Jump to content

SOTD 05.08.2013 - 11.08.2013

Recommended Posts

Ik zal voor de verandering dan maar eens hier posten, kijken of dat wat meer response oplevert :P

centerhttp://i.imgur.com/RNqjLoW.jpg[/img]

Vandaag een scheerbeurtje met een fris tintje.

Setup:

Merkur 39c Barberpole Slant met Gilette Silver Platinum (1x eerder gebruikt)

BAUME.BE Best Badger (nieuw, 3 proeflathers gehad)

TFS LE Fragranze Esotiche

Old Spice Original

Was echt een prachtscheerbeurt. Ik wou eerst TFS Tabacco Verde doen, maar ik ben toch maar de TFS LE gaan gebruiken.

De BAUME.BE Best Badger is een nieuwe kwast dus die moest ook een keer aan het werk gezet worden.

Lekker de TFS LE mee opgeklopt, ging erg makkelijk. was binnen no time zon dikke cremerige, superromige lather.

Lekker opgesmeerd met de kwast en gaan met die banaan!

Met 2 passes een nette DFS. (geen zin in BBS vandaag) Alles zonder cuts en nicks en irritatie.

Even met Aluin erover en die sloeg nergens aan, dus dan maar door naar de aftershave!

En je weet dat je met Old Spice niet fout kan gaan. Iedere natscheerder zou deze AS in zn collectie moeten hebben. Hele minimale sting, lekker gevoel op de huid en een lekker geurtje achteraf. Wat wil je nog meer? :D

Ik heb de week weer goed begonnen met deze shave :D Prettige maandag jongens!

Vandaag geschoren met Palmolive Classic creme, mijn Edwin Jagger Best Badger en mijn Edwin Jagger DE89 Barley. Had een baardje van 3 dagen, maar de Feather (3e keer gebruikt) ging daar zo doorheen. Daarna ook maar mijn borsthaar geschoren omdat ik een shirt had gekocht waarvan ik er thuis achter kwam dat de knoopjes voor de sier waren en niet dicht konden :)

Vandaag fougere dag.

Eerst met de Martin de Candre fougere zeep geprept, en daarna de scheerzeep met een Wiborg opgeschuimd.

Wat een luxe op de maandagmorgen!

Toen een R41 met een BIC mesje gebruikt, dat het eindelijk na drie keer of zo eens een beetje fatsoenlijk begint te doen.

Als aftershave eerst maar eens een beetje aluin, en daarna Pen's English fern.

Een groen begin van de dag :mrgreen:

Vanavond mijn eerste scheerbeurt na de vakantie weer thuis gehad. Proraso Pre Sensitive, Monsavon, Simpson Berkeley 46 in Best, en een Lord SS Super (4e en laatste keer) in de Lord LP1822. 2 Passes met wat nawerk, het mesje had zijn beste tijd gehad, en een probleemloze DFS.

Afgewerkt met Pitralon Classic AS, ook al weer zo'n aftershave die mijn opa al op de wastafel had staan. Lekker!

Gisteren (05-08-2013) een lekker shave gehad. Goede lather opgeklopt met mijn Proraso groen en mijn no 6 "paardenhaar" kwast en mijn trusty koperen kommetje. Met een zeer warme handdoek mijn baard geweekt. Lekker ingekwast met de lather en genoten van de Gladweg die .. eh mijn baard.. glad weg liet gaan :P Misschien toch een keer gaan rondkijken naar een Gillette open kam krabbertje :D

Zojuist geschoren met mijn vertrouwde Omega 10019 kwast, en de even vertrouwde Palmolive scheerstick.

De stoppels gingen eraf met een Feather Popular krabber en Personna Platinum Chrome mesje.

Afsluiten met Sanex Sensitive aftershave, en ik kan weer de dag in :)

centerhttp://i.imgur.com/9GNHMCG.jpg[/img]

Setup:

Merkur 39c Barberpole Slant met Gilette Silver Platinum (2x)

The BiG Shave 2013 by Semogue

TFS Cannella Arancio Amaro

Ogallala Bay Rum Aftershave

Latheren ging naadje. Ik kan maar niet goed wennen aan de kwast. Had al 2x zoveel zeep op de kwast als normaal. In het bakje leek het allemaal prima, maar uitgesmeerd op het gezicht, klapte het allemaal in elkaar. Veel te dun! Dus maar wat zeep bijgepakt en het zo goed mogelijk op te lossen.

Zeep ruikt heerlijk naar kaneel. 8-)

Scheren ging prima, 2 passes DFS met 2 kleine bultjes in de nek die ik open gehaald had. Niets wat een aluinblokje niet op kan lossen

En de hele beurt afgesloten met de Ogallala!

Eerste minuut echt helse pijnen, daarna een lekker rustgevend gevoel op de huid met een fantastisch kruidige geur

Kan weer niet beter zo voor vandaag! :D

Prettige dag allemaal! :mrgreen:

Chinese Gillette Tech met een Astra mesje

Omega 10019 varkenshaar scheerkwast

Vergulde Hand scheerzeep

BAUME.BE ASB

Gedoucht en gezicht goed gewassen met Nivea for men sensitive face wash. Na het douchen Kyles prep, ik heb het idee dat dit ondanks het douchen nog scheelt.

Vervolgens eerst een pass WTG gedaan, daarna XTG op de wangen en nog een keer WTG op de hals omdat ik daar erg snel irritatie heb. Ik heb er op gelet om het handvat laag vast te pakken en zo min mogelijk druk op het mes te zetten.

Na het scheren goed afgespoeld met koud water en de BAUME.BE after shave balsem gebruikt waar ik nog een sample van had liggen. Fijn spul!

Ik ben erg tevreden over het resultaat, de hals mag wat mij betreft wel wat gladder, maar voor het eerst geen wondjes of irritaties. Het gaat de goede kant op! :)

Chinese Gillette Tech met een Astra mesje

Na het scheren goed afgespoeld met koud water en de BAUME.BE after shave balsem gebruikt waar ik nog een sample van had liggen. Fijn spul!

Niels, het beste kun je eerst je gezicht wassen met warm water, je wast dan goed het zeep uit je poriën, daarna met koud water vwb de aluin ;) Ik merk persoonlijk dat als je het op deze manier doet je minder huid irritatie hebt.

Het is de shave van gisteren maar voor mij nieuw.

Voor het eerst met Proraso rood.

Helaas niet zo geurig als dat ik had gehoopt maar wel goede lather.

Dan lekker de groene splash. Lekkere geur na eerst ff in de brand te staan een heerlijke verkoeling. Echt wel lekker spul.

Zeker op een warme dag zal die het goed doen.