Jump to content

De grote scheerzeeptest 2015, Zeep 7, BdF Esclusivo II

Barbiere di Figaro

Recommended Posts

Het 7e sample alweer, benieuwd als altijd gaan we rustig verder. Hoe is het eigenlijk voor jullie, testers, om toch veel verschillende zepen in korte tijd achter elkaar te gebruiken?

Is 1 keer gebruiken genoeg voor een oordeel?

Maken verschillende setups eigenlijk veel uit bij je beoordeling?

Laat maar weten, we kijken weer mee!

hkj5kkm.jpg

Edited by Guest

Meestal werkt het wel, met éen keer testen. Bij de zeep van gister denk ik dat er een evenwichtiger recensie uit mij had gekomen na twee keer of meer, als ik zie hoezeer ik afwijk in ervaring. Vandaar dat ik vanmiddag in ieder geval nog een schuimpie ga kloppen, kijken of het beter gaat vandaag.

Los daarvan: het is een lekker ritme, en ik vermaak me wel. Daar ik altijd dezelfde kwastgebruik, en op dezelfde manier opschuim heb je voor die beoordeling een constante werkwijze. En zoals ik vorige maand heb kunnen ontdekken: het begint met schuim, daar valt of staat de scheerbeurt mee.

Nu heb je uiteraard wat extra factoren afhankelijk van je scheergerei, zoals hoe makkelijk krijg je het schuim uit je krabberkop gespoeld tijdens het scheren, of plakt het erg aan de ets van je mes, maar een beetje een indicatie krijg je mee ongeacht wat voor type scheergerei je over je gezicht haalt.

Ik hoop dat het testen nog goed gaat bij mij, ik begin namelijk een neusverkoudheid te krijgen dus ik hoop dat ik later in de week nog wat kan ruiken. Aangezien ik nu al blijkbaar veel minder nuances in sommige zepen ruik dan andere deelnemers, gaat dit nog leuk worden. :D:lol:

Eén dag testen is in principe genoeg, maar twee dagen is wel wat fijner. Gewoon om een goed oordeel te vellen (vind ik persoonlijk). Ik vind deze test vooral leuk om na te gaan hoe iedereen de zeep ruikt, beleefd en noem maar op, en dan vooral de verschillen die hierin zitten.

Semogue Barbear Classico Texugo

Zeep 7

Ever-Ready 1912

GEM Pfte stainless

Myrsol Blue en 444 balsem

Zeep 7 is wederom een zachte zeep. De geur vind ik erg lastig te omschrijven en komt heel subtiel over, geen geurbom dus. Licht zoetig en een tikkie kruidig. Mijn half verstopte neus maakt het me in ieder geval niet makkelijker.

Opschuimen gaat erg makkelijk al zorgen wat kleine stukjes losgeraakte zeep voor wat meer zeep in de kwast dan de bedoeling is. De zeep is net zoals enkele voorgangers niet vies van een slokje. Water welteverstaan.

Het resulterende schuim is erg dicht van structuur, stabiel en beschermend. Glij eigenschappen zijn goed, maar niet zo goed als zeep 6.

Ik heb er 2 passes zonder problemen mee kunnen scheren en het gezicht voelt verzorgd na het afspoelen met warm en daarna koud water.

Vooralsnog heb ik geen flauw idee met welke zeep ik te maken heb, dus ik ga vanavond nog maar even snuffelen om te kijken waar ik mee van doen heb.

Scheerzeeptestzeep 7

Omega 10019

Fatip piccolo

Gillette silverblue (2)

L'oréal Paris ASL

Na openen van het bakje bleek zeep 7 ook redelijk zacht. Er kwam een geur vrij, maar erg lastig te bepalen welke. Ik dacht eerst citrusachtig, toen bloemig, toen kruidig. Een enkele seconde dacht ik zelfs wat eucalyptus te ruiken. De geur is niet onaangenaam, maar ik kan me echt niet bedenken welke geur het nou is of waar het naar ruikt.

Het opschuimen ging eenvoudig, al kreeg ik net als bij zeep6 een wat minder creme-achtige structuur. Toch een vol schuim met goede glij eigenschappen die na afloop makkelijk van de Fatip af te spoelen was. Goede verzorging tijdens en na de scheerbeurt.

Morgen nog een keer met zeep7, misschien schiet me dan te binnen welke geur ik nou ruik. Van alle zeepjes heeft deze tot nu toe de minst fijne structuur schuim, maar qua verzorging niks op aan te merken. Na 3 gangen een glad gezicht zonder irritatie.

EJ89

Personna Blue

Muhle Silvertip Fibre L

Hema ASB

Zeep 7:

Eerst dacht ik dat het een kopie was van zeep 6 maar dan in lichtere vorm.

Een zachte zoete citruslucht maar later ruik je iets zurigs.

De geur is echt lastig te omschrijven bij deze zeep, zeker omdat deze niet zo heel sterk ruikt.

Zeepje laat zich lekker opschuimen en heeft zoals Marcel ook aangaf inderdaad een flinke slok water nodig.

Mooi dik vol schuim maar zo gauw je de zeep op je gezicht zet vervaagd te geur. Perfomence zijn goed.

Cijfer: 7

arganolie,

Synthetische Stirling,

Zeep 7,

Gillette Fatboy Rhodium (6),

Rapira Platinum Lux (3),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Zeep 7, een subtiele, frisse en wat bloemige geur stijgt op uit het potje. Een zachte zeep die zich ook weer prima laat opschuimen tot een vol schuim. Een fijne scheerbeurt met 3 scheergangen is geen probleem. Glijdt goed, de verzorging is oké. Mijn vriendinnetje vindt deze wel heel lekker geuren, zij ruikt ook eucalyptus. Ik ben benieuwd welke zeep dit is!

Gisteren en vandaag met zeep 7 geschoren en het enige door mijn half verstopte neus wat ik ruik is een beetje een zure lucht samen met een beetje een zeep lucht niet onplezierig. De eerste keer met mijn Semogue LE 2011 en vanmorgen met de Kent BK8 en de SWK xl scuttle. Gisteren een dik schuim goed voor 3++ gangen, vandaag denk ik iets te weinig product of te veel water gebruikt schuim was iets dunner. Nog steeds genoeg voor 3 gangen. Verzorging was voldoende.

Zeep_7 deed me gisteren even twijfelen, maar dat is waarschijnlijk mijn eigen schuld geweest. Vandaag een prima scheerbeurt met deze zeep. Ik denk dat ik weet welke het is en ook in mijn kast heb staan. Een behoorlijke citrusgeur denk ik te bespeuren.

In een mum had ik met de SOC varken een prima bak schuim van grote dichtheid. Niet te droog, maar wel erg dicht, zoals ik wel fijn vind. Gisteren waarschijnlijk wat te veel water in de kwast gehad, toen was ik er niet zo over te spreken.

In het schuim blijft de geur decent aanwezig.

De glijeigenschappen voelen erg goed, het mes glijdt echt goed over de huid.

Beschermend gevoel tijdens het scheren, wat mij betreft erg goed.

Ook na het scheren was er nog een behoorlijke citrus geur noot, die vervolgens weg viel in de Bay Rum.

Deze zeep komt in de rangorde voor mij nu op 2.

Nummer 7 ruikt lekker.

Citrus met wat kruidigs, helemaal niet verkeerd. Deze zachte zeep schuimt makkelijk op en verdraagt behoorlijk wat water. Het is glibberig en verzorgend genoeg voor een comfortabele scheerbeurt. Met deze zeep geen trekkerigheid achteraf en een prettig zacht gevoel.

Vandaag ook geen asb gebruikt omdat dat niet nodig was.

In het potje ruik je een citrus geurtje met op de achtergrond iets kruidigs. Dat kruidige wordt tijdens het opschuimen beter merkbaar.

Een prima zachte zeep met een lekkere frisse, maar ook kruidige geur. Zeker een aanrader!

Fatboy op 8 met Treet (1)

Simpson Wee Scot

ASB

Trek het bakje open en het is 1 en al feest van herkenning!

Lekker zoet en citrusgeur komt je tegemoet!

Opkloppen gaat weer als een tierelier en ook scheren gaat heerlijk

Na 2 passes en een lichte touchup eigenlijk wel tevreden.

Spulletje is lekker slick en voelt zacht aan en de zeep laat een lekker laagje achter na het scheren.

Dikke prima!

ASB eroverheen en klaar! :D Niets meer aan doen!

Kwak pomade in het haar en weer klaar voor de dag!

Op naar nummer 8!

Zeep 7

Bij het openen van het bakje eerst een associatie met Lux handzeep. Deze viel al snel weg gelukkig en de zeep bleek een fijn frisse geur, wat tropisch fruit overhellend naar citrus, bij langer ruiken komen er wat aardsere tonen en wat naaldboomhout doorheen, en ergens meen ik wat kruidnagel te ontwaren. Een fijne, complexe geur, die nergens overheerst en je doet denken aan een zomerse dag. Op de huid ruikt het ook goed en voor de verandering vind ik het eens jammer dat een geur niet zo lang hangt.

Geen zeep voor kopsoppers, deze is gebaat bij effe doorkloppen in een bakje. Rechtstreeks op het gezicht duidelijk lastiger tot goeie consistentie te krijgen. Heb je die eenmaal dan heb je ook een uitstekend schuim, fijn-bubbelig, goed glijdend en met redelijk verzorgende eigenschappen.

Het geheel eindigt met een vrij goed gevoel op het gezicht. Voorwaar geen slechte zeep. Integendeel.

Voorwaar geen slechte score met deze zeep, integendeel, maar desalniettemin missen wij toch nog twee tips, van Mooly en Kalerolf welteverstaan. Mogen wij die nog verwachten? Immers, morgen is sample 8 al weer aan de beurt en we zouden niet willen dat jelui de zepen door elkaar gaat halen ha ha ha ha ha ha......

arganolie,

Synthetische Stirling,

Zeep 7,

iKon Slantkop op Windrose RVS greep,

Sputnik (1),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Erg fijne zeep, lekkere geur, goed schuim (ook op de kop opgeschuimd, efsk...) goede verzorging in combinatie met de aloë vera gel. Tot nu toe, voor mij, een koploper.

Vandaag een dubbele test, het Sputnik mesje was voor mij ook nieuw (dank, Jan Zoethout) en is mij goed bevallen.

Goed gladgeschoren deze nieuwe dag in!

Omega 10019

Scheerzepentestzeep7

Gillette super slim twist

Personna Super (3)

Dove asb

Tweede keer met deze zeep nu. Erg prettig schuim, fijne subtiele geur. Net als bij zeep6 moest ik hier aardig wat water toevoegen, maar daar is niks mis mee. Fijn zeepje!