DoubleB Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 (edited) Gesloten! Op vakantie kreeg ik een idee (ja de rust levert wat op haha). Veel mensen zouden graag eens een straight proberen, maar vinden het duur in aanschaf of een te grote drempel. Daarom wil ik het volgende voorstellen: Ik heb nog wel een prima beginnersmes liggen. Ik slijp het mes en ontsmet het met barbicide. Het mes stuur ik op naar een deelnemer. Deze kan het mes drie keer uitproberen (dat is moglijk zonder stroppen). Deze persoon stuurt het mes terug naar mij, ik slijp het mes weer, ontsmet het en stuur het op naar de volgende persoon. Op deze manier kun je kennismaken met een open mes, zonder dat je de aanschaf hebt! Het enige dat ik vraag aan de deelnemers is om een dagboek op het forum bij te houden en twee euro in de envelop te stoppen bij terugsturen van het mes om tegemoet te komen in de verzendkosten. Alle leden mogen deelnemen, ook winkeliers en moderators. Ik ben voorlopig op zoek naar 5 deelnemers. Als het goed bevalt kunnen daarna de volgende deelnemers opgeven. Opgeven in dit topic graag! Deelnemers eerste ronde 1. Ko 2. Ramon 3. Nix13 4. Lampuhkap 5. BrackPC Deelnemers tweede ronde 1. Widowmaker 2. Drnizeguy Edited October 2, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Wil wel eens weten wat het is. Geef me bij deze op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 Ik vind het, zonder ruggespraak met andere mods te hebben gehad, een erg goed en genereus initiatief! De bescheiden bijdrage lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend voor wat er tegenover staat. Ik sla overigens over aangezien ik al kennis heb gemaakt met straights. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Leuk idee, heb alleen net mijn eigen straight gekocht . Ben benieuwd naar de animo voor dit project. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik vind het idd een hele mooie actie. Machtig gebaar! Ik heb een Kamisori in huis, maar dat is qua houvast wel iets heeel anders als een normale straight en ik zou dat toch nog graag eens willen leren, dus ik meld me aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Ik ben blij met de positieve reacties! De deelnemers zijn geupdate in mijn beginpost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ram0n Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ontzettend leuk idee, ik zou heel graag willen meedoen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brackpc Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Strakke actie, ik wil ook graag meedoen Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Het lijkt me erg leuk, maar omdat ik net met DE ben begonnen en me daar nog nauwelijks schadevrij mee kan scheren lijkt me deze actie meer iets voor later. Wel een heel erg gaaf innitiatief zeg, hier komt de kracht van dit forum zeker tot zijn recht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Leuk initiatief, ik geef me nog niet op maar ben wel benieuwd naar de dagboeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ottjes Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Goed initiatief! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Hi DoubleB, ik doe niet mee, maar wel een heel mooi initiatief. Bedankt dat je al die moeite wilt doen. PS: je hebt een PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik zou het eigenlijk ook wel heel benieuwd naar het hele straight razor gebeuren. Lijkt me leuk om een keer te doen. Maar ik hou het voorlopig nog even bij de saftey razor. Al dat stroppen en op de wetsteen gaat me net iets te ver. Wel echt een SUPER initiatief dit zeg. Das echt wel die twee euro waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Mooi initiatief en erg leuk dat dit soort dingen nu al via dit forum kunnen. Is toch wel heel prettig als je op deze manier kennis kunt maken en er achter kunt komen of het wat voor je is. Ik pas, maar ben erg benieuwd naar de reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel146 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Leuk, Misschien dat ik de volgende ronde meedoe. Nu pas ik nog even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Geweldig initiatief!!! Het verbaasd me echter dat er zoveel mensen wat angstig zijn om met een open mes te scheren, als je goed oplet, geen druk uitoefent en op de juiste hoek let kan er heel weinig gebeuren. Wel heeft men in principe veel langer nodig dan 3X proberen om er handig in te worden maar als kennismaking zonder verder kosten te maken is toch geweldig. Ik heb me zojuist weer met een open mes geschoren, heerlijk glad in twee gangen met 0,0 irritatie, het scheren zelf is een heerlijk momentje van rust. Bovendien als je na het opstaan in de morgen zo een vlijmscherp mes over je halsslagader haalt zonder te bloeden, dan kun je de rest van de dag toch ALLES aan?!?!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Het enige "enge/probleem" is het aanzetten. Als je goed aanzet, dus zonder in je huid te snijden, dan kun je ook gewoon de 1e haal maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ok als je het zo zegt. Graag doe ik mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 5, 2013 Author Share Posted August 5, 2013 Leuk om alle positieve reacties te lezen! Er zijn nu vijf deelnemers dus de inschrijving van de eerste ronde is gesloten. Van de week zal ik het mes slijpen en ontsmetten en dan naar de eerste deelnemer, Ko, opsturen. Wordt vervolgd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Ik ga nu op je PB replyen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 Het mes was scherper dan ik dacht, dus dat scheelde een hoop werk. Het mes is onderweg naar Ko. We zijn officieus van start gegaan mensen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Vanmorgen expres maar een 1-pass shave gedaan. Kijk uit naar het mes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Hij is binnen! Eerlijk is eerlijk, mooi is anders, maar wat is hij scherp! Ik heb de 'armhaar' test gedaan en dat scheert vrij scherp. Morgen open ik een nieuw topic met mijn belevingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Goed om te horen. Ben benieuwd naar je bevindingen! Even ter verduidelijking: Het mes heeft een rechthoekige punt. Dit is niet ideaal voor beginners, daar is een ronde punt geschikter voor. Ik heb echter de punt bot gemaakt waardoor je geen last zou moeten hebben van het scherpe hoekje. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Super goed idee! Mooie manier om kennis te maken zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts