Jump to content

Recommended Posts

Posted

Niet lang geleden werden er twee nieuwe Semogue zepen geintroduceerd. Waaronder lavendel.

Ik ben benieuwd of iemand die al heeft geprobeerd en wat zijn ervaringen zijn?

Ergens las ik alleen over de fijne geur, maar werd geschreven dat de verzorgende eigenschappen niet bijzonder zijn.

En hoe is deze lavendel zeep in vergelijking met ander lavendel zepen?

Posted

Geur subtiel maar aangenaam, zeep is zelf niet bijzonder. Vind de zeep moeilijk te laden (das en syntheet geprobeerd), ondanks dat het een half harde/zachte zeep is die vet aan voelt, vind ik de bescherming niet geweldig. Ik vind TOBS lavendel creme vele malen fijner qua gevoel, ook de geur is prettiger en wat sterker. Is natuurlijk erg persoonlijk.

Posted

Ik heb de zeep pas 1 keer gebruikt, dus...

De geur is subtiel, zeker goed wat mij betreft, erg fijn en het geurt natuurlijk.

De bescherming en verzorging vind ik echt minder, ik kan de zeep niet vergelijken met andere lavendelzepen, want die ken ik niet... behalve de Weleda scheercrème, die heeft ook een goede geur maar geen verdere verzorging of bescherming.

Posted

Speick heeft inderdaad een lekkere lavendelgeur.

Spotgoedkoop maar veel minder lekker; Monsavon (chemische lavendelgeur).

Posted

In Speick zit 0 lavendel.

Speick is een plant op zich:

Der Echte Speik (Valeriana celtica) ist eine Art in der Gattung der Baldriane (Valeriana).

Der Name Speik geht auf die alte Benennung der Pflanze, „spica celtica“ (lat. spica = Ähre, celtica = keltisch) zurück.

Speick ruikt dus naar Speick, wat dat dan ook mag zijn.

Op de inhoud specificatie staat de Valeriana vermeld

Ben er zelf niet zo gek van, is gewoon een middelmatig goede zeep voor mij.

Posted

Meißner-Tremonia Lavender DeLuxe heeft lavendel als hoofdgeur. Deze kan ik niet vergelijken met de Semogue want die ken ik niet.

Posted

De Castle Forbes heeft een heerlijke natuurlijke lavendel geur welke wel vrij sterk is en daarnaast ook nog uitstekende scheereigenschappen heeft.

Meerdere lavendel zepen getest maar deze stak er voor mij bovenuit.

Posted
De Castle Forbes heeft een heerlijke natuurlijke lavendel geur welke wel vrij sterk is en daarnaast ook nog uitstekende scheereigenschappen heeft.

Meerdere lavendel zepen getest maar deze stak er voor mij bovenuit.

Over CF heb ik idd meer positiefs gelezen. Wel prijzig. Inmiddels heb ik Razorock besteld om te proberen. Die schijnt ook goed, niet als CF, maar komt in de buurt. Ik zal mijn ervaring delen.

Posted

Prijzig in aanschaf correct echter in het gebruik juist heel voordelig. Er zijn maar weinig producten waar je met zo weinig creme een volle kom schuim opklopt zoals bij CF.

Maar we dwalen af dit draadje ging over Semogue.