Barbiere di Figaro Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 (edited) Bijna weekend of voor sommigen is het al zover, dus alle tijd voor de test van sample 11 alweer. De suggestie om onze hele collectie uit te proberen en dus nog even met de test door te gaan, zullen we met hoofd commerciële zaken moeten bespreken, ha ha ha! Maar altijd fijn dat het enthousiasme groot blijft! Zeep 10 leverde veel mooie, eensluidende recensies op, zeer benieuwd of zeep 11 dat ook doet. Op naar de een-na-laatste zeep in deze test: (hoop dat jullie samples er deze keer weer precies zo uit zien....) Edited November 2, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 29, 2015 Share Posted October 29, 2015 Ik heb deze zeep vanochtend al gebruikt en was positief verrast. Morgen meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted October 30, 2015 Author Share Posted October 30, 2015 Vandaag "legaal" te gebruiken, deze verrassende zeep. Met nog twee samples te gaan, is het spannender dan de Formule 1, waar de winnaar al bekend is. Hier nog twee kansen voor de koplopers, (Kalerolf's glazen bol laat het recent een beetje afweten, dus het blijft gissen wie er dan aan kop gaan) Wordt het een race-to-the-end of weten we na vandaag al wie de grote scheerzeeptest 2015 wint? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooly Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 EJ89 Personna Blue Muhle Silvertip Fibre L Proraso Balsamo Dopobarba Zeep 11: De zachtste zeep van de test. Valt meer in de catogorie creme. Vanuit het bakje ruik je al een frisse zeep geur, maar zo gauw je gaat kwasten wordt de frisse geur nog sterker. Geur is lastig te beschrijven, Pepermunt maar niet overdreven. In zeer korte tijd een mooie dikke schuim die op de huid licht verkoelend werkt. Vind het een lekkere zeep, niet overdreven in de geuren maar een lekkere frisse zeep die het echt goed zou doen in de zomermaanden. Eigenschappen van de zeep is goed, had wel het idee dat deze zeep meer een waas over de krabber laat dan de andere zepen. Zeep ligt bij mij al in de kast denk ik, anders zou ook deze op het lijstje komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted October 30, 2015 Author Share Posted October 30, 2015 Denk dat de lijst nog nagenoeg actueel is gezien hij op zijn kop stond. ( de niet gokkers niet meegerekend ) Actueel is-ie zeker! En dat sorteren in Excel blijft lastig he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Semogue Barbear Classico Texugo Zeep nr 11 Gillette Aristocrat Junior Feather Myrsol Blue en 444 balsem Toen ik het bakje open deed dacht ik meteen te weten met welke zeep ik van doen had. Mis! Nog eens ruiken, nee dit is niet de zeep die ik eerst dacht te ruiken. Nou ja, dan maar een praktijktest ipv snuffelen. Dit is wederom een zachte zeep, met een subtiele, niet te zware Sandalwood geur. De structuur doet erg denken aan een andere zeep die eerder al voorbij kwam in deze test, ook qua vettigheid. Het laden van de kwast gaat erg gemakkelijk en verder op het gezicht vormt zich al snel een fijnbellig schuim dat vet (in positieve zin) aanvoelt. Het schuim Is stabiel en glijdt en beschermt prima. Een onvermoed effect wordt tijdens het inzepen ook duidelijk: menthol! Menthol? Ja, menthol in een zeep waarvan je juist warmte verwacht door de geur. Het Is geen hele brute mentholkick maar een verkoelend effect wat zich langzaam opbouwt, best prettig eigenlijk. De geur is tijdens het scheren niet erg op de voorgrond aanwezig, hij blijft subtiel. Na het afspoelen blijft een erg verzorgd gevoel over en de geur zakt vlot weg. De combinatie Sandalwood en menthol mag op zijn minst verrassend genoemd worden maar afgezien daarvan vind ik dit een zeep uit de betere regionen. Het wordt dringen in de top 3! Zoals eerder al werd opgemerkt, er zitten eigenlijk geen slechte zepen in deze grote zeeptest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Gillette super slim twist Polsilver SI (5) Omega 10019 Scheerzeeptestzeep 11 Dove ASB Deze zeep is duidelijk de zachtste tot nu toe. Het lijkt zoals Mooly ook al zei bijna op creme. Na openen van het bakje kwam een soort Sandalwood geur omhoog, in combinatie met nog iets fris. Even met de kwast door het bakje is voldoende om te laden. Vervolgens opschuimen in de scheerkom, wat ging dat eenvoudig zeg. Binnen luttele seconden ontstaat een schuim waar niks op aan te merken is. Perfecte glij eigenschappen en laat een vettig laagje achter op de huid zodat je nog een keer eroverheen kan scheren. Maar wat gebeurt er bij de tweede keer inzepen? Een verkoelend effect van heb ik jou daar. Erg prettig wel, maar even schrikken als je het niet verwacht. Er bekruipt me steeds meer een geur van menthol. Geen KING pepermunt menthol, maar meer sauna menthol. Wel lekker geurtje. Ook gang twee en drie verliepen soepel. Na afloop spoelen met koud water: Hier merkte ik het meest van het verkoelende effect. Brrrr, maar wel erg lekker. Totaal geen last van irritatie en een glad bekkie. Jammer dat de test er al bijna op zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 zeep 11 is inderdaad een zeer zacht tegen creme aanzittend zeepje met een kruidige reuk en als je heb opdoet menthol (geen aanradder voor Ron!!). Heb deze gisteren met mijn 1305 en vandaag met mijn Henk's Scheerkraam custom kwast gebruikt op alle twee de dagen een zeer makelijk op te kloppen zeepje. Je neemt zelfs snel te veel product omdat hij zo zacht is. had in ieder geval genoeg schuim om nog 2 of 3 keer te scheren. Het is in ieder geval een lekker vet zeepje en het gevoel na afloop was ik wel tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Amandelolie, Synthetische Stirling, Zeep 11, R41 scheerkop (2013) op Windrose RVS greep, Sputnik (2), Tunney aluin, Kokosolie. Zeep 11, een heel makkelijk tot een mooi vol schuim op te kloppen, zachte zeep. Kruidig, hout, aards geurend bij het opendoen van het potje, bij het aanbrengen voel je al de heerlijke frisheid, die menthol bouwde xich nog goed op gedurende de scheerbeurt, niet in mijn neus, maar wel op de huid. Ik hou daar van. De zeep haalt bij mij de tweede plaats. De r41 is, in ieder geval met dit mesje, niet helemaal mijn favoriete krabber.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Zeep_11 is volgens mij een bekende uit mijn rotatie. Een frisse zachte zeep, die in de doos niet geeft, wat er in het schuim en op de bakkes uitkomt. Het is een vlotte schuimklopper, die je, afhankelijk van de kwast en of je nu kom- of kopsopt, vlot in alle diktes kan opkloppen. Het schuim kan makkelijk van lichte yoghurt, tot dichte room worden geklopt. Een dombo-zeep, lukt altijd. Zoals reeds gezegd is de geur tijdens het opkloppen en inzepen beter als in het doosje. De glijeigenchappen zijn ruim voldoende en het beschermend effect is ook redelijk, maar niet al te groot. Bij mij vraagt dit zeepje zeker om een goede ASB. De aard is niet echt natuurlijk, maar echt uit diverse onderdelen samengesteld, wat een licht chemisch effect in de pot geeft, maar op de huid naar natuurlijke frisheid gaat. Het is een door mij gewaardeerd en veel gebruikt product. Echter in de ranglijst van de test weken komt deze voorlopig op de 9e plaats. Tja je moet keuzes maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 R41 met Lord Wee Scot #11 Osage Rub Zeep 11 is een hele, hele bekende knaap Hier gaan we het goed mee hebben, dat is gelijk al duidelijk Opkloppen gaat heerlijk gemakkelijk omdat het een ontzettend zachte zeep is. De menthol knalt je tegemoet zodra je de lather op t gezicht doet Lekker zacht spulletje, redelijk goede slick en scheert lekker weg. Naderhand lekkere hand vol Osage op het gezicht en een goede klodder Blackship in het haar en we kunnen er weer tegenaan! Op naar #12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Deze is ook weer lastig. Ik dacht het eerst meteen te weten. Maar omdat de zeep zo zacht is en minder koel dan verwacht, denk ik toch dat het om een andere gaat. Hoe dan ook, dit is een prettige zeep. Met niet te veel moeite maak je een goed glijdend schuim dat licht verkoelt, maar niet ijskoud is. Op zich vind ik dat wel prettig, want ik heb de verkoeling zelf liever na het scheren. Qua verzorging gewoon goed. Het schuim is stabiel en beschermt goed. De geur is subtieler in het schuim, maar dat is niet zo erg. De zeep/crème maakt een goede hoeveelheid schuim met een klein beetje product. Een lekkere zeep voor in de zomer met een licht verkoelende werking en een frisse eucalyptus geur. Goed mee te scheren en voldoende verzorgend. Afgesloten met Proraso asl voor de extra verkoeling en Dove asb voor de verzorging en de frisse geur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Zeep 11. Erg zachte zeep, het is dattie niet in een tube zit ... Eenmaal open komt een kruidige, licht prikkelende geur omhoog, die doet denken aan naaldhout, kardamom, en ergens onderin eucalyptus. 's Ochtends vroeg in een bos, lichte mist, zo'n geur. Geur is redelijk constant in pot op kwast en op gezicht. Schuim is lekker vettig en plakkend, voelt niet bijzonder aan op het gezicht maar glijdt prima en biedt bovengemiddeld bescherming. Is ook eenvoudig te verkrijgen, dat schuim, niet watergevoelig dus het is niet op de microliter afmeten gelukkig, enig nadeel wat ik kan bedenken is dat het onmogelijk is om niet teveel zeep te laden als je je kwast door de pot roert. Fijne zeep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 En hij staat ook op mijn verlanglijstje... hopelijk hoor ik snel welke het is Link to comment Share on other sites More sharing options...
0013 Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 En dan blijk je ontzettend nieuwsgierig te zijn naar een potje dat je al maanden onaangeroerd hebt gelaten en gewoon stof staat te verzamelen in een verhuisdoos:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted November 3, 2015 Share Posted November 3, 2015 En dan blijk je ontzettend nieuwsgierig te zijn naar een potje dat je al maanden onaangeroerd hebt gelaten en gewoon stof staat te verzamelen in een verhuisdoos:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts