Barbiere di Figaro Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 (edited) Alsof we dit al jaren doen, verruilen we sample 9 voor sample 10 en beginnen opnieuw aan een serie mooie reviews. Het einde is in zicht, maar gelukkig hebben jullie er veel plezier aan en wij natuurlijk ook nog steeds! De verschillen aan de top zijn klein, het is nog geen uitgemaakte zaak hoor! Op naar sample 10, wie herkent de zeep? Edited November 2, 2015 by Guest
Marcel Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Huh? Even controleren hoor. Ik heb in bakje 10 een blokje harde zeep zitten, het ziet er in ieder geval heel anders uit dan op de foto hierboven.
Harkos Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Ik weet het. Stop maar. Heb inderdaad ook andere 10, dan Eric nu laat zien. Ook een hard blokje van een mij bekende zeep.
Marcel Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Hoe ziet jouw zeep eruit Harkos? Mijn Nr 10 herken ik in ieder geval uit duizenden Hmm, kijk ik naar onderstaande foto, dan lijkt het toch op een verwisseling. Die vijf samples komen niet overeen met mijn Nr 10! Ik kan het andere plaatje nu even niet vinden met daarop een groter overzicht van de samples.
Kamp Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 mijn zeep is ook een blok harde zeep ik denk dat Eric ons zand in de ogen wil strooien!!
Marcel Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Al gevonden: Ik snap er niks meer van Dat is een andere inhoud in sample 10 dan op de bovenste foto
Harkos Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Hoe ziet jouw zeep eruit Harkos? Mijn Nr 10 herken ik in ieder geval uit duizenden Hmm, kijk ik naar onderstaande foto, dan lijkt het toch op een verwisseling. Die vijf samples komen niet overeen met mijn Nr 10! Ik kan het andere plaatje nu even niet vinden met daarop een groter overzicht van de samples. Eric is gewoon de kluts kwijt met al die prachtige reacties en verwisselt nu de potjes.
Barbiere di Figaro Posted October 27, 2015 Author Posted October 27, 2015 Eh, nee, sorry, maar er is een verklaring voor. We hadden eerst een andere zeep als nummer 10 maar toen hadden we iets teveel van hetzelfde zeg maar. Vandaar dat we toen deze gedaan hebben. Met bewondering voor de scherpte en sorry voor het moment van de foto's dus jullie hebben allen de juiste (en dezelfde!) nummer 10, een relatief harder blokje zeep.
Harkos Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Nou zal ik de aftrap maar doen vanmorgen: Deze harde zeep denk ik, is voor mij een inkoppertje, omdat ik deze zelf in de kast heb. Een heerlijke bloemige zeep, die ruikt zo als bedoeld, voor deze zeep. De geur, duidelijk aanwezig, is een van mijn favorieten in de bloemenafdeling. Met de grote Omega 20102 klop je er in een mum een grote bak schuim van, die de geur goed vasthoudt. Eenmaal op de bakkes gesmeerd, heb je een mooi fijnblazig schuim, met goede glijdende en verzorgende eigenschappen. Ofschoon er erg moeite is gedaan, om de zeep te laten ruiken zoals bedoeld, zit er toch een heel licht chemische zeep ondertoon in, maar dat bepaalt niet in negatieve zin het genot van deze zeep. In 3 rondes heb ik me er weer prima mee geschoren. De geur blijft nog even hangen, maar mengt zich met de AS en is dan snel voorbij. In deze vergelijking beland deze op plek 6 in mijn voorlopige rangorde. Helaas hebben alle zepen tot en met 6 tot nu toe een plaats 1 verdient, maar ja je moet keuzes maken. Nog 2 te gaan, maar wanneer komen nou de echt slechten?? Net als met vrouwen, vind je ze niet allemaal even mooi, maar echte lelijkerds heb ik niet niet aangetroffen in deze test. Oh ja het ruikt naar roosjes.
Mooly Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 EJ89 Personna Blue Muhle Silvertip Fibre L Floid Vigoroso Zeep 10 Dit is de harste stukje zeep van alle 12, had deze uurtje van te voren met een beetje water onder in me bakje geplakt. Hierdoor kon ik rustig aan over heen kwasten. Maar na het uurtje rook het in de badkamer naar een bloemenperk. Eerste instansie dacht ik dat er geen geur uit het bakje kwam dan alleen maar zeep maar omdat er meer lucht bij kwam leek de geur sterker te worden. Zelfs de vrouw kon deze waarderen.. Enn die is kieskeurig, volgens haar moet scheerzeep naar zeep ruiken verder niet.... Schuimpje maken ging makkelijk doordat het blokje zeep vast zat onderin me bakje. Kwast lekker volgeladen en over de kin gesmeerd. Geur van rozen komt dan iets sterker naar voren maar niet overdreven. Vind het een lekkere, simpele zeep. Geen poespas maar gewoon... zeep met roosjes. Mooi dichte schuim die goed glijdt. Verzorging weet ik niet, had het idee dat deze zeep toch mijn huid iets droger maakte. Zeep is niet de beste tot nu toe maar zit zeer zeker in de top 4.
Kamp Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Een harde zeep dit keer heb deze gisteren en vandaag gebruikt zowel met mijn Semogue SOC 2 band als met de el Druida 2 band een goed vettig schuimpje geklopt en een erg makkelijk schuim, kwa geur iets van bloemen maar niet te overheersend. De verzorging is gewoon goed in orde met deze zeep. Heb op alle 2 de dagen een zeer goede scheerbeurt gehad. Deze zit tot nu toe zeker in mijn top 3
Noud Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Fatip piccolo Gillette silverblue (4) Omega 10019 Scheerzeeptestzeep10 Adidas AS Kruidvat sensitive ASB Ook hier een harde zeep. Tijdens het douchen een laagje warm water in het bakje, vervolgens kon ik makkelijk zeep verzamelen in de kwast. Er kwam direct een bloemig geurtje naar boven, voornamelijk roos. Het opschuimen in de scheerkom verliep zeer eenvoudig. Ik kreeg misschien wel het beste schuim tot nu toe. Volvet dik romig schuim. Ruim voldoende voor drie gangen. Tijdens het scheren blijft de rozengeur. Deze zeep liet, in tegenstelling tot alle voorgaande, een goede laag achter op de huid zodat er nog een keer overheen kon worden gegaan met de krabber. Erg fijn. De glij eigenschappen en het verzorgende karakter van deze zeep zijn top. Wel was de aanslag op de krabber wat moeilijker te verwijderen. Al met al een top zeep in prestatie en comfort. Overigens was de geur redelijk subtiel, maar ik ken lekkerdere geurtjes.
Lampuhkap Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 R41 met Lord Platinum (1) Simpson Wee Scot Trumpers Coral Skin Food #10 DR Harris Pink ASB Zooo, dit is weer een lekkere zeep! ROOSJESSSS!!! Eerst maar eens lekker de pre-shave erop geknald, daarna lekker de zeep opkloppen (waat overigens SUPERGOED ging) Zeep ruikt lekker sterk, voldoende slick en scheerde heerlijk weg! 2 passes en wat touchups, wat pomade in het haar en klaar! Tijd voor #11
Marcel Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Semogue Carbear Classico Texugo Zeep Nr 10 Gillette Sheraton Feather Myrsol Agua Lemon en 444 balsem Zeep nr 10 is een oude bekende van me. De zeep laadt makkelijk en opschuimen op het gezicht gaat eveneens soepel. Er is geen grote hoeveelheid water nodig om een een vol, fijnbellig en stabiel schuim op het gezicht te toveren. Het schuim glijdt prima, niet buitensporig en de verzorging is in orde. Het gevoel op het gezicht is verzorgd na afloop. De geur van de zeep is na het scheren al vlot verdwenen maar laat zich prima combineren met de Myrsol. Ik zal hierboven ook al iemand die citrus goed vond combineren met deze zeep. Eindoordeel: een hele goede middenmoter!
Tjebbe Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 arganolie, Synthetische Stirling, Zeep 10, Gillette Aristocrat #16, Rapira Platinum Lux (3), Tunney aluin, Aloë Vera gel. Zeep 10, een heerlijk fris geurende bloemenzeep. Goed op te schuimen, ik merk dat ik een harde zeep fijner vind. Fijn verzorgend en na het scheren niet overweldigend geurend, iets wat ik kan waarderen. De zeep haalt bij bij mij tot nu toe de tweede plaats.
marco Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Zeep 10 ken ik al, maar dan net iets anders. Maar daar zal ik verder niet over uitweiden Het ruikt lekker naar rozen en eigenlijk ook naar zeep. Ik had het blokje in een scheerkom gelegd om de kwast te laden. Na vijf keer draaien zat er al zoveel schuim in de kom, dat ik besloot om maar weer eens in de kom op te schuimen. Het blokje er uit gehaald en de restjes schuim die er aan zaten over mijn gezicht gesmeerd. Zonder moeite klopte ik een volle kom schuim. In het schuim is de geur minder aanwezig, maar nog wel goed te ruiken. Het schuim is lekker glibberig en wat lobbig. Het beschermt en verzorgd uitstekend. Na het scheren had ik een zachte soepele huid en geen spoortje van irritatie. De zeep laat na elke gang een vettig laagje achter waardoor meerdere malen over dezelfde plek gaan geen probleem is. De zeep is ook erg zuinig in gebruik. Met een klein beetje zeep maak je een flinke bak schuim waar je meer dan genoeg aan hebt voor een scheerbeurt. Dus alle drie de gangen heb ik het er flink dik opgesmeerd. Echt genieten met deze scheerzeep! Ook deze krijgt weer een eerste plaats. Samen met nog wat andere testers. Een favoriet uitzoeken wordt dus nog erg lastig. Deze scheerzeep zou ik iedereen aanraden. Vooral ook beginners vanwege het gemak waarmee het opschuimt, de bescherming en verzorging, de glibberigheid en ook zeker de stabiliteit waardoor je je niet snel hoeft te scheren maar lekker rustig aan kan doen. Wederom bedankt voor een fijne sample Eric en Lysbet. Wat is dat testen toch een leuke bezigheid. Jammer dat er nog maar twee zijn.
efsk Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Zeep 10 Een harde zeep dit keer, ik vroeg me al af waar ze bleven. Iets oma-associatie, iets sinaasappel (hoewel ik dat ook met hele verse gember zou willen betitelen), rozen, de geranium zoals ik die ken uit de Meißner Lavendel DeLuxe. Geur is decent aanwezig, niet te overheersend, en op het gezicht nemen de bloemetjes wat de overhand. Niet onaangenaam, maar ook niet bijzonder. De zeep schuimt makkelijk op, het schuim is zoals het hoort licht vettig en voelt goed aan op het gezicht. Glijdt uitstekend, en geeft een prima huidgevoel ná het scheren. De dingen die een zeep moet doen doet de zeep dus goed. Jammer dus eigenlijk van de wat behoudende geur.
Tjebbe Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 arganolie, Synthetische Stirling, Zeep 10, Red Ring Eclipse, Sputnik (1), Tunney aluin, Aloë Vera gel. Echt een heerlijk subtiel roosje! Ik blijf het echt leuk vinden om aan deze test mee te mogen doen, dank daarvoor aan @Barbieri di Figaro!
Harkos Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 Ook deze krijgt weer een eerste plaats. Samen met nog wat andere testers. Een favoriet uitzoeken wordt dus nog erg lastig. Wat is dat testen toch een leuke bezigheid. Jammer dat er nog maar twee zijn. Helemaal mee eens. Heb ook zo iets van er zijn allemaal goede zepen in de test, waarvan ik een paar minder vind, maar dat zijn op dit moment 4. En dat er nog maar 2 zijn is niet eerlijk. Ik vind, dat we gewoon wekelijks een sample moeten krijgen voor de moeite, totdat we het hele assortiment hebben gehad. Natuurlijk alleen als je er meer als 3 goed hebt geraden.
Marcel Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 Ik vind het ook erg leuk om hier deel van uit te maken! Inmiddels heb ik zeep nr 11 al geprobeerd, verrassend zeepje!
Harkos Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 Ik vind het ook erg leuk om hier deel van uit te maken!Inmiddels heb ik zeep nr 11 al geprobeerd, verrassend zeepje! Ik ook en was vanmorgen in een keer er achter wat de 11 is, terwijl ik al tich keer had geroken, was ik er bij het scheren vanmorgen direct uit (denk ik).
Snowmiss Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 Ik vind het ook erg leuk om hier deel van uit te maken!Inmiddels heb ik zeep nr 11 al geprobeerd, verrassend zeepje! Ik ook en was vanmorgen in een keer er achter wat de 11 is, terwijl ik al tich keer had geroken, was ik er bij het scheren vanmorgen direct uit (denk ik). Valsspelers
Barbiere di Figaro Posted October 29, 2015 Author Posted October 29, 2015 Als Mooly en Lampuhkap nog even willen tippen, waarbij ik aanneem dat de gebruikelijke non-voters dat handhaven, dan zijn we voor deze zeep rond en zal ik het 11e draadje openen, want ik lees dat sommigen niet langer kunnen wachten?
Recommended Posts