Jump to content

De grote scheerzeeptest 2015, Zeep 8, BdF Classico II

Barbiere di Figaro

Recommended Posts

Nog 5 samples te gaan heren!

Wie is er nog in de race, wie kan ze nog uit elkaar houden? Had ik die al niet eerder gehad? Nog een keer terug naar sample..... Nee, toch anders, maar hoe anders? Waar ruikt dat nu naar. Schat, heb jij een idee? Ik ken die geur toch?

Sterkte dus maar weer scheervrienden!

gucY5yI.jpg

Edited by Guest

Het wordt inderdaad steeds verwarrender en het feit dat ik inmiddels een loopneus heb maalt het niet eenvoudiger :D

Marcel, rasp jij de zeep met je neus :o

Ben ook wel zeer benieuwd naar de diverse scores en ja het lijkt me ook zeer moeilijk om een bepaalde zeep uit het grote aanbod te herleiden.

Heb ik het toch makkelijker, alle zepen ruiken zowat hetzelfde bij mij :-)

Je zou verwachten dat gezien de deelname van enkele doorwinterde scheerders het betrekkelijk makkelijk zou zijn maar zoals je kan lezen ..... Toch mijn petje af voor de beschrijvingen en het mooie leesvoer heren!

Soms is het lastiger dan je denkt. Sommige geuren herken je meteen, maar weet je niet meer zeker van welke het nou precies was. We hebben al zo veel verschillende zepen geroken dat het gewoon lastig is om alles meteen te benoemen. Zeep 8 is ook even lastig, omdat de geur net wat anders lijkt dan de zeep die ik in huis heb, maar waarvan ik wel meteen dacht "dat is 'm!"

Dus mevrouw Marco net ook maar even laten ruiken.

En wat doet de vrouw? Na twee keer snuffelen propt ze zo de wijsvingers in beide bakjes en haalt er een stukje uit! Gaat ze op haar gemak staan ruiken en tussen haar vingers wrijven, zegt ze "ja, dit is dezelfde. Het ruikt bijna hetzelfde en de structuur is hetzelfde."

Wat??

Ga jij de test verder doen ofzo??

Had ik maar niet om hulp moeten vragen, vond ze.

Haha, lekker ding.

arganolie,

Synthetische Stirling,

Zeep 8,

iKon Slantkop op Windrose RVS greep,

Sputnik (2),

Tunney aluin,

Nivea Sensitive aftershave balsem.

Qua geur ben ik er nog niet uit, subtiel kruidig, verder weet ik het nog niet...

Qua werking dacht ik bij het opschuimen, yihaa, wat een heerlijk schuimkanon! Bij de eerste 2 scheergangen goed en vol schuim met een goede glijdendheid, maar bij de derde scheergang is daar niets meer van over... ingestort en nauwelijks bescherming.

Deze zeep kan ik echt morgen pas beoordelen, nu komt ie er niet best vanaf, maar ik denk dat dat meer aan mij ligt dan aan de zeep.

Ook zeep 8 is weer een zachte zeep. De geur licht bloemig doet me aan jasmijn, maar ook andere wat zoetige bloem geuren denken, een geur die ik wel als zeer goed kan duiden. Vraag me er echter niet een naam aan te hangen.

De kwast zat zeer vlot vol geladen en klopte in de scuttle een yoghurtachtig schuim.

De geur van het schuim blijft fris, licht hangen, maar ik weet nog steeds niet in welk bloemperk ik me bevind.

De glijeigenschappen zijn ruim voldoende, na 3 rondes voelt het nog steeds prettig op het velletje.

De bescherming is ook voldoende, maar er zijn zepen in de test die op dit punt hoger scoren, maar ja na 2 keer gebruik kan ik dat natuurlijk nog niet echt met zekerheid zeggen.

Door de hele beurt heen (3 rondes) heb ik de geur als natuurlijk ervaren.

Voorlopig zet ik deze op een gedeelde 4e plaats. Overall vind ik dit een prettige zeep, ofschoon ik geen idee heb wat het is. Begin wel moeite met de rangorde te krijgen, daar er meerdere stromen in de zepen zitten. Zou goed zijn de amandelachtigen van de bloemperken te scheiden. In mijn rangorde geef ik deze zeep een gedeelde 4e plaats met een amandeltje, raar toch?

Simpel ochtendje vandaag :)

Was er om 5.45 al uit, dus ook lekker vroeg scheren.

Bij het openen van het potje raak ik toch een beetje verward. Mijn neus zegt 1 zeep, mn hoofd zegt wat anders van de voor-ruik-actie. Hmnmmm....weird

Anyway, zacht zeepje, dus opkloppen gaat vrij makkelijk. LEkker slick.

2 passes geschoren, ASB eroverheen en klaar voor deze morgen :D

Klodder pomade in t haar en we kunnen er weer tegenaan!

Zeepje nr 8 is weer een zachte en moet zeggen I.c.m. Mijn Semogue SOC 2 band en SWk xl scuttle het zeepje wat het makkelijkst op te kloppen was. Een bloemenluchtje maar met mijn neus een beetje dicht kan ik niet zeggen welke bloemen. Na 3 gangen nog genoeg schuim over, de verzorging was voldoende, maar na een uurtje toch wat Prep gesmeerd ivm een beetje een schraal gevoel.

Gillette super slim twist

Personna super (4)

DVH Kapperskwast

Scheerzeeptestzeep8

Kruidvat sensitive ASB

Na openen van het bakje kwam een heerlijke frisse geur naar boven. Niet citrusfris, maar echt bloemig parfummig fris. Wederom was het zeepje zacht.

Ook deze zeep schuimt makkelijk op tot een yoghurt achtig schuimpje. De verzorging en glij eigenschappen zijn prima, maar toch minder dan de voorgaande zeepjes. Tijdens het scheren kwam plots een zoetig luchtje naar voren, het leek wel amandelachtig. Morgen nog een keer, benieuwd of ik het dan anders beleef.

Zeep 8

Vrij zachte zeep wederom, die zich eenvoudig tot een heerlijk licht vettig goed beschermend shuim laat kloppen. Vergevingsgezind ook, tijdens het soppen bleek de kwast te nat maar daar merkte ik niets van, schuimtechnisch. De krabber gleed er uitstekend over/doorheen en liet zich makkelijk uitkloppen. Wel effepoetsen na afloop, maar niet excessief.

De geur dan. Dat is even niet eenvoudig. De makkelijke route is: "Lekker." Het is een friszepig ruikende zeep, bloemig, iets zoet, en het geheel wordt gedragen op een heel subtiele laag Indiase kruiden. Ik haalde ze er niet uit, maar ze zitten er wel in.

Top-drie notering binnen de tot nu getestte acht zepen, samen met zeep éen en zeep zeven.

Zeep 8 is wel een van mijn favorieten.

De geur herkende ik, maar bleek bij vergelijking met mijn eigen zeep net iets anders te zijn. Enigszins verwarrend, maar ik blijf bij mijn keuze ;)

De zeep ruikt lekker fris, groen en heeft een aards tintje met wat zoets op de achtergrond. De geur blijft tijdens en zelfs na het scheren goed aanwezig. Heerlijk!

Makkelijk op te schuimen en doet niet echt moeilijk over hoeveelheid water.

Glibberig, beschermend schuim dat de huid lekker verzorgd achter laat.

Hier komt nog wel eens een pot van in huis.

Deze mag eigenlijk bij geen natscheerder ontbreken.

Een oude bekende, deze zeep. De geur vind ik erg prettig, hoewel het voor mij geen zeep is voor in de warmere maanden van het jaar. Ik weet waar de hoofdzakelijke geur vandaan komt, maar zal dat hier achterwege laten om niet al teveel hints te geven ;)

Een makkelijk opschuimende zeep die tot een mooi dicht schuim leidt. Goed glijdende eigenschappen. Blijkbaar had ik wat te weinig zeep in m'n kwast geladen want bij de 2e pass zat er weinig schuim meer in de kwast. Een beetje zeep bijladen en ik kon weer vrolijk verder.

Na het afspoelen voelde m'n gezicht goed verzorgd. De zeep bleef gedurende enkele uren na het scheren terugkeren in mijn neus, lang nadat de aftershave vervlogen was.

Een prima zeep, het is waarschijnlijk ook niet voor niets dat ik daar al meerdere zepen van versleten heb in de afgelopen 4 jaar.

Zeep 8

Apart.. Eerste reuk dacht ik een citrus te ruiken maar daarna leek het meer bloemig. Bij de 3de ronde dacht ik meer aan een kruidentuin... Bijzondere geur.

Schuimpje maken ging gemakelijk, deze zeep is minder happig naar water. Mooi dik schuim. Eigenschappen goed.

Zal er toch weer 1 worden voor het lijstje... Cijfer 7