Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Tweederde van de test zit er op, maar er is nog een mooi aantal zepen te gaan. Tussen de eerste twee als het gaat om het goed raden van de zeep zit een verschil van 1! Anderen zitten daar ook niet ver achter, ofwel: "alles is nog mogelijk".

Dank voor de reviews tot nu, keep up the good work!

Sample 9 voor maandag dan maar weer?

eNr0vPm.jpg

Edited by Guest
Posted

Ik heb er weer zin in!

Jammer dat het nog maar 4 zeepjes zijn.

Nogmaals complimenten voor dit leuke initiatief!

Posted

3 met dezelfde geur? Uh-oh, dan ga ik denk ik het schip in met mijn zeep aanduiding :D Ik vond de tweede al verdraaid lastig

Posted
3 met dezelfde geur? Uh-oh, dan ga ik denk ik het schip in met mijn zeep aanduiding :D Ik vond de tweede al verdraaid lastig

Ik ga nu het schip in, want ik ben bang dat ik hetzelfde probleem heb, maar ga niet herordenen :geek:

Posted

Gillette super slim twist

Polsilver SI (1)

Omega 10019

Scheerzeeptestzeep9

Adidas AS

Kruidvat ASB

Ik deed het potje open, even snuffelen en: amandel! Geen hele aanwezige sterke geur, maar duidelijk amandel. Vervolgens haal ik een beetje van de zachte zeep uit het bakje en schuim dat op in mijn scheerkom. Verassend eenvoudig ontstaat er een lading dik schuim terijl ik betrekkelijk weinig zeep had gepakt

Tijdens het scheren verzorgt de zeep uitstekend. Ook de glij eigenschappen zijn prima, maar zoals bij de meeste zeepjes is er geen vet laagje op de huid nadat de zeep weg is. Ook tijdens het scheren rook ik constant die lichte amandellucht. Normaal hou ik hier niet zo van in scheerzepen, maar deze kon ik wel hebben.

Al met al een prima zeepje dat makkelijk opschuimt, goed verzorgt, goede glij eigenschappen heeft en ruikt naar amandeltjes.

Posted

EJ89

Personna Blue

Muhle Silvertip Fibre L

Nivea Sensitive ASB

Zeep 9:

Als je het potje opent ruik je een hele lichte amandelgeur. Mijn eerste gedachte van: pff alweer amandel....

MAAR dit stukje zeep deed even wat anders. Het ruikt in eerste instanstie heel licht naar amandel maar die geur verdwijnt snel. Daarna ruikje zeep maar blijft er iets hangen. Bij mij komt de eerste gedachte op, het stuk zeep (groene) wat bij me opa & oma op de gootsteen lag.... Waarschijnlijk zat daar ook amandel in maar dit brengt dan echt herinneringen op.

Zeep is heel makkelijk op te schuimen en wordt een mooi dikke schuimlaag. Performance goed/zeer goed.

Ergens vind ik dit het beste zeepje tot nu toe van de test... Maar dat is alleen kwa performance, kwa geur weet ik het niet.

Posted

Zoals al aangegeven: een zachte amandelzeep. Maar net weer een beetje anders dan anderen die ik ken. Ik ruik naast de relatief subtiele amandelgeur ook een hint van de ouderwetse Nivea handcrème, dat spul uit een blauw blik. Ik denk dat ik deze zeep nog nooit eerder in handen heb gehad.

Zeep laden in de kwast gaat makkelijk en op het gezicht heeft deze zeep weinig tijd nodig om los te komen. Het waterverbruik Is minder dan enkele andere zepen die de revue al gepasseerd zijn.

Het resulterende schuim is dicht en volvet, ik denk het vetste schuim tot dusverre. En met goede glij eigenschappen, maar ik heb betere gehad deze test.

De geur blijft enigszins hangen tijdens het scheren maar is na het afspoelen van het gezicht ook vlot weer verdwenen.

De verzorgende eigenschappen zijn denk ik het beste tot dusverre.

Afgezien van de geur kan deze wel in mijn top 3 denk ik.

Posted

Arganolie,

Zeep 9,

Synthetische Stirling, Kong las ik gisteren,

Gillette New scheerkop op Windrose RVS greep,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Zeep 9,een zachte zeep. Amandel is weer een duidelijke boventoon. Hele goede vettige schuimlaag, goed glijdend ook. Van de drie geteste is dit de meest verzorgende en de lekkerst ruikende voor mij. Ik begin zowaar te wennen aan de amandelgeur ;)

Ik moet de punten nog toekennen, maar een mooie tweede plaats tot nu toe, denk ik.

Wat ik wel had en nog nooit eerder heb gehad, na de scheerbeurt na de aluin had ik een wit waasje over mijn hals... moest echt nog eens afspoelen. Vermoedelijk gewoon niet goed afgespoeld in eerste instantie, maar toch even extra op letten morgen.

Posted

zeep nr 9 weer een zachte maar niet de zachtste van de testzeepjes en weer een amandelzeepje.

Het is niet te zware lucht het opschuimen gaat zeer makelijk, en ruim genoeg voor meer dan 3 gangen.

Verzorging gevoel geeft ik een voldoende.

Van de amandelzeepjes is deze mij het best bevallen.

Posted

Zeep_9 is ook weer een zachte zeep. De geur is goed en lekker amandelachtig. Niet bijzonder gecompliceerd, maar wel zuiver. Schuim laat zich er vlot van kloppen en wordt dikke yoghurt. Iets wat ik wel prettig vind. Mijn SOC varken was zo een dot schuim, met opgebracht nog een lichte amandel geur. Niet zo heftig marsepein.

De glijeigenschappen zijn goed, maar er zitten betere in de test.

De bescherming is prima, maar ook daar heb ik inmiddels nog betere gehad. Als ik met de krabber erover ga, is meteen het vel schoon. Er blijft geen echt vettend laagje achter.

De geur ervaar ik als natuurlijk. Na het scheren en afwerken is deze wel volledig weg.

Voorlopig komt deze op plaats 5 in mijn rangorde.

Posted

R41 met Lord Platinum (vers)

Wee Scot

ASB

Hmmm.....weeer een amandelzeep...en dit keer ben ik een beetje confused. Ruikt niet sterk genoeg om mijn optie A te zijn. Is te zacht voor mijn optie B. En te slick voor optie C. FUUUUU wat moet ik nu kiezen!??

Anyway, zeepje is zacht, dus opkloppen is weer een makkie.

Heerlijk lekker zacht schuim, lekkere slick.

2 passes met touchups gedaan, ging weer prima! :D

ASB eroverheen en pomade in het haar en de week mag van mij weer beginnen!

Op naar de 10!

Posted

Deze is inderdaad lastig! Ik dacht de eerste keer ruiken dat het ... was, maar toen ik vanmorgen het bakje opende dach ik dat het ... was, ook vanwege hoe het er uit zag. Maar toen ging ik het gebruiken en was het echt niet zo als ik me kon herinneren met ... Dus dat kan het bijna niet zijn. Ook omdat Marcel en Bram twijfelen ga ik er van uit dat het ... niet is.

Anyweg, wat een waanzinnige zeep! De Whipped Dog natgemaakt en uitgeschud en even kort geladen. Met een heel klein beetje zeep een explosie van schuim! Niet normaal, ik denk niet dat ik veel andere zepen heb gehad die zo waanzinnig schuimen. Ik moest zelfs een stap naar achteren doen om de spiegel niet vies te maken. ;)

Zacht glibberig schuim dat de huid zacht achter lijkt te laten. Qua verzorging niks mis mee dus. Het had van mij net iets beter mogen glijden, maar als je normaal scheert (dus gewoon alleen scheren als er schuim zit en niet zo maf als ik doe) dan glijdt het mesje met groot gemak over je huid.

Laat geen waas achter op de krabber of het handvat van de kwast.

Het ruikt heerlijk, maar blijft niet lang hangen. Elke aftershave past er dus bij.

Deze is voor mij een van de beste uit de test, misschien zelfs nummer 1 op dit moment. Deze staat hoe dan ook nu op m'n verlanglijst.

Posted

De uitgebreide Excel-spreadsheet met de juiste namen en de gokjes en de subtotalen per sample en per tester laat zien dat Marcel en Mooly nog wat langer willen nadenken over deze zeep.

Helaas voor hen geven de reviews volgens mij nog geen uitsluitsel ha ha ha!

Posted

Ik wist het gisteravond niet en nu nog niet :D

Ik ga vanavond jullie website nog eens goed bestuderen, op zoek naar aanwijzingen.

Posted
Ik wist het gisteravond niet en nu nog niet :D

Ik ga vanavond jullie website nog eens goed bestuderen, op zoek naar aanwijzingen.

Wat misschien handiger is, Marcel, is alle zepen bestellen waarvan je denkt dat die het kan zijn, dan kun jij vanavond nog vergelijken......

Posted
Het Is dat ik een ledenvergadering van de moestuinvereniging heb ;)

Vraag je toch even of Eric een consignatie vooraadje zepen opstuurt hoef je niet alles te benoemen, ben je ook nog ruim op tijd voor de vergadering ;)

Posted

Oei Marcel,

Een heuse ledenvergadering van de moestuinvereniging?

Waarover? Dat binnenkort overlast wordt verwacht van vallende bladeren? Zie notulen voorgaande jaren zou ik zeggen....

Andersom, zeggen aan je mede-tuiniers dat je nog een scheerzeep moet raden, dat snapt ook niemand.

Posted

Zeep 9

Even snuffelen en men ontwaart een amandelzeep. In tegenstelling tot eerder geprobeerde amandelen is dit er eentje die de kunst van subtiel verstaat: hele fijne marsepein die zich niet opdringt, niet de kamer vult, maar de neusgaten streelt. Daaronder bevindt zich in de verte iets citroenigs, wat een vreemde combinatie lijkt maar vreemd genoeg heel goed werkt.

In het bakje is deze zeep extreem vet, bijna plakkende boter. Eenmaal opgeschuimd, en makkelijker heb ik dat nog niet meegemaakt, houd je een iets vettig, fijnbellig schuim over wat, op het gezicht gesmeerd, uitstekend aanvoelt: het lekkerst misschien wel van de negen tot nu geteste zepen.

Tijdens het scheren beschermt het iets minder dan je op grond van dat gevoel mag verwachten, maar het glijdt prima en laat zich makkelijk uit de krabber kloppen, terwijl het gezicht na afloop best goed aanvoelt.

Deze zou me kunnen verleiden.

Posted
Oei Marcel,

Een heuse ledenvergadering van de moestuinvereniging?

Waarover? Dat binnenkort overlast wordt verwacht van vallende bladeren? Zie notulen voorgaande jaren zou ik zeggen....

Andersom, zeggen aan je mede-tuiniers dat je nog een scheerzeep moet raden, dat snapt ook niemand.

Ach, eenmaal per jaar op komen draven Is niet zo'n straf. Niet komen betekent namelijk ook geen inspraak of stemrecht.

Voor 12u vanavond heb je een PM :)