Jump to content

Krabber voor beginners?

Loei

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds ik enthousiast ben begonnen aan DE scheren heb ik mijn enthousiasme over kunnen brengen naar mensen in mijn omgeving.

Ik ben zelf begonnen met een EJ DE89 Knurled, maar mensen vragen mij wat nog meer geschikte krabbers zijn voor beginnende DE scheerder.

Kunnen mensen hier mij misschien helpen om antwoord te geven?

Thanks alvast :)

Lord L6, tenminste als als je aan een echte kunt komen; eBay staat vol fakes. Connaught heeft iig wel echte.

Zo'n beetje iedere gesloten kam krabber van Merkur, open tandkam kan op zich ook wel maar die zijn zo mild dat juist wat meer vaardigheid helpt om er goed mee te scheren.

Ook misschien wat aan de erg milde kant (ik zou een beginner liever laten starten met een 'medium' model) maar niet onbruikbaar zijn krabbers als de Feather Popular en de nog betaalbare Gillettes als de Superspeed en Tech.

Wat ik persoonlijk afraad is de Wilkinson Classic (eigenlijk een Pakistaanse Treet); goedkoop en erg mild, zo mild dat je zeker als beginner zult blijven scheren als met een cartridge waardoor je nog geen DE-techniek aan kunt leren. Ook een verstelbare zou niet mijn eerste keus zijn; als beginner moet je al op zoveel dingen letten dat je eigenlijk niet ook nog lastiggevallen moet worden met allemaal keuzestandjes.

Hmm duidelijk.

Die Wilkinson Sword heb ik juist voor een kameraad van me gekocht :')

Het bevalt hem wel en dat is dan het belangrijkste denk ik.

Ook is de Lord L6 al een paar keer genoemd door mensen omdat deze goedkoop zou zijn op eBay. Nu weet ik dus waarom.

L6 bij Connaught is ook niet heel duur. Verder onderschrijf ik alles wat de rest al zegt. Inderdaad niet te mild of te agressief beginnen.

Alle EJ89 zijn goed Mühle r89 zijn goed alle merkur gesloten kam zijn goed, met name merkur 34c hoor je altijd goede verhalen van.

Mijn eigen beginners scheermes is een Rimei dit zijn naar mijn mening iets wat agressievere krabber, kost ook nog geen drol onder de 3 euro heb je hem al. Wel opletten waar je hem koopt want veel neppe op ebay, even kijken voor een trusted seller

Ik zou een beginner niet snel een krabber met een open kam aanraden ook al schoor ik me me een Fatip Piccolo de eerste keer geweldig.

Een Merkur Progress is verstelbaar en daardoor ook voor de beginner leuk om mee te spelen.

Maar eigenlijk.... Als je je concentreert, rustig oefent en het gebruikelijke (niet scheren waar geen schuim zit, geen druk) kun je alles wel proberen. Wie weet kun je zelfs beter overweg met een meer agressieve krabber die voorzichtigheid afdwingt dan met een krabber die je overmoedig maakt,

Ik ben zelf liefhebber van milde krabbers en heb maar liefst 3 Gillette Techs (2 fat handles en 1 Ball end) een Gillette Superspeed uit mijn geboortejaar en een Gillette Slim Adjustable in mijn vaste rotatie en ik ben toch echt geen beginner meer.

Mijn Engelse Techs zijn met bijna alle mesjes heel goed te combineren.

Daarnaast gebruik ik met veel plezier mijn Lord L6, Muhle R89 en Merkur 34 C om lekker af te wisselen