Robert79 Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Vanmorgen ben ik met mijn tweede 'Treet Classic' mesje begonnen in een Lord L6 krabber. Net als vanmorgen kon ik me(twee weken geleden) met het eerste Pakistaans mesje alleraardigst scheren. Het eerste mesje kon ik op standje 6 met een Slim Adjustable echt goed scheren en daarna heb ik m nog twee Keer in mijn Lord L5 gebruikt.Daarna heb ik m maar weggegooid want het roest kwam tegen de snijkant aan. Het papieren wikkeltje vind ik wel cool, beetje retro achtig en doet me denken aan zo'n Amerikaans jaren 50 's lightboard van een drive-in denken. Hebben jullie ook goede ervaringen met dit mesje ? en vinden jullie het beter dan bijvoorbeeld een Treet Platinum of een Treet Durasharp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Na Lord is Treet mijn favoriete merk scheermesjes. De mesjes met opdruk 'Classic' heb ik echter nooit gebruikt. Wel de koolstofstalen 'Carbon' en 'Durasharp' en die bevallen beiden erg goed, waarbij de 'Carbon', ook wel Black Beauty genoemd, wat langer meegaat dan de 'Durasharp' dus die naam is dan weer minder passend gekozen. Ze kosten geen drol, krijgen echt te weinig aandacht maar de Treet producten zijn echt wel de moeite waard. Het is wel zo dat hun mesjes sterk wisselende reacties teweeg brengen dus het is wel een gevalletje love or hate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Dank, voor het antwoord,Harrie Je zei dat de Treets Black Beauty's geen drol kosten ! maar bij wie koop jij ze dan ? Op ebay heb ik de goedkoopste van 100st gezien voor zo'n 15€ incl verzenden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 De mijne heb ik via ruil maar hier een betrouwbaar adres; http://www.connaughtshaving.com/treetbb.html Met geen drol bedoel ik trouwens niet zo weinig als er nu voor Indiase en Russische mesjes betaalt wordt hoor; alles voor zo'n €10 ex. verzenden per 100 noem ik spotgoedkoop, mits het mesje deugt natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Dit type mesje heb ik al bijna een half jaar in huis maar van proberen is het nog niet gekomen. De Treet Durasharp vond ik zeker niet slecht maar heb ik te weinig geprobeerd om daar een degelijk oordeel over te vellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted November 14, 2015 Share Posted November 14, 2015 Ik ken alleen de Treet Platinum, dat is een fatsoenlijk mesje, voor een lage prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 14, 2015 Author Share Posted November 14, 2015 Van de Treet Platinum heb ik twee mesjes van liggen en ga ze dus hierna eens proberen. Bij welke krabber vond jij deze Platinum lekker scheren, Jaap ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 Van de Treet Platinum heb ik twee mesjes van liggen en ga ze dus hierna eens proberen.Bij welke krabber vond jij deze Platinum lekker scheren, Jaap ? Ik heb me 5X prima geschoren met dit mesje in de Merkur Progress. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 15, 2015 Author Share Posted November 15, 2015 Nog bedankt voor de link Harrie. Okee, maar dat is een goede krabber, Jaap ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted November 15, 2015 Share Posted November 15, 2015 Nog bedankt voor de link Harrie. Okee, maar dat is een goede krabber, Jaap ! Tja... je kent deze krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts