Barbiere di Figaro Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 (edited) Wat een fijne dag om sample 12 te testen! Het laatste sample alweer, waarmee maar weer eens blijkt, dat zelfs met het testen van scheerzeep de tijd snel gaat. Met betrekking tot de wedstrijd is er nog wel enige spanning bijgekomen. Waar de nummer 1 en 2 de laatste paar samples steeds op 1 punt elkaar volgden, heeft de koploper zich "verslikt" in het 11e sample en staan nu 2 deelnemers ex aequo op de 1e plaats! Maar, laat jullie reuk- en schuimzin ook weer bij sample 12 prevaleren en kom daarna maar met de gokjes. PS: Als je dat kunt, wil dan ook direct aan ons laten weten, welk sample je het lekkerste vond, dat is wel zo efficiënt! Edited November 2, 2015 by Guest
Harkos Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Helaas al weer de 12e, voelt net als de laatste dag van een geslaagd schoolreisje en dat is al heel lang geleden
Marcel Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Inderdaad, helaas is het feestje al bijna weer voorbij. Dit is erg leuk om te doen!
marco Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Oei! Morgen al kiezen. Maar ik heb zeker 6 favorieten! Wat nu??!!?? Ik kan jullie allemaal moeilijk om raad vragen, want jullie hebben ook allemaal minimaal drie zeepjes op de eerste plaats staan. Ik ga hier nog even goed over nadenken. Jammer zeg, morgen de laatste. Zal er extra van genieten.
Mooly Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Pff.. Zal moeilijk worden.. Denk dat zo gauw er bekend is welke zepen wat is er ook een bestelling jullie kant op komt..
Harkos Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Programma morgen is snel ontbijten n het scheren, Sotd, zeep 12, Motor tourrit als seizoen afsluiting en dan kiezen. Onmogelijke opdracht. Dus wordt morgen laat of maandag voor ik er uit ben.
Mooly Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Hee is ook optie de rest van de favoriete er gewoon bij bestellenHoef helemaal niet te kiezen... En dat was mijn bedoeling.
Barbiere di Figaro Posted October 31, 2015 Author Posted October 31, 2015 Goede ideeën hier! @ Harkos: we maken de zepen bekend zodra de laatste heeft gekozen, maar verder kun je gewoon je eigen tempo aanhouden ha ha ha!
Mooly Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Goede ideeën hier! Je begrijpt wel dat jullie momenteel wel de grootste enablers zijn. Ga er dan zo even vanuit dat jullie bij 12 leden in ieder geval het boodschappenlijstje hebben ingevuld..
Kamp Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Heb zojuist even mijn testen nagekeken en buiten nr 12 die ik morgen ga gebruiken heb ik een top 4 gaat toch lastig worden die keuze, denk er over om na de scheerbeurt nog met de andere een testschuimpje te maken.
Barbiere di Figaro Posted October 31, 2015 Author Posted October 31, 2015 Goede ideeën hier! Je begrijpt wel dat jullie momenteel wel de grootste enablers zijn. Ga er dan zo even vanuit dat jullie bij 12 leden in ieder geval het boodschappenlijstje hebben ingevuld.. Bij 10 Mooly, en dat doen we graag natuurlijk. Jullie kunnen er gelukkig zelf ook wat van!
Marcel Posted October 31, 2015 Posted October 31, 2015 Niettus! Oh, eh, toch wel... Is het al zondag?
Harkos Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Zeep is ook weer een zachte zeep. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, deze zou op de 1e plaats kunnen komen in mijn rangorde op basis van de geur, verder is het een prima zeep, maar is hij net het niet helemaal. Dat zoek ik vanavond nog even uit met een schuimklop vergelijk, maar nu maar eerst even mijn bevindingen. Zoals gezegd een zachte zeep. De geur roept bij mij bloemen, hout en zoete poederigheid op. Een voor mijn neus prettig luchtje. Schuimkloppen is weer een peulenschilletje. Dit was in de klasse dikke yoghurt, goed op te brengen en lekker hydraterend. De geur bleef in het schuim ook mooi aanwezig. De glijeigenschappen zijn ruim voldoende, maar er waren op dat punt beteren in de test. Vanwege de ruim voldoende glijeigenschappen, vind ik de bescherming gemiddeld. Dat zou echter ook aan het gereedschap hebben kunnen liggen, een Treet in de MMOC is nou niet direct een krab er maar oplos gereedschapje. Over het geheel genomen vind ik de zeep niet chemisch ruiken, maar ook niet echt natuurlijk. Wel erg lekker vol en van het soort, die je direct wil hebben. Tja alleen weet ik dan niet, waar ik naar moet vragen, want een naam heb ik er nog niet voor. Daar denk ik nog even over na tot vanavond.
Noud Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Gillette super slim twist Polsilver SI (6) DVH Kapperskwast Scheerzeeptestzeep12 Adidas AS Toen ik het bakje pakte dacht ik te maken te krijgen met een zeep met sinaasappelgeur. Dit vanwege de wat oranje gloed. Maar niks was minder waar. Een erg frisse geur kwam uit het bakje. Niet citrusfris, niet zeepfris, lastig te omschrijven. Een geur die erg bekend lijkt, maar die ik toch niet kan omschrijven. Waar ruikt dit nou naar? Een vingertopje door de zachte zeep gehaald, dit geplet tussen tussen de ribbels van mijn scheerkom en vervolgens met de kwast eroverheen. Binnen luttele seconden ontstond een prachtig schuim. Na aanbrengen blijft de subtiele frisse geur goed waarneembaar. Zo vervelend dat ik niet erachter kom waar het nou naar ruikt. Erg prettige glij eigenschappen, al is er geen vettig laagje op de huid nadat de zeep verwijderd is. Een klein beetje water op de huid en je kan er eventueel weer met de krabber overheen. Qua verzorging blijft deze zeep misschien iets achter. Geen last van irritaties, maar het voelde simpelweg wat minder verzorgend aan dan andere zepen. Deze zeep lijkt zo mijn Top5 binnen te wandelen. Prettige geur, goed schuim en geen last van irritatie. Wat gaat de keuze lastig worden.
Marcel Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Vie Long Epsilon Zeep nr 12 CJB Kamisori Feather Myrsol Agua Lemon en 444 balsem De laatste zeep alweer, ik word er bijna weemoedig van Dit is geen onbekende zeep voor mij, een grote pot hiervan staat al in de kast. De geur vind ie bloemig met een frisse maar ook wat kruidige ondertoon. Zeep laden gaat erg makkelijk en op het gezicht vormt zich al snel een vol schuim. Er is redelijk wat water nodig om het schuim goed glibberig te maken. De geur zwakt op het gezicht ietwat af. De glij eigenschappen zijn goed maar niet uitmuntend. Na het scheren voelde mijn gezicht goed verzorgd en de geur bleef enkele uren in mijn neus hangen. De combinatie met Myrsol Agua Balsamica is een goede wat mij betreft. Top 3? Top 5? Wederom lastig... Laat de uitslag nu maar komen!
Kamp Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Vandaag de laatste zeep nr 12, gebruikt I.c.m. SWK xl scuttle en een el Druida 28 2 band, je heb met dit zeepje snel een dik schuim was ruim voldoende voor 3++ gangen, verzorging voldoende,geur een beetje baar bloemen met een zoete ondertoon, maar voor mij niet nr 1 van de test. Nu wordt het moeilijk om mijn top 4 te rangschikken.
Tjebbe Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Arganolie, Synthetische Stirling Kong, Zeep 12, Phoenix Dubbele Open Kam scheerkop op Windrose RVS greep, Sputnik (3), Tunney aluin, Aloë Vera gel. Prettige zeep, goed op te schuimen tot een standvast schuim, voor mij is de geur wat ouderwets (dat bedoel ik dan goed, het roept mooie herinneringen op). Mijn vriendinnetje vind de geur minder bij mij passen.. De verzorging vind ik ook voldoende, de huid voelt lekker aan. De zeep komt in mijn waarderingssysteem van deze test op plaats 4. Dat systeem geeft ook al een mooie top 3 aan, maar voor het eindoordeel ga ik er verschillende nogmaals opschuimen. Nogmaals dank voor deze test en het mogen deelnemen, een hele leuke ervaring. Ik heb wel wat zepen in de kast staan en verschillende geprobeerd, maar de overlap was niet groot (denk ik). Ik merkte dat ik, door de blindheid van de test, extra ben gaan opletten, extra de kwaliteiten van de zeep in de gaten gehouden. Leuk!
Lampuhkap Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Na echt een fucking SCHIJTWEEKEND gehad te hebben ben ik wel weer ff toe aan een fatsoenlijke scheerbeurt. Net als voorheen, de R41 met Lord Platinum Wee scott een goede bijhorende pre-shave en de juiste ASB Potje #12 1 en al feest van herkenning! Deze staat, zonder twijfel op mijn nummer 1 op de ranglijst! Lekkere zachte zeep met een lekkere frisse, bloemige geur. Kloppen gaat zo lekker makkelijk en het schuim is zijdezacht en SUPERSLICK, kan met zekerheid zeggen dat dit wel de slickste is van het hele veld! De shave was echt heerlijk genieten en eindelijk ff ontspannen Lekker de shave afgerond met de ASB die erbij hoort. Heerlijk! Damn, wat is het jammer dat de test nu om is! Had gerust nog 10 van deze wisselende zepen kunnen doen! Was echt heel erg leuk ! Bedankt aan onze grote vrienden van BDF voor het mogelijk maken van deze test!
Mooly Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 EJ89 Personna Blue Muhle Silvertip Fibre L Floid Black Zeep 12: In eerste instantie vond dat dat er weinig geur uit het bakje kwam alleen een lichte donkere geur. Maar zo gauw je hem gaat opschuimen wordt de geur sterker, donkere kruiden, bos, leer. Ik vond het echt het een lekkere geur. Ouderwets maar past goed bij de Floid Black. Schuim mooi dik en goede eigenschappen. DIt is er ook weer een voor het lijstje Maar dan wordt het echt moeilijk om er 1 als persoonlijke winnaar te kiezen. Ga er vandaag nog even over nadenken. @Bdf mag ik jullie bedanken voor het mogelijk maken van de testzepen. Vond het echt een geweldig om dit te doen.
Barbiere di Figaro Posted November 1, 2015 Author Posted November 1, 2015 Alleen Harkos, maar die had er al mee gedreigd en Marco denken nog even langer na over zeep 12. Dat geldt overigens voor de meesten als het gaat om welke zeep de favoriet was. Dat wachten wij wel weer af voordat we de zepen bekend maken en de uitslag geven. Voor degenen die al hebben aangegeven er nog wat bij te willen bestellen en hoe dat kan, kan ik zeggen, dat we dat prima kunnen regelen en we kennen jullie dus dat komt allemaal wel goed. We gaan dat rustig in de loop van deze week doen, er is wat ons betreft geen haast bij.
efsk Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Zeep 12 Behoorlijk pregnante geur uit het potje, en dat blijft ook zo tijdens gebruik. Veel bloemen, en haarspray. Deze geur is constant tijdens het hele proces, en blijft ook effe hangen. Daar ben ik wat minder blij mee, want mijn geur is het niet. De zeep heeft de consistentie van marsepein, en plakt ook zo. Tijdens het opschuimen blijkt het een dorstig zeepje te zijn, zelfs tussen de gangen nog wat extra water gedipt omdat de consistentie tijdens de eerste gang niet beviel. Tijdens gang twee werd het beter, maar nog steeds vond ik het weinig beschermend en niet echt fijn glijdend. De zeep hield zich ook goed vast aan de krabber tijdens de eerste gang, dit werd bij gang twee ook beter maar ik bleef zitten met het gevoel dat ik werd tegengewerkt door de scheerzeep.
efsk Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Zo de andere recensies lezend is het echt bizar hoezeer mijn ervaringen met deze zeep afwijken ten opzichte van de rest zeg.
Harkos Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Ok, zal het proces niet verder frustreren. Allen zitten met spanning op mijn eindoordeel te wachten. Prachtige tourrit gereden, de geur van de scheerbeurt van vanmorgen is wel vervlogen, maar de potjes opnieuw op tafel en na enig voelen en ruiken is zeep 12 op een gedeelde 1e plaats gekomen samen met 6. Heb geen idee wat het is, maar de geur spreekt mij wel aan en ik kan er een goede schuim van kloppen. Na nog enig tasting en nosing hak ik de knoop door en komt 12, de onbekende dus op mijn 1e plaats. Dat zeepje heeft een bepaalde aantrekkingskracht. Je hebt dat vast ook wel eens, zo'n dame die aan je voorbijloopt en een dergelijk heerlijke geur achterlaat, dat je er bijna als een willige reu achteraan gaat. Dus 12 dan maar.
Barbiere di Figaro Posted November 1, 2015 Author Posted November 1, 2015 Het is mooi te lezen dat dan dus blijkbaar de favoriet van de één, waarschijnlijk de laatste plaats van de ander bezet. 10 testers hebben dat al, laat staan als er nog meer meningen en ervaringen bij komen. Maar, het is ook best overeenkomstig de ervaringen die sommigen hier hebben met kwasten en mesjes en messen, die anderen ook niet kunnen onderschrijven. Persoonlijk denk ik dat de vorm van de dag, de tijd die je ervoor neemt, de zorgvuldigheid ook veel uitmaken. @Harkos: je frustreert niets hoor! Er zijn er nog meer die het nog niet weten hoor, je bent nog snel na zo'n tourrit! (Beste weer op 1 november ooit???)
Recommended Posts