maken met productieprocessen (een aluinblokje moet wel aan elkaar blijven zitten bijvoorbeeld) dan met de werking. Op zich werkt het blokje gewoon goed als deo maar doordat er geen parfum inzit kun je op het eind van de dag bij grote inspanning wel iets ruiken; dat gebeurt bij deo's ook maar dat wordt dan gemaskeerd door de parfum.
talibeard Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Hij ruikt toch nergens naar? Of zit in die duurdere blokken ook een parfum? Nee maar parfum is in een deo, wat werking betreft, maar bijzaak. Voornaamste werkingen zijn stoppen van bacterie-groei (dat is wat er stinkt in zweet) en het afremmen van de zweetklierproductie.
marco Posted August 5, 2013 Author Posted August 5, 2013 het is niet mijn bedoeling om het sneller op te maken, ik was juist bang dat ik hem al te lang had. maar als bacterien geen kans maken, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken. wel grappig dat je het als deo kan gebruiken, had ik nooit eerder gehoord. werkt het net zo goed?
Barbiere di Figaro Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Weet niet of het beter werkt, maar er zijn speciale aluinblokken die precies de vorm van een ronde deo-stick hebben. Daarmee is Talibeards oplossing juist goed te gebruiken.
Puerco Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Het werkt goed als deodorant, ik moet zeggen dat ik wekelijks mijn oksels scheer anders helpt helemaal niets tegen de zweetlucht, de haren houden de stank en/of bacteriën vast dus weg er mee. Op mijn gezicht gebruik ik aluin alleen als ik de huid ergens beschadigd heb, ik krijg er een droge huid van dus dagelijks gebruik doe ik niet meer aan, bovendien gebruik ik nu toverhazelaar (witch hazel) als astringent en dat werkt een stuk vriendelijker en laat m'n huid heerlijk soepel.
Brackpc Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 waar heb je die toverhazelaar vandaan, heb het in Nederland nergens kunnen viinden
Marcel Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Ik heb vorig jaar een flesje goedkoop op iherb.com gescoord. Met kortingcode die ik ergens had opgesnord, hoefde ik geen verzendkosten te betalen. Ik heb Thames witch hazel aftershave trouwens, daar zit meer alcohol in.
Puerco Posted August 6, 2013 Posted August 6, 2013 Bij iherb.com hebben ze thayers en dickinson en de verzendkosten zijn heel laag maar je kunt alleen met creditcard betalen, zo een ding heb ik niet en wil ik ook niet hebben dus dat lukt niet echt. In Nederland is toverhazelaar te koop bij http://www.online-zeepwinkel.nl/a-16136534/badbruis-ingredienten/witch-hazel-destilaat-ovl04/ Het ruikt een beetje "typisch" maar dat went heel snel en is bovendien verdwenen zodra het opgedroogd is. Het laat na het scheren de huid sneller herstellen en de huid voelt glad en strak zonder dat trekkerige droge gevoel dat je overhoud na het gebruik van aluin en het is ook een probaat middel tegen acne, spataderen, aambeien, insectenbeten en tal van andere huidproblemen. Als iemand een adresje weet waar zonder creditcard bv dickinsons met het blauwe label te bestellen is dan wil ik het graag een keer vergelijken of het hetzelfde is. Die van thayers hebben allerlei toevoegingen zoals geurtjes, aloë vera of zijn alcohol vrij (echte with hazel heeft 14% alcohol). Het zou helemaal geweldig zijn als bv één van de aangesloten online winkels iets als dickinsons (blauw) in het assortiment zou hebben (hint, hint).
Marcel Posted August 6, 2013 Posted August 6, 2013 Amazon.co.uk heeft Dickinsons blauw zag ik, maar ik weet niet welke betalingswijze(n) ze gebruiken. Zowel aluin als witch hazel worden gebruikt in sommige aftershaves. Speick aftershave heeft beiden als ingredient bijvoorbeeld.
Shave and More Posted August 6, 2013 Posted August 6, 2013 Prijs op amazon.co.uk is vrij fors volgens mij. Na een aantal reviews op internet te hebben gelezen, ben ik zelf ook wel nieuwsgierig geworden naar de Dickinson's Blue. Dus maar gelijk een paar flessen van 473ml besteld. Naar verwachting eind volgende week verkrijgbaar bij ons
Recommended Posts