Jump to content

SOTD 9 november - 15 november 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS arancio amaro forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Cien asb

Om de week goed te beginnen was het vandaag de beurt aan de Areuka. En een goed begin was het. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Enkele prikjes van de aluin, niets van de Floid. Afgemaakt met de Cien asb.

Stirling Barbershop

Semogue SOC tweeband

Merkur 11c

Rapira platinum lux

Floïd Amber

Nog steeds kan de kwast me niet overtuigen. Toch wel handig dus, als je iets van tevoren kan proberen.

Deze zeep is super. Heerlijk schuim, zoals ik gewend ben van Stirling, en een heerlijke geur die me nog het meest aan PAA Cavendish doet denken.

Mijn vrouw kwam de badkamer binnen en zei meteen "zo, die ruikt lekker!"

Dus deze is goed door de keuring heen gekomen.

Omega_20102,

Vitos_Extra Super,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Dorco_Platinium ST 300 (Vietnam) 1e x,

Pitralon_Novi,

444.

Kwast en zeep:

De Vitos_Extra Super met de Omega_20102 opgeklopt in het kader van, eerst de samples van de zeeptest opmaken en daarna verder met de rest. Nou dat was weer een schuimfestijn met de grote Omega. Genoeg schuim voor een een heel scheersalon in een mum geklopt.

Mesje en krabber:

De Dorco_Platinium ST 300 (Vietnam) voor de 1e x gebruikt. Deze Dorco is een nieuwe ervaring. Heb wel eerder Dorco gebruikt, maar deze is in Vietnam geproduceerd. De 1e beurt was in elk geval prima. In de Black Beauty, de krabber, waar ik nieuwe mesjes meestal het eerst in doe, daar die krabber zeer voorspelbaar en goed instelbaar is, ging de baard er vlot in 3 rondes af. Geen hoekgevoeligheid en een vlotte snit. Gewoon goed. Als dit mesje dat bovengemiddeld vol kan houden is het best veelbelovend. Resultaat BBS.

Maar eens voor een wat andere afwerking gekozen. Fris veel alcohol, maar wel lekker verzorgend.

Timor 1352

Kai Stainless Steel (6)

Omega 11137 Varken

Le Père Lucien - Le Savon du Barbier

Le Père Lucien - Lotion du Barbier

sotd.png

EJ DE89 Knurled

Polsilver super iridium

Jan Zoethout custom syntheet

Arko Cool

Brut Sport Style

Cien ASB

Erg fijne shave weer deze keer, al begint het mesje nu wel ietjes te bijten Ik kijk het nog een keer aan en ander gaat hij er uit, om de volgende sample te proberen. De Polsilvers zijn mij het allerbeste bevellen sinds ik klassiek scheer.

De syntheet van Jan Zoethout heb ik eens gebruikt maar kon me toch nooit veel bekoren in vergelijking met de silvertip die ik ook van Jan heb.

Sinds ik met komsoppen ben begonnen is dit echter wel anders, zodra de kwast geladen is gaat hij heel erg fijn over het gezicht om lekker te soppen.

Ook houdt de kwast goed schuim vast! :)

DFS! :mrgreen:

Oh dat zullen ze allemaal wel doen.

Ik deed eerder kopsoppen, dan zorgt de ongeladen kwast er wel voor dat er alle kanten water opspat.

Wanneer de kwast mooi geladen is, wat ook geen moeite kost, gaat het gewoon een stuk beter.

Ook zit er in no time genoeg schuim in voor ruim 3 passes :mrgreen:

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- BdF mistero

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- Sanex asb

Vandaag weer de beurt aan de Candidius. In drie soepele gangen weer zo glad als een biljartbal. Een paar minuscule prikjes van de aluin, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de Sanex asb.

Schick Injector L1

Gillette twinjector (2)

Omega 10019

Omega Crema da Barba

Nivea sensitive ASB

Master Perfumers Dark Wood EDT

Razendsnelle maar toch efficiënte scheerbeurt in slechts 1 gang. Resultaat is een VLS.

HTGAM Chocolate Bourbon

Whipped Dog 30mm

Gillette Rocket

Rapira platinum lux

L'Oreal asl

Wow! Wat een kwast! De ruggengraat van een stevig zwijntje, maar ontzettend zacht. Bijzonder object!

De zeep ruikt goed, schuimt goed, scheert goed. Maar helaas kan mijn huid er niet tegen. Branderig gevoel, dus deze gaat in de verkoop.

Jammer, want dit is een bijzondere geur.

Arganolie,

Stirling Kong,

Aquagena,

Gillette Rocket Monobloc,

Rapira Platinum Lux (2),

Tunney aluin,

Nivea Sensitive aftershave balsem.

De textuur van de opgeklopte Aquagena is heerlijk, mooi lobbig. Van de geur weet ik nog steeds niet wat ik daar van moet vinden... Nu ja, ik ben weer comfortabel gladgeschoren!

Plisson_Fibre,

Vitos_Extra Super,

Mühle_R41 (2015),

Dorco_Platinium ST 300 (Vietnam) 2e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Vitos_Extra Super en de Plisson_Fibre gingen goed samen. Vlot een mooi stevig schuim. Toch vind ik de Plisson niet echt een heel goede kwast. Zijn voordeel is zijn soepelheid, maar dat doet hem ook meteen een nadeel hebben t.o.v. de Mühles, die veel meer ruggengraat hebben, maar dan weer springerig zijn. Dus toch maar dier.

Mesje en krabber:

De Dorco_Platinium ST 300 (Vietnam) voor de 2e x gebruikt. De Dorco doet het aardig. Niet bijzonder super, maar je kan je er goed mee scheren. In de R41 op een Windrose handvatje was het wel even de weg vinden. Die kop heb ik nog niet vaak gebruikt en het wat zwaardere handvat geven een wat andere balans, waardoor er even gezocht moet worden naar de juiste greep voor de goede druk op de huid. Of te wel hoe licht ik die kop van mijn vel, zodat er minimale druk overblijft. 2 lichte sneetjes waren het resultaat, maar dat waren bekende plakjes, waar ik wel vaker blijf haken. Uiteindelijk een prima scheerbeurt, met enige inzet van aluin, maar dat hoort er soms ook bij. Resultaat BBS.

Gezien het minder opbeurende zwerk hier boven de weilanden, de kruidige Bay Rum uit de kast. Goed afgewerkt straks lekker even de stad in om te shoppen.