Jump to content

ATT S2 2014 en 2015 zoek de verschillen.

Recommended Posts

Posted

Richard (Efsk) en ik waren benieuwd, wat het verschil is tussen een 2014 en 2015. Daar hij een 2014 heeft in ik een 2015, heeft hij mij wat foto's gestuurd en heb ik vanuit hetzelfde perspectief van de kop delen van de 2015 foto's gemaakt en gemonteerd, zodat ze wat vergelijkbaar zijn. Links steeds 2014 en rechts 2015:

Plaat_O_B.thumb.png.239fdd35ca89b5e9ec8825df2372d4b9.png

Eerste rij: De onderplaten van boven. Zo op het oog geen verschil, behalve de tanden.

Tweede rij: De onderplaten van onderen. De tanden van de 2015 lijken smaller, dan bij de 2014. Tevens lijken ze bij de 2015 wat dieper door te lopen, maar dat is minimaal.

S2_KAP.thumb.png.b1b4f7d2fda8434d6209a145180b6f93.png

Eerste rij: De topplaat van opzij. De lijnen van de 2015 lijken wat afgeronder, dan van de 2014.

Tweede rij: Aan de topplaat is verder te zien, dat de puntjes en het schroefdraad wat anders afgewerkt zijn, maar verder zie ik zo geen verschil.

S2_zij_kopGeheel.thumb.png.5884046bf8535be56fd0da3a13cefae7.png

Eerste rij: Duidelijk zichtbaar is bij de 2015, dat de lijnen afgeronder zijn. Ook de verhoging waar het mesje op ligt is vloeiender. De 2015 oogt afgeronder t.o.v. de 2014.

Op het laatste plaatje de kop 2015 van opzij gezien.

Posted

Prachtig overzicht. Nu heb ik een reden, ik weet alleen nog niet of dat "gelukkig" is of "helaas", een 2015 dichte kam te kopen. Daar zijn deze koppen dan toch verschillend genoeg voor, althans qua uiterlijk.

Posted

Hij lijkt wel wat slordiger te zijn gaan werken; de freessporen lijken meer aanwezig in de 2015 foto's. Als ik eerlijk mag zijn vind ik het maar een zozo afwerking. Kan beroepsdeformatie zijn maar als ik er al ééntje zou willen hebben is dat nu wel ongeveer over.

Posted

De kop heeft voor mij een wat industriëel uiterlijk. Daar vind ik de freessporen wel bij passen. Dat industriële neemt wat af bij de 2015-versie, door het meer afgeronde.

Maar goed, als gezegd, zo'n model komt nog.

Posted

Ligt ook wat aan mijn foto's. Is zeker geen mooi gepolijst product, maar elk Streepje zie je, terwijl in werkelijkheid het er erg professioneel uitziet.

• 3 weeks later...
Posted

Het lijkt mij een goed krabbertje die ATT, maar ik zal me erg bekocht voelen met die strepen in dat 2015 model.

Zeker voor die prijs.

Ik denk dat de maker een beetje dronken is geweest.

Posted

Die "strepen" zitten in mijn 2014 model ook. Het gevolg van de machinerie waarmee deze RVS koppen zijn geproduceerd: Deze zijn, aan de binnenzijde, niet hoogglans gepolijst en ik denk dat dat met een reden is geweest: het industriele uiterlijk wat deze koppen hebben wordt daarmee bevestigd.

Op de foto's van de 2015 zien de strepen er harder uit doordat daar ander licht gebruikt is. Mijn 2014 kop is in een lightbox gefotografeerd, waar het licht gefilterd over de te fotograferen objecten strijkt. Dat ziet er wat natuurlijker uit dan een metalen object waar direct op geflitst is, hetgeen de neiging heeft om alle details veel harder weer te geven.