Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik ben Chris en gepensioneerd.

Ik scheer mijzelf al mijn leven lang nat met safety razors en natuurlijke scheercrèmes.

Sinds een paar weken met een open scheermes. Een nepper, Bismarck, 5/8 via Marktplaats voor bijna niets..

Bij Scheersalon scheerriem en spanriem gekocht en het mes goed geslepen.

Het gaat eigenlijk heel goed ondanks de twijfelachtige kwaliteit van het mes bevalt het prima.

Nu dus op zoek naar een echt mes.

Koolstofstaal, 4/8ste, singing geslepen en ronde punt.

En ja, schoonheid is wat je erin ziet. Niet uit te komen.

Wat emotie betreft een Thiers Isard maar in Nederland moeilijk aan te komen.

Wil eigenlijk eerst vasthouden en balans voelen voor het aanschaffen. En dat is lastig via internet.

groet

Chris

Edited by Guest
Posted

Hoi!

Foto van je Bismarck graag :-)

Bismarck is lang een zeer goed merk geweest. Ik heb er meerdere en ze scheren als een wilde. Later overgenomen door Dovo en sindsdien een Dovo-model wat er naar mijn smaak te kitscherig uitziet.

Wat is de reden dat je denkt dat het een nepper is?

Tevens: waarom niet over internet een TI aangeschaft? Of effe karren naar Antwerp, de messenwinkel aldaar verkoopt ze. Hoewel ik me niet kan herinneren ooit van een 4/8 TI gehoord te hebben ...

Posted (edited)

Ik ken de Dovo Bismarck. Ik denk niet dat deze het is. Ik zal een foto posten.

Als ik kan uitvinden hoe dat te doen??

Scheersalon heeft 2 modellen 4/8 van Boker

De messen winkel heeft bijna niets van Thiers Issard op voorraad, jammer genoeg.

Edited by Guest
Posted

Welkom op het forum. Niet meteen het meest voorkomende model de 4/8", Thiers Issard heeft er verschillende gemaakt maar of je die nog tweedehands zal vinden betwijfel ik, nieuw mag je op zo'n 125 euro rekenen. Succes met het zoeken.

Posted
Ik ken de Dovo Bismarck. Ik denk niet dat deze het is. Ik zal een foto posten.

Als ik kan uitvinden hoe dat te doen??

Scheersalon heeft 2 modellen 4/8 van Boker

De messen winkel heeft bijna niets van Thiers Issard op voorraad, jammer genoeg.

Welkom hier Chris.

Foto plaatsen moest mij ook uitgelegd worden maar een optie is via Tapatalk daar doe ik het mee.

Posted
Nu dus op zoek naar een echt mes.

Koolstofstaal, 4/8ste, singing geslepen en ronde punt.

Wel Chris Hier vind je een hele hoop zeer mooie 4/8" messen van een zeer goed aangeschreven leverancier. Succes met het kiezen!

Posted

Hallo Snuff,

bedankt voor link.

Weet nog niet helemaal hoe reacties en PB op dit forum werken.

Groet

Chris

Posted

Welkom hier

Waarom wil je per se een 4/8” ?

Ik ik heb verschillende formaten en elk heeft zo zijn unieke eigenschapoen en charme.

Posted

Welkom Chris, ik zou me overigens niet beperken met de breedte van het mes in je zoektocht naar een echt mes.

Posted

Nee als de 5/8e bevalt zou ik vooral een grotere proberen. Naar mijn mening is 6 of 7/8 toch echt het fijnste formaat.

Verder vooral welkom en veel plezier met je nieuwe queste.

Posted

Ha Chris

een nette, ouwe Bismarck. Dat was een merk van de Solinger messenmaker Arthur Müller. Müller maakte verschillende modellen Bismarck, en nog wat andere merken ook trouwens. In de jaren vijftig kwam bij Dovo Frits Bracht aan het roer wat tot een overname golf leidde. Tennis, is een befaamd merk wat in die tijd van Dovo werd, en zo ook Bismarck. Dat werd in 1957 overgenomenen werd toen in plaats van een merk een model.

Jouw mes is dus van het MERK Bismarck en stamt van voor 1957.