Jump to content

Nogmaals bestanden (foto's) uploaden

Recommended Posts

Posted

Hoe kan ik een foto in een bericht plaatsen?

Ik heb een account aangemaakt in dropbox en daarin een foto van mijn scheermes geplaatst.

Hoe maak ik een url link in het bericht naar de dropbox foto?

In het vorige bericht bestanden uploaden is het antwoord niet gegeven.

groet

Chris

Posted

Op de computer in dropbox moet je eerst een link maken van het betreffende bestand. Dus in dropbox op het bestand gaan staan en rechts klikken, link delen kiezen. Dan krijg je de link, die je moet meenemen naar het forum.

In het bericht op het forum klik je op het aardbolletje met het linktekentje in de menubalk van de berichteditor.

Daar plak je de link uit dropbox in. Je kan tevens een korte naam opgeven.

Kies invoegen in het bericht en klaar is Kees, in dit geval dus ChrisA.

Succes Harkos.

Posted

Hallo Harkos,

prima instructie en het werkt. Bedankt.

Bij mijn bericht in Welkom een reactie geplaatst en de link geplaatst.

En jawel op de link klikken geeft de foto in een nieuw venster.

Ik zie echter ook berichten waar de foto rechtstreeks in het bericht staat. Is dat moeilijk??

groet

Chris

Posted
Hallo Harkos,

prima instructie en het werkt. Bedankt.

Bij mijn bericht in Welkom een reactie geplaatst en de link geplaatst.

En jawel op de link klikken geeft de foto in een nieuw venster.

Ik zie echter ook berichten waar de foto rechtstreeks in het bericht staat. Is dat moeilijk??

groet

Chris

Dan moet je gewoon het fotokadertje gebruiken in plaats van het aardbolletje (dat staat erlangs).

Kleine foto's kan je rechtstreeks invoegen, voor grote afbeeldingen plaats je best een link.

• 1 year later...
Posted

Tip: mocht je toevallig Onedrive gebruiken als je een Microsoft-account hebt, dan is delen ook heel eenvoudig en hoef je geen zgn. "gratis" maar gelimiteerd en doorspekt met spam en reclame-account elders aan te maken.

Rechtermuisknop op het betreffende bestand of foto en dan uit het menu "embed" kiezen, dan krijg je de code om hier te plakken.