Jump to content

De grote scheerzeeptest 2015, Zeep 6, TFS Bergamotto Neroli

Barbiere di Figaro

Recommended Posts

Zo, met dit sample komen we op de helft van de scheerzeeptest. We hebben even nagedacht over een tussenstand na de eerste 5 samples. We kunnen haast niet een tussenstand geven, zonder eigenlijk teveel duidelijk te maken, hoe het ervoor staat.

Hoewel de recensies prima zijn, blijkt dat het best lastig is om precies de juiste te raden. Toch lukt dat jullie best zo af en toe. Met jullie goedvinden doen we een meer kwantitatieve terugkoppeling na sample 12, dan moeten jullie tot die tijd "blind" varen op Rolf's glazen bol.

Sample 6 dan maar?

vHNkOj8.jpg

Edited by Guest

Scheerzepentestzeep 6

Omega 10019

Gillette super slim twist

Personna Super (1)

Kruidvat sensitive ASB

Bij het openen van het bakje kwam direct een frisse citrusgeur vrij. Wederom bleek de zeep relatief zacht. Zoals alle andere keren ook nu weer een laagje warm water erop tijdens het douchen, even afschudden en met samengeknepen haren van de kwast eroverheen. Binnen enkele seconde genoeg zeep geladen om op te kloppen in mijn scheerkom. Al snel ontstond een heerlijk geurend yoghurt-achtig schuim. De geur van citrus, maar met zoete ondertonen. Niet zoals de eerdere zeep die meer richting citronella neigde te gaan.

De eerste gang verliep wat stroef, dus wat extra water bij het schuim om te kijken of het daar soms aan lag. Helaas; ook de tweede en derde gang verliepen niet erg prettig. De zeep verzacht mijn haren niet genoeg om ze prettig af te snijden. Wel glijdt het mes makkelijk over de huid, dus qua glij eigenschappen zit het wel goed. Tijdens het scheren ruik ik constant een frisse citrusgeur met iets bloemigs of zoets op de achtergrond. Ik vind het lastig om de geur te omschrijven, in ieder geval vind ik het persoonlijk heel lekker ruiken. De aanslag is gemakkelijk van de krabber af te spoelen. Na het scheren geen last van irritatie en een glad gezicht.

Zeep 6 ruikt erg lekker. Citrusachtig met heerlijke ondertonen, waardoor ik niet het gevoel krijg dat ik mij met muggenspray aan het scheren ben. Jammergenoeg viel vandaag de prestatie van de zeep wat tegen. Morgen nog maar eens testen. Ben benieuwd of het dan misschien beter gaat.

Zo vandaag zeep nr 6 weer een zachte zeep heb hiervoor mijn Semogue SOC 2 band gebruikt en had

snel een lekker schuimpje in mijn soepkom. De geur rook voor mij naar bittere sinaasappel, wel een lekker luchtje.

Heb wel zeepjes gehad die betere bescherming bieden niet echt vettig of zo,ook achteraf iets minder gevoel.

Op zich wel een lekkere scheerbeurt gehad maar toch nu weer even de Prep asb gepakt om een beter gevoel te krijgen.

EJ89

Personna Blue

Muhle Silvertip Fibre L

L'Oréal Hydra Lotion

Zeep 6,

Een lekkere frisse citrusgeur komt er uit het bakje. Iets wat zurigs maar lekker fris en fruitig.

Binnen korte tijd een mooie stevige schuim, zeep houdt wel van wat water maar heerlijk om te kopsoppen.

Eigenschappen zijn goed, had wel het idee dat de verzorging van de andere zepen iets hoger lag maar dat ligt misschien aan mij.

Vind het echt een lekker zeepje en ook deze zal op me verlanglijstje komen te staan. Cijfer 8

Semogue Barbear Classico Texugo

Zeep nr 6

Ever-Ready 1912

GEM Pfte stainless

Pinaud Citrus Musk en 444 balsem

Dit is een oude bekende van me....

Ik zal niet over de geur uitweiden anders dan dat ik het een erg prettige, frisse geur vind.

Schuim laat zich erg makkelijk opkloppen op het gezicht maar uit ervaring weet ik dat deze zeep veel water nodig heeft om optimaal te presteren. Als de verhouding goed is, glijdt deze zeep erg goed en dan is de verzorging ook prima. Niet top maar ruim bovengemiddeld.

In 2 beurten lekker glad met de 1912.

Fatboy met Treet (vers, ja ja)

Simpson Wee Scot

De Grote Scheerzeeptest Sample #6

ASB

Oh, lekker dit! :D Een vrij recent zeepje dit! De geur en textuur en kleur verraad alles al :D

Heerlijk sinaasappelachtig, niet te zoet, beetje nog dat zurige ondertoontje.

Lekker zacht zeepje, dus opkloppen gaat weer supermakkelijk. Dit schuimpje is weer superzacht en fluffy en het scheert weer heerlijk weg.

3 passes en BOEM! Alles glad!

De ASB eroverheen en we kunnen er weer tegenaan :D

Op naar sample nummer 7! :D

arganolie,

Synthetische Stirling,

Zeep 6,

Gillette Monobloc,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Zeep 6 ruikt bijzonder fris, citroenachtig. Een zachte zeep ook weer. Ook deze zeep weer even op de hand gelegd om de kwast goed te laden. De zeep schuimt goed en makkelijk op tot een lobbig schuim. Ik haal gemakkelijk mijn 3 scheergangen. De verzorging tijdens en na het scheren en ook het glijden van het mes voelt voor mij goed. Ik ben benieuwd naar morgen om deze zeep nog eens te proberen.

Om het beste uit deze zeep te halen is het voor mij essentieel om genoeg water te gebruiken. Pas dan komen de glijdende en verzorgende eigenschappen goed naar voren. Te weinig en de zeep glijdt niet voldoende en zul je wellicht een wat trekkend gezicht hebben na de scheerbeurt. In geval van twijfel: meer water, de zeep kan meer hebben dan je denkt.

Dat ben ik morgen inderdaad van plan Marcel. Vandaag voegde ik al meer water toe dan normaal, maar de zeep behield het wat droge karakter. Ben benieuwd of het morgen misschien beter gaat, want de geur spreekt me enorm aan. Misschien wel het meeste van alle samples tot nu toe.

Zo na een reisje naar een gehucht boven Amsterdam, Zunderdorp en een visje te hebben verorberd in Volendam, nu maar weer eerst met mijn noodzakelijke hobby verder.

Zeep_6 is weer een zachte zeep. Wat mij betreft een zeer prettig product.

De geur spreekt me erg aan en is behoorlijk sterk. Citrus met een duidelijk aanwezige Citrus bergamia aandeel. Dus Bergamotte.

De zeep klopt zeer vlot op en geeft een grote hoeveelheid schuim uit niet al te veel zeep en een stevig aandeel water. Gisteren een voorschotje genomen met mijn Jeruzalem Fibre en vandaag de Semogue SOC varken gebruikt. Er ontstaat vlot een stevig crèmig schuim met allebei de kwasten. Echt mooi geklopte room, die zich in een mooie dichte laag op het gelaat laat aanbrengen.

De geur blijft fris/licht aanwezig. Lekker natuurlijk.

De glijeigenschappen zijn zeer goed.

Bescherming tijdens het scheren is ook goed te noemen.

Door de hele scheerbeurt heen blijft er een natuurlijke geur om je heen hangen.

Met 3 passes was het weer een plezier om dit product te gebruiken en kon het weleens mijn huidige citrusfavoriet van de 1e plek in mijn scheerkast verdrijven, want zowel technisch als in beleving is het wat mij betreft een uitstekend zeepje.

Zet hem in de test ranglijst voorlopig op 1.

Zeep 6 is wederom een zachte zeep. Zo uit het bakje eerst een hevig zoete lucht, eerst dacht ik mango en zuurtjes, toen werd het de Jamin, vervolgens wat chemisch en uiteindelijk een bittere ondertoon. Na enige tijd had ik het door: sinasappellimonadesiroop. Net te geconcentreerd zoet en helaas toch dat in de neus prikkende licht chemische eronder, wat jammer is want net wat minder zoet en geen chemie en dankzij het bittertje had je wat moois kunnen hebben. Nu maakt de geur dat ik wat minder blij wordt. Op het gezicht overweegt het zoet, en ook na de scheerbeurt hangt het nog effe, hoewel de neusprik afneemt (gelukkig).

Ik begon helaas met een wat te natte kwast en kreeg daardoor geen lekker schuim. De eerste gang was het schuim halverwege opgedroogd, voor de tweede gang product bijgeladen maar het bleef behelpen hoewel het schuim wel beter werd. Het bleef echter een suboptimale ervaring met minder goed glijden en minder goed beschermen dus voor mij was deze scheerbeurt niet het grootste plezier. Misschien probeer ik m morgen nog een keer, als ik me ertoe kan zetten me drie keer in drie dagen te scheren.

arganolie,

Synthetische Stirling,

Zeep 6,

Gillette Monobloc,

Rapira Platinum Lux (2),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Vandaag minder zorgvuldig de kwast geladen, minder overvloedig schuim. Verder nog steeds een fijne zeep, tot nu toe de hoogst scorende... op naar zeep 7. ;)

Vandaag met extra extra veel water aan de slag gegaan en dat hielp. Heerlijk schuim met perfecte glij eigenschappen en wat mij betreft een heerlijk geurtje. Deze zeep gaat hoog eindigen in het klassement als je het mij vraagt. Het enige jammere vind ik dat de zeep wat minder verzorgend aanvoelt, minder vettig, terwijl die dus wel goed verzorgd.

Nr 6 is een oude bekende.

Een hele goede scheerzeep met een heerlijke geur.

Zacht verzorgend schuim met een prima glibberigheid en goede bescherming.

Tijdens het opschuimen wordt de geur iets zwakker, maar nog goed te ruiken.

Mijn vrouw zei meteen: "hmmm wat ruikt het lekker in de badkamer!"

Een lekkere zoete sinaasappelgeur die niet belachelijk sterk aanwezig is, maar wel goed te ruiken.

Na het scheren geen trekkerig gevoel. Prima zeepje!