Jump to content

Alphy & Becs glycerine scheerzeep.

Hanskoning

Recommended Posts

Vandaag stond de nieuwe glycerine zeep van Alphy & Becs de Peppercorn & Patchouli op het programma.

Gelet op de kleine diameter van het blikje kwam de Trekpleister Omega als ideale kandidaat naar voren om te gaan opschuimen. Zeep laden kwast op het gezicht zetten, af en toe de kwast even in het water dippen, en binnen een mum van tijd ontstaat er een dikke vaste schuimlaag welke zeer standvastig is en dus niet oplost.

Bij nieuwe zepen pas ik nooit pre-shave toe om zo te toetsen hoe de zeep zijn werk doet. En hier absoluut geen klagen, het is een goede, beschermende, baardhaar verzachtende zeep die een filmlaag op de huid achterlaat waardoor ik zonder problemen meerdere keren over de huid kon gaan zonder irritatie.

Het schuim welke ik parallel als test in de kom had opgeklopt bleef ook tot het einde van de scheerbeurt intact.

In de ingrediëntenlijst staat dat de zeep, naast glycerine, voorzien is van onder andere Jojoba olie, vitamine E en St. Janskruid extract welke volgens de fabrikant de huid voeden, herstellen en irritatie zouden tegengaan. Mijn huid voelde in ieder geval na de scheerbeurt verzorgd en niet droog aan.

De geur Peppercorn & Pathouli is heerlijk maar licht, voor mij had deze tijdens de scheerbeurt meer aanwezig mogen zijn maar hiervoor geldt zoals altijd uekaz

De zeep is in diverse geurvarianten verkrijgbaar en men kan kiezen voor zeep gevuld in een metalen blikje of in een glazen pot.

Eindoordeel: een kwalitatief goede verzorgende glycerine zeep met een heerlijke maar lichte geur met voor mij als minpunt het kleine blikje waardoor het zeep laden met een wat grotere borstel m.i. niet eenvoudig zal zijn.

De prijs voor 100 gram zeep bedraagt € 12,95