Jump to content

Fatip Testina

KugelFanger

Recommended Posts

Ik zie net een nieuwe fatip voorbij komen. Op andere fora wordt ie de fatip cc genoemd,maar volgensmij is dit een scheve krabber. Ik wou dit jullie niet onthouden dus hier de link.

http://www.italianbarber.com/collections/new-stuff/products/fatip-testina-gentile-de-safety-razor-grande-chrome-42122

Edited by Guest

ik heb geen idee ik was al aan het zoeken of ik andere foto's kan zien maar in de beschrijving staat dit.

The Testina Gentile is a totally different approach, it's a mild yet efficient design that "flexes" the blade more than average. daardoor dacht ik hmm slant, maar zo wordt ie nog niet aangeboden. ik ben benieuwd

Zo te zien geen slant. Wordt vergeleken met twee andere krabbers die beiden ook geen slant zijn, en zeker op de foto van de kop in onderdelen is duidelijk zichtbaar dat er geen torsie plaatsvindt en de plaat ook anderszins niet scheef loopt.

"Flexes more" slaat daarop dat het mesje meer gekromd is, met andere woorden de snijrand is verder naar beneden gebogen dan bij andere Fatips get geval is.

Ik houd het ding wel in de gaten voor het geval ik me vergis :-)

Zie er ook geen slant in. Heb hem van de foto goed vergeleken met mijn OC, maar zie niet zoveel verschil t.o.v. de OC. De bovenplaat lijkt me iets breder, waardoor het mesje waarschijnlijk iets meer gebogen wordt.

Ben benieuwd of er ook plannen zijn bij BdF om deze te gaan verkopen.

Dat zou best kunnen hoor.

We hebben er nog geen contact over gehad, maar zeker met Fatips kunnen wij die ook redelijk goed leveren en zijn we niet genoodzaakt om er 1000 af te nemen zoals alleen dergelijke supermarkten kunnen en doen bij sommige klonen.

Ben benieuwd of er ook plannen zijn bij BdF om deze te gaan verkopen.

Dat zou best kunnen hoor.

We hebben er nog geen contact over gehad, maar zeker met Fatips kunnen wij die ook redelijk goed leveren en zijn we niet genoodzaakt om er 1000 af te nemen zoals alleen dergelijke supermarkten kunnen en doen bij sommige klonen.

Als je enig idee hebt van prijs of leveringsmogelijkheden zou ik het beslist niet vervelend vinden om op de hoogte gehouden te worden Eric! ;)

• 4 weeks later...

Doe maar rustig aan hoor. Ik kan een paar levens met mijn spullen vooruit en ik heb de rem er zelf voor wat betreft nog meer spulletjes wel voort op zitten maar af en toe komt er toch nog wel iets voorbij dat de zinnen prikkelt.

En deze Fatip is er daar dus eentje van. ;)

Doe maar rustig aan hoor. Ik kan een paar levens met mijn spullen vooruit en ik heb de rem er zelf voor wat betreft nog meer spulletjes wel voort op zitten maar af en toe komt er toch nog wel iets voorbij dat de zinnen prikkelt.

En deze Fatip is er daar dus eentje van. ;)

Ik ben vervolgens weer heel geinteresseerd in jouw bevindingen met deze Fatip Harrie.

Stel dat tegen die tijd ook nog de Pino Silvestre zeep binnen is dan zijn mijn zinnen optimaal geprikkeld. ;)

Hier heb ik geluk mee mevrouw Koning vind hem ook heerlijk.

Omgekeerd heeft ze dat met de Arlington ik vind hem heerlijk en voor mevrouw Koning kan hij niet snel genoeg op zijn :evil:

En ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik doe hem daarom alleen op als ik weet dat mevrouw Koning niet de hele dag in mijn buurt is of als ik rust wil :roll:

Heb absoluut nooit een probleem met de uitlijning van een mesje. Stop ze er in en zitten bij een beetje fatsoenlijke krabber altijd goed. Alleen in mijn slants zitten ze een beetje scheef, maar dat schijnt de bedoeling te zijn :mrgreen:

Volgens mij allemaal gepruts op de vierkante millimeter. Je scheert je toch met die scherpe kant van het mesje? Als die er maar genoeg uitsteekt werkt het toch en is het alleen een kwestie van juiste stand en techniek.

Via het linkje naar the Shaving Room is er ook nog een naar B&B en merkwaardig genoeg lijken de Amerikanen een pak milder te reageren op het laden van een mesje in deze Fatip dan de Engelsen. Meestal is dat andersom toch :? ?

Als ik, wat ik meestal doe bij beschrijvingen op Amerikaanse fora, er de ergste 80% afhaal moet de Fatip eigenlijk gewoon geweldig zijn dus..... ;) Bovendien wordt er met name in het (Engelse) draadje weer flink gemopperd over het goed krijgen van het mesje in niet alleen de Testina maar ook de Grande terwijl ik zoals ik al eerder zei daar nog nooit ook maar enige moeite mee gehad heb.

Ik denk dat het gewoon een stelletje TTO-boys zijn zonder enig DIY-gevoel..... :mrgreen:

Met de conclusie ben ik het helemaal eens Harrie :D

Ziet er verder naar uit, de commentaren lezende, dat hij comfortabel en effectief scheert dus misschien wel de krabber die alle andere krabbers overbodig maakt ;)

Dat denk ik wel vaker Hans maar op de één of andere manier komt er toch dan weer eens iets voorbij waarvan ik denk dat het toch nog beter kan..... ;)