cutthroat Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 - Colibri no.7 7/8 - L'Occitane Plisson - TFS arancio amaro forte - Aluin - Floid vigoroso - Cien asb Om de week weer te beginnen deze ochtend de Colibri ter hand genomen. Zoals gebruikelijk had deze geen enkele moeite met de baard en was ik in drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Cien asb.
Rubenp72 Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 -L'Occitane Plisson -Maca root scheercreme -Merkur 37c -ASTRA sp -Kruidvat asb 'comfort' In drie gangen glad, maar het mesje is na een week gebruik wel op.
Noud Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 TFS arancio amaro forte Omega 10019 Fatip piccolo Dorco (2) L'oréal paris hydra sensitive Dove asb
Edsel Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Lord L6 Polsilver super iridium (2) Plisson L'Occitane Omega Crema da Barba L'Oreal men expert ASL Nivea sensitive ASB
Johan Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Schick Krona / Personna Platinum Chrome Erwin Jagger Silvertip Fibre L kwast TFS Tobacco Verde zeep Floid Suave aftershave Beetje veel menthol in de Floid voor mij, maar wel een lekkere splash.
Harkos Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Rod Neep_Silverip extra dense, BdF_Mistero, Pearl OC TTO Black, Kai 7e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: De BdF_Mistero en de Rod Neep_Silverip extra dense zijn echt goed samen. Mooi volle kwast met ruim voldoende schuim voor 3 rondes. Ook de consistentie was weer prima met de dassenkwast. Mesje en krabber: De Kai voor de 7e x gebruikt. Het mesje is behoorlijk standvastig. Blijft mooi scherp. In de Pearl OC TTO gaat het deze keer echt soepel, zacht en toch goed effectief. De baard is in 3 rondes gewoon restloos verdwenen. Dit zonder schade of irritatie. Het is de 1e Kai, die ik gebruik en het zijn geen goedkope mesjes, maar daar krijg je dan wel wat voor. Het is al even geleden, dat ik een Feather gebruikte en dat kan me vaak niet bekoren, vind ze enigszins rauw. Dat bezwaar heeft dit mesje voor mij niet, waardoor het wel zo adequaat werkt, maar veel zachter aanvoelt. Moet nog eens een Feather gebruiken voor het vergelijk, maar de Kai heeft het voor mijn gevoel nu al dik op punten gewonnen. Resultaat BBS. Koud en schraal weer buiten, dus kruidige licht vettende afwerking met de eigen AS en ASB.
Tjebbe Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Arganolie, Stirling Kong, TOBS Jermyn Street, Gillette Aristocrat #16, Rapira Platinum Lux (2), Tunney aluin, Kokosolie. Deze zeep vind ik lekker, lekker fris en goed verzorgend. De combi Aristocrat en Rapira is vertrouwd en goed. Ik kan de week weer glad tegemoet!
Harkos Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 De baard laten staan, in een cocktailbar onder de zon??
efsk Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Fijne vakantie Rolf! Overigens neem ik gewoon scheermessen mee op vakantie. En een strop. En in voorkomende gevallen slijpstenen. Je mocht je eens vervelen
Frog Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Gem Damaskeene Gem PTFE TGC syntheet Omega crema da barba Barba asb
marco Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Stirling Kong TFS Tabacco Verde Merkur 11c Personna super Figaro aftershave edt Blijft toch fijn spul, Tabacco Verde. De Figaro had van mij wel iets sterker en langer mogen geuren.
Rubinho Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Merkur 34C Gillette 7 o'clock sharpedge(4) Semogue SOC (das) Mitchell's Woolfat Speick asb
Hanskoning Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Eindelijk een vriesnacht, witte daken doet je denken aan besneeuwde hellingen dus de Strop Shoppe aan laten treden.
Kingjack Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Mongoose Feather prof. (1) Dr. Harris windsor Vitos splash De eerste keer met de Mongoose. Geen wauw effect zoals bij de 39C of de MMOC, wel een fijne milde krabber. Het scheert een beetje als een DE maar dan met een SE kop. De Feather professional mesjes zijn behoorlijk scherp en zorgen voor een glad eindresultaat na 3 rondjes. Om deze krabber echt op waarde te schatten moet deze vaker in de rotatie komen. Wat zou ik zeer graag eens een "scheve" SE krabber willen zien, dat zou voor mij het beste van 2 werelden zijn.
Guest Gusto Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Timor 1352 Feather (3) Semogue SOC 2 Band Das TFS - Tabacco Verde Forte TFS - Tabacco Verde Forte ASB DFS
Snuff Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Eindelijk een vriesnacht, witte daken doet je denken aan besneeuwde hellingen dus de Strop Shoppe aan laten treden. Hé pestkopje, we willen weten hoe de star was, niet dat het koud was vannacht!
Hanskoning Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Geen pesten maar enige voorzichtigheid, gelet op de aanwezige ervaring van sommige leden, in de duiding. Ik denk dat ik nog enige scheerbeurten moet doen om het geheel goed te besturen. Eerste gang ging redelijk, tweede ook maar na de derde gang bleken er toch nog wel heel veel stoppels te staan, viel me eerlijk gezegd nogal tegen. Het is denk ik nog even zoeken voor mij naar de juiste techniek en scheerhoek. Het geluid dat hij maakt vind ik wel heerlijk, mooi zo'n klankkast naast je oor. De ATT had in ieder geval nog wel het een en ander te doen om een mooi resulaat te krijgen.
Altarman Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 - EJ89 Head+Apollo Handle - Timor (1) - Omega 10098 - ProRaso Rood scheerzeep - Alpa Windsor AS - Alpa Windsor Fresh ASB
Hanskoning Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Dan komen mijn SE's van een andere planeet Ach ik ben al een redelijk oudje en het schoolvoorbeeld van geen veranderingen meer accepteren:lol: Geef me nog even de tijd ervaren rot
Harkos Posted November 23, 2015 Posted November 23, 2015 Eerste gang ging redelijk, tweede ook maar na de derde gang bleken er toch nog wel heel veel stoppels te staan, viel me eerlijk gezegd nogal tegen. Het is denk ik nog even zoeken voor mij naar de juiste techniek en scheerhoek. Denk een kwestie van techniek / scheerhoek. Had ik de eerste keer ook, maar je moet dat ding zo vlak mogelijk houden, dus minimale scheerhoek. Dan vliegt het er bij mij af.
Recommended Posts