DoubleB Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 (edited) De winnaar is bekend.... JordyB! Random.org gaf jou aan als winnaar, gefeliciteerd! Stuur mij even een privébericht met je adres, dan zorg ik dat het sample pack naar je toe komt! Er wordt veel gesproken over het uitproberen van verschillende mesjes om erachter te komen wat voor jou een geschikt mesje is. Ook ik sta volledig achter deze uitspraak en daarom bied ik bij deze een groot sampler pack aan! De volgende mesjes zitten in de envelop: 2x Dorco ST-300 2x Gillette Silver Blue 2x Astra Superior Platinum 2x Shark 2x Personna Super Platinum (AKA Israeli Crystals) 2x Gillette 7 O'Clock Yellow 2x Hema 2x Gillette Bleue Extra 2x Bolzano Superinox 2x Astra Superior Stainless 2x Derby 2x Polsilver Super Iridium 2x Feather 2x Merkur 2x Gillette 7 O'Clock Blue 2x Gillette Super Thin Iedereen is welkom om deel te nemen. Om mee te doen vertel je even kort wat jou heeft overgehaald om te beginnen met traditioneel natscheren en zeg je: 'ik doe mee!' Winnaar wordt gekozen op donderdag 08-08 via random.org. Edited August 8, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 (edited) 'ik doe mee!' Omdat cartridge mesjes ruk zijn en electrisch scheren ook niet meer lekker ging. Alhoewel het soms wel fijn was met de tondeuse Ben omgehaald door Diqui-Long en zijn tweakers blogs. Vond het vanaf de 1e scheerbeurt al 100x fijner dan cartridges en electrisch. Edited August 5, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Goed bezig!! Ik doe niet mee overigens, ik heb genoeg mesjes tot 2030 geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroniemo Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ook 'ik doe mee!'. Door de goede verhalen over de ervaringen van DE scheren van Lampuhkap (op het forum en daarbuiten) heeft hij mij weten over te halen tot de aanschaf van een krabber en het gaan leren DE scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ook 'ik doe mee!' Ook door lampuhkap/marcel/dique ben ik enthousiast geworden mbt DE scheren. Toen dit forum kwam was ik helemaal verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Leuk, ik doe niet mee al ben ik naar sommige mesjes nog wel nieuwsgierig maar ik heb er ook voor een paar jaar genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
omnivac Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 ik doe mee. ben uiteindelijk overtuigd door een vriend voor het nat scheren en ben nu in het proces van uitzoeken welk mes het best en rustgevend scheert ik heb tot nu toe 2 gestest pol silver en feather, en vind de feather vreselijk scherp en niet prettig om te scheren behalve in me nieuwe wilkinson dan want daar kan hij eigelijk geen kwaad doen. ik dacht een mesje is een mesje, echt niet dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nielsgaastra Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik doe mee! Ben door het topic op GoT overgehaald om van de Gilette Fusion af te stappen. Werd de hoge kosten en irritatie na het scheren goed zat en dit leek een goed alternatief. Een Chinese tech krabber bij Dique Long besteld en een beginnerssetje bij Lampuhkap besteld. Nu volop aan het uitproberen en bevalt tot nu toe goed! Ik ben alleen nog erg zoekende welk mesje goed bij mij past. Zo'n mooie sampler pack zou daar zeker aan bijdragen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik doe niet mee met de actie, maar vind het wel een super actie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Mooi initiatief DoubleB! Ik doe overigens niet mee maar ik kan wel iedere DE-scheerder die nog maar 1 of 2 types geprobeerd heeft aanraden wel mee te doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik sla ook over, maar juich het initiatief toe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JordyB Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik doe mee! Ben begonnen door fok forum waarin ik het zag. Toen herinnerde ik dat mijn opa altijd op deze manier scheerde. Extra leuk dus om te doen. Scheer nu een 3 maanden op deze manier. Maar het juiste mesje zoek ik nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ook ik doe mee. Klassiek scheren is voor mij een openbaring, want het heeft het scheren weer leuk gemaakt. Vroeger zat ik maar te kloten met cartridges die veel te snel bot waren, veel te duur waren en ook nog eens voor irritatie zorgden. Ook het scheerschuim uit bussen was smerig. "Voor de gevoelige huid" betekent niets. Het moest goedkoper kunnen, en op Fok!forum zag ik een topic over klassiek scheren. Sinds ik daarmee ben begonnen kijk ik eindelijk weer uit naar een scheerbeurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKRussel Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Ik doe mee. Ben begonnen met electrisch scheren. Daarna overgestapt op cartridges, omdat dat dat schoner scheert. Toen mezelf aangeleerd om onder de douche te scheren. Minder pijnlijk en geen scheerschuim nodig. Merkte wel dat het met scheerschuim schoner werd. Maar ja, ben van het gemak en vals zuunig. Eind dit jaar een dochtertje gekregen. Merkte na een tijd dat ze het niet zo prettig vond als ik haar kuste. Mama zei dat het aan m'n baard lag, want dat prikte teveel. Dus dan maar elke dag scheren. Na een keer thuiskomen van het werken kuste ik haar en sloegen haar armpjes me weg (Volgens mij was het een reflex ). Papa's hartje natuurlijk gebroken. Dus daarna dagelijks met schuim scheren. Merkte dat dat veel meer irritaites gaf dan onder de douche scheren. Dus de Tweakers scheertopic doorgelezen. Mezelf aangemeld bij Diqiu-Long voor een starterset, helaas was hij al door z'n Chinese Gilette's heen. Mezelf hier aangemeld voor de gezamelijke inkoopactie. Nadat m'n cartridges op raakten toch maar een set geheaald bij Shave & More en scheer me dus sinds een week DE. Het gaat nog steeds niet vlekkeloos, maar ik heb geduld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Widowmaker Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Ik doe mee Ben ruim een jaar geleden over gegaan op DE scheren, nadat ik helemaal klaar was met de dure cartridge mesjes. Ze gaven me geen voldoening, en door de prijzen alternatieven gaan gebruiken die ook geen plezier gaven Voor de gein eens een kwast en scheermes gekocht. Hier zaten derby mesjes bij, en na gebruik bij BdF maar eens een echte Italiaanse zeep en feather mesjes gekocht. Dit beviel zo goed dat ik deze mesjes nog steeds gebruik. Inmiddels met een 1961 Gillette TTO Slim aan het scheren, en zoek hier de voor mij ideale combi voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twitch Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Ik doe mee. Ik heb voordat ik met DE scheren in aanraking kwam (in eerste instantie via het topic op FOK!) het nat scheren een aantal jaar op moeten geven. Scheren met een cartridge betekende voor mij ongeveer 12 uur een gladde huid en de 4/5 dagen daarna een jeukend maanlandschap in m'n nek. Ik heb werkelijk tientallen cremes/schuimen/cartridges/aftershaves geprobeerd om dit te verhelpen maar niks mocht baten. Daarom heb ik het nat scheren een tijd links laten liggen en ben ik mijn gaan scheren met een elektrisch apparaat. Ging prima maar echt glad werd het natuurlijk niet. Ben daarom ook erg blij dat ik het DE scheren heb gevonden want de irritatie is totaal weg en het scheren zelf gaat steeds beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ram0n Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Leuk! Ik heb zelf genoeg merken geprobeerd en doe dan ook niet mee, maar kan alle beginners aanraden dit zeker te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niiice Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 'ik doe mee!' Natscheren was mijn laatste hoop nadat ik me blauw betaalde aan nieuwe cartridges van Gillette, die na twee keer scheren niet meer fijn waren om langer te gebruiken. Dagen rondlopen met rode wangen en mijn gezicht kon het helemaal niet hebben als mensen eraan zaten. Ik kan je vertellen dat ik nog altijd met mijn eerste samplepack bezig ben, maar dat mijn huid er nu al heel erg blij mee is dat ik ben overgestapt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Geweldig initiatief! Zou ze graag proberen, maar laat het even voor de starters. Ben net terug van vakantie, waar ik voor de vlug maar even mijn elektrieke grasmaaier heb meegenomen. Wat een drama! Weet nu weer waarom ik een paar maanden terug ben overgestapt....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brackpc Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 ik doe mee! Ik had eigenlijk altijd al enorme last van irritatie na het scheren en had me voorgenomen om DE scheren eens te gaan proberen, is er echter nooit van gekomen. Toen ik het topic op got zag en er starterkitjes aangeboden werden toch maar de knoop doorgehakt en heb er tot op heden geen spijt van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 ik doe mee! ik had al een aantal merken van Marcel gekregen, maar hier zitten ook weer mesjes bij die ik nog niet heb. en dat komt goed uit, want ik moet als beginner nog het juiste mesje vinden. ik heb een aantal jaar geleden al een eerste poging gedaan met de scheren, gewoon omdat ik ambachtelijke dingen altijd leuk vind. dat was een hele slechte ervaring omdat ik eigenlijk maar wat deed en het mes net zo hanteerde als een mach3, ouch! ook een scheerapparaat geprobeerd, maar stond 20 minuten te scheren en had dan nog stoppels hier en daar. (iemand nog een Philips scheerapparaat kopen....?) omdat ik de prijs van gilette zat was en het alternatief me niet beviel (damn you, boldking) ben ik weer op zoek gegaan naar iets anders. toch maar weer een krabber aangeschaft na een leuk filmpje op theartofmanlyness.com gezien te hebben. ik had me dit keer wel goed voorbereid, maar moet nog steeds blijven oefenen en op zoek naar de juiste spullen. wel grappig, het verhaal van pkrussel klinkt bekend, voor je kleine moppie wil je glad zijn, zo'n kusje wil je niet missen Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Winnaar is bekend gemaakt in de openingspost! Iedereen bedankt voor het meedoen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Gefeliciteerd Jordy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKRussel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Gefeliciteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Gefeliciteerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts