cutthroat Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 - Areuka 15/16 - L'Occitane Plisson - TFS zagara gelsomino - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Cien asb Om de week goed te beginnen, vandaag de Areuka aan de beurt. Zoals gebruikelijk ging deze moeiteloos en soepeltjes door de baard. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Geen prik van de aluin, iets prik van de Pinaud. Afgemaakt met de Cien asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubenp72 Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 -L'Occitane Plisson -Nivea scheercreme -Merkur 37c -Astra sp -Nivea asb In drie gangen weer lekker glad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 R41/Windrose handvat Polsilver super iridium Whipped Dog 24mm Proraso sapone da barba Alcolado Glacial Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 DVH Kapperskwast TOBS St. James luxury Gillette super slimtwist Gillette silverblue (5) L'oréal paris hydra sensitive ASL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Revisor 8/8, een heerlijke scheerbeurt helemaal glad en geen enkele prik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubinho Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Merkur 34C Gillette 7 o'clock Stirling kwast Stirling tea tree zeep Pitralon classic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Gillette Tech Fat Handle (England) Wilkinson Gillette stainless Kent Infinity Silvertex La Toya classic Cien X-Bolt ASL Kruidvat Sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Semogue SOC Badger cherrywood, Vitos_Extra Super, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Dorco_Platinium ST 300 (Vietnam) 8e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: De Vitos_Extra Super en de Semogue SOC Badger cherrywood kwamen voor het laatst aan de beurt. De Vitos sample van de BdF zeeptest 2015 is op. Morgen beginnen met het opmaken van de volgende, nr. 3 de TFS Barba Gialla. In elk geval had ik vandaag nog een mooi amandelschuim van de Vitos, die zich met de SOC Badger prima en rijk laat opschuimen. Mesje en krabber: De Dorco_Platinium ST 300 (Vietnam) voor de 8e x gebruikt. Het mesje is nu echt op. De 8e x bracht licht schade toe. 2 piepkleine sneetjes en wat rauwigheid. Dus spaarpot. Aan de krabber kan dat niet liggen. De slant Merkur 39c is mij op het lijf geschreven en doet het met nagenoeg elk mesje. Het was duidelijk merkbaar dat de Dorco het heeft gehad. Voor nood kan je hem nog gebruiken, maar gelukkig heb ik daar geen last van. Helaas even de aluin er bij, wat niet gangbaar is. Resultaat BBS. Om de rauwe kop en de sneetjes wat te herstellen de eigen AS en ASB gepakt, die erg aardig is voor mijn velletje en een verzorgd licht vettend effect heeft. Ondanks alles, toch wel weer een lekker glad velletje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Omega ùit vroegâh Speick scheerstaaf EJ de89l Personna super Biodermal aftershave gel verkoelend Hm, voor de eerste keer vond ik dit staafje eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik had een explosiever schuim verwacht en het wilde ook niet echt heel lekker glijden. Maar ook de Palmolive stick moest even inkomen, dus morgen nog een poging. Qua geur niet bijzonder maar ook niet slecht. Volgens mij zit het met de verzorging wel goed. Morgen maak ik mn gezicht nog natter en dompel ik de top van het staafje iets langer onder water zodat de zeep zachter wordt en makkelijker op het gezicht gesmeerd kan worden. Een eerste keer is niet altijd even representatief voor een scheerzeep. De aftershave gel zou verkoelend moeten zijn, maar volgens mij is dat slechts een marketingterm op de verpakking in dit geval. Nog maar 1/3 te gaan. Niet heel slecht, maar er komt zeker geen vervanging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Schick Krona / Rapira Platinum Lux Whipped Dog synthetische kwast TFS Barba Gialla zeep Pitralon Original AS Twee scheergangen, Pitralon erop, klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
earlybird Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 - Gillette Red Tip - Polsilver - Floid - De Tuinen Scheergel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 Fatip Grande Rapira Platinum Lux (5) Semogue SOC 2 Band Das Proraso Groen Proraso Groen ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
espresso Posted November 16, 2015 Share Posted November 16, 2015 16-11-2015 Fatip Grande Rapira SS Omega 10019 Dr Dittmar Aluin Nivea men sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted November 17, 2015 Author Share Posted November 17, 2015 - Colibri no.7 7/8 - L'Occitane Plisson - TFS ginestra di taormina forte - Aluin - Floid vigoroso - Sanex asb Vandaag de beurt aan de Colibri. Vorige week nog bijgewerkt, dus ook nu nog op optimale scherpte. Wederom als een warm mes door de boter en in drie gangen zo glad als een biljartbal. Geen prik van de aluin, enkele minuscule prikjes van de Floid. Afgemaakt met de Sanex asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubenp72 Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 L'Occitane Plisson Speick scheercreme Merkur 37c Astra sp kruidvat asb Niks bijzonders vandaag, in drie gangen lekker glad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Personna injector Schick platinum TGC syntheet Gents Care test zeep Mont St. Michel EdC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Vintage merkloze OC Asco super stainless (1) Onbekende vintage varkenskwast Omega Crema da Barba L'Oreal men expert ASL Nivea sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 DVH Kapperskwast Proraso Rood zeep Gillette super slimtwist Gillette silverblue (6) Dove ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Schick Krona / Rapira Platinum Lux Whipped Dog synthetische kwast Tabac zeep RE-WE ASB Die Tabac blijft een prima zeepje voor mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm, TFS_Sotto la Mole, Gillette Black Beauty Long Handle adjustable, Kai 1e x, Pinaud-Clubman_Osage Rub, la Riana_Rosmarino. Kwast en zeep: De TFS_Sotto la Mole en de Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm legden een prima basis voor een bijzonder goede scheerbeurt. Dat zeepje is nog een restant van zeep 3 van de zeeptest 2015. Tja het was niet mijn favoriet, maar het ligt zeker niet aan de zeep zelf, want die is best lekker citrusachtig, wat ik erg waardeer. Er waren echter voor mij lekkerder zeepjes bij, waardoor deze prima zeep op plek 4 eindigde. Afijn vandaag me er dus weer prima mee beschermd en verzorgd. Mesje en krabber: De Kai voor de 1e x gebruikt. Een totaal nieuw mesje voor mij vandaag in de krabber. Van Gusto een paar Kai mesjes gekregen en die gaan nu dus in gebruik. Op internet en hier op het forum lees ik positieve berichten. Ik ben niet van het hypen, maar als het goed is is het goed. Nou dit voelde direct goed. Wauw na 8 dagen Dorco... In mijn standaard krabber, de Black Beauty was de eerste haal meteen verwarrend. Was ik het mesje vergeten? Nee hoor, gewoon zo scherp, dat ik niets voelde, tot ik mijn wang voelde en die was stukken gladder en korter van baard met de vleug mee, dan met eerdere mesjes. In 3 rondes super vlot en dito glad geschoren. Dit is wel een mesje, die absoluut geen druk behoeft, maar ook niet perse veel schuim. Een beetje nat en glad na scheren is helemaal geen probleem. Zelfs de moeilijkere zone in mijn hals was moeiteloos glad. Dat alles zonder hoekgevoeligheid. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat. Resultaat BBS. Lekker koel afgewerkt om te zien, waar de huid gevoelig zou zijn. Niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Muhle R41 (2013) Gillette - 7 O'Clock Super Platinum (1) Semogue SOC Varken TFS - diVino TFS - diVino ASB DFS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Vie Long Epsilon TFS Crazy Sandalwood CJB Kamisori Feather AC mesje Thayers Witchhazel AS en Simpson ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Zalig geschoren en ik moet mijn mening bijstellen over de mesjes van Feather ze scheren wel heel lang scherp. Omdat ik alleen Tom scheer momenteel heb ik het zelfde mesje voor hem. Verder het gewone programma aan doeken lappen en lekkers. Blijft genieten en een rustgevende bezigheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Twee zepen gebruikt vandaag en wel de MWF en de Irish Moos, eerst een paar ronden in de MWF en de Simpson Tulip SB daarna volgeladen met de IM. Zo de verzorgende kwaliteit van de IM verhoogd en de geur van de MWF prettiger gemaakt, twee vliegen in één klap dus. De Merkur 39C met een Astra deed zijn werk weer uitstekend. En even niet opletten en zowaar een bloedpuntje op de adamsappel. Geurend afgesloten met de Davidoff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 Voor de geur, moet je de Mitchell's Wool Fat niet hebben. voor een goede combinatie met de Davidoff, kan je beter Le Père Lucien - Lavandre & Vèrtiver gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts