Barbiere di Figaro Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 (edited) Maar vast het draadje voor zeep 5 geopend heren. Dan hebben jullie het hele weekend voor deze, of nog een keer vaker met zeep no. 4? Veel plezier met dit sample! We zijn weer benieuwd! Edited November 2, 2015 by Guest
Barbiere di Figaro Posted October 16, 2015 Author Posted October 16, 2015 Ik ben ook benieuwd tot nu toe erg leuk om te doen en te lezen dat er verschillende bevindingen zijn betreffende het zelfde zeepje... denk dat jullie daar dubbel liggen zo nu en dan. :lol: Zeker! Vooral die gokjes in volle overtuiging.....
Marcel Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Ik ben heel benieuwd hoe ik het er vanaf breng met mijn gegok. Vanaf nu gaat het echt lastig worden; m'n neus zit namelijk aardig dicht.
Barbiere di Figaro Posted October 16, 2015 Author Posted October 16, 2015 1... kalerolf2... nou 3 efsk 4 marcel Enz enz 9 lampenkap. 10 Marco. Duidelijk toch...geduld mannen. Hoe weet je dat allemaal??? Alleen wij krijgen toch die pb'tjes?
Harkos Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Klopt....Maar ik heb helderziende gave. En de uitkomst kan gewoon niet anders zijn Dat 1 t/m 10 klopt wel, maar die namen?????????????????????????????? Tot nu toe heb ik van 4 zepen precies geroken, wat ik heb geroken en die PB's, ja je zou eens moeten weten. In elk geval scheren ze allemaal behoorlijk goed en heb ik er veel lol aan.
Noud Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Ik wil het inderdaad nog is gezegd hebben. We hebben hier allemaal lol aan en daarom nogmaals een bedankje aan de huisleverancier om dit mogelijk te maken! Overigens kan ik me wel vinden in jouw ranglijst Rolf, als je op plek 2 Noud heb staan in ieder geval . Die kans lijkt me overigens niet heel groot haha. Zou na vijf testjes een tussenstand niet leuk zijn? Maar dan zonder namen . Gewoon nr.1 heeft er zoveel goed geraden en nr.2 zoveel etc.
Barbiere di Figaro Posted October 17, 2015 Author Posted October 17, 2015 We zullen eens kijken Noud, met een helderziende Rolf zijn jullie natuurlijk ook redelijk goed geïnformeerd al.
Tjebbe Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Jongens, jongens, vechten jullie om de eerste negen plaatsen, die tiende plaats is voor mij! (heb pas 1 gokje ingestuurd...)
Marcel Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Vandaag nr 5 al geprobeerd, hmmmmmm! Morgen meer
Kamp Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Jongens, jongens, vechten jullie om de eerste negen plaatsen, die tiende plaats is voor mij! (heb pas 1 gokje ingestuurd...) Ja maar die kan wel als enige goed zijn.
efsk Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Jongens, jongens, vechten jullie om de eerste negen plaatsen, die tiende plaats is voor mij! (heb pas 1 gokje ingestuurd...) Ik nog geen eentje, dus je hebt hooguit plaats 9. Het punt is alleen dat we niet met een wedstrijd zeep herkennen bezig zijn. We zijn zepen aan het testen met het idee daar zinvolle recensies over te schrijven. Soms denk ik dat we daar best iets meer ons best voor mogen doen.
marco Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Het testen is het voornaamste. En het maakt mij ook niet uit wie de meeste goed heeft, ik was meer benieuwd of ik ze zelf goed heb herkend. Puur nieuwsgierigheid. Maar je vindt de recensies niet goed genoeg?
efsk Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Ik vind ze wat variabel. Er staan ertussen die weinig meer omvatten dan "dit is een favoriet van me die ik al heel lang heb" maar wat belangrijk is, dat is wáarom het een favoriet is. Dáar heb je wat aan. Soms mis ik dat. Dat is verder niet erg hoor, kan goed aan mij liggen, en bovendien: alle recensies tesaam geven een goed beeld.
Tjebbe Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Inderdaad, het gaat mij ook niet om het herkennen. Ik vind de recensies tot nu toe een mooi beeld geven van de geteste zepen. Natuurlijk schrijft de een wat bloemrijker en de ander misschien wat zakelijker, maar ook schrijfstijl was geen criterium om mee te mogen doen. Ik zie een leuke verzameling schrijfsels ontstaan en hoop dat er voor Barbieri voldoende bruikbaars uit te halen valt. Een winnende zeep aanwijzen lijkt me sowieso niet echt de bedoeling, het motto hier is toch niet voor niets: 'uw ervaring kan anders zijn'.
Barbiere di Figaro Posted October 17, 2015 Author Posted October 17, 2015 Hoi mannen, Volg Richard wel vwb de verwachtingen, maar Tjebbe heeft helemaal gelijk. Wij hebben er vooraf, bij een eerste scheerzeeptest überhaupt, geen criteria aan willen verbinden. Het is al strak genoeg zo, om de twee dagen met een voorgeschreven zeep testen en er ontstaan best een goed beeld van een zeep op deze manier. De beschrijvingen van de geur zijn sowieso persoonlijk en komen toch regelmatig overeen. Wij zouden echt niet meer willen dan dat we nu met elkaar er achter komen, dat iedereen op zijn eigen manier een zeep ervaart. Dat is toch wel bijzonder! Duizenden zeep-recensies all over the web, maar nu zien we dat 10 personen toch al wel verschillende gedachten hebben bij een en dezelfde zeep (echt waar!). Om nog maar te zwijgen wat die 10 of 9 of 8 dan denken waar ze zich mee geschoren hebben ha ha ha! Dus, vooral op deze manier doorgaan en dan gaan we straks de juiste namen er wel bij geven.
Marcel Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Zeep nr 5! Gebruikt in combinatie met: Semogue Barbear Classico Texugo Gillette Goodwill Permasharp Super Proraso groen splash en Simpson ASB Wederom amandelen, echter niet zoals marsepein maar a la bitterkoekjes. Een stuk minder zoete amandelgeur en minder aanwezig/heftig dan zeep nr 2. Ook deze zeep laat zich makkelijk opschuimen maar heeft daar best wat water voor nodig. Het resultaat Is voor mij het beste schuim tot dusverre. Volvet, stabiel, goed glijdend schuim. Het mes gleed moeiteloos door de haren. De amandelgeur is wat minder aanwezig in het opgeklopte schuim dan rechtstreeks uit het bakje. Na het scheren voelde mijn gezicht goed verzorgd, geen trekkend gevoel oid. Zoals gezegd: tot dusverre het beste schuim. Nu had ik vandaag ook wat meer tijd dan bij de andere zepen, wellicht dat dat wat uitmaakte. De geur is niet heel spannend, wat dat betreft was zeep 3 nog steeds het hoogst scorend.
Snuff Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 We zijn zepen aan het testen met het idee daar zinvolle recensies over te schrijven. Soms denk ik dat we daar best iets meer ons best voor mogen doen. En niet vergeten jongens, als alles afgelopen is om dan een aantal van de recensies te plaatsen bij de desbetreffende zepen op de BdF webpagina, daar help je vast een aantal mensen mee die twijfelen bij bepaalde producten, als we samen een kleine inspanning doen maakt het hun site weer net iets interessanter voor anderen en wij profiteren daar op onze beurt dan weer van. Veel plezier met de rest van de testen, lees met plezier jullie bevindingen.
Noud Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 Omega 10019 Zeeptestzeep5 Gillette super slim twist Voskhod (3) Dove ASB Na openen van dit bakje komt direct een een amandelgeur vrij. Minder krachtig dan zeep2, maar alsnog duidelijk aanwezig. Ook deze zeep was weer redelijk zacht en liet zich makkelijk opkloppen tot een mooi vol romig schuim. De zeep verzacht de haren prima. De eerste, tweede en derde gang konden zonder problemen worden uitgevoerd. Als de zeep eenmaal van het gezicht is droogt de huid wel uit. Het was bij mij niet mogelijk om over hetzelfde plekje te gaan met de krabber, zonder dit plekje opnieuw in te smeren. Na afloop totaal geen last van irritatie of iets dergelijks. Zeep5 heeft goede glij eigenschappen, klopt makkelijk op tot een creme-achtig schuim, verdwijnt niet op het gezicht en heet een licht aanwezige amandalgeur. Erg prettig zeepje. Het voelde tijdens het scheren goed verzorgend aan en dat was het ook. De krabber was ook deze keer weer eenvoudig te ontdoen van de zeepaanslag.
Tjebbe Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 arganolie, Synthetische Stirling, Zeep 5, Red Ring Eclipse, Rapira Platinum Lux (3), Tunney aluin, Aloë Vera gel. Wederom een amandelzeep, deze keer meer bitterkoekjes dan marsepein. Een zonder problemen, goed opschuimende zeep, het schuim is vol, houdt goed stand. Tijdens de scheerbeurt is de werking goed, het mes glijdt goed over de huid en door de stoppels, na de scheerbeurt blijft er weinig voeding, verzorging over. Deze zeep al ik, voornamelijk door de amandelgeur, niet gauw aanschaffen.
Mooly Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 EJ89 Personna Blue Muhle Silvertip Fibre L L'Oréal Men Expert Hydra Energie Zeep 5, Amandel... Niet zo overdreven als zeep 2 maar desondanks.. Amandel. Deze zeep vind ik beter ruiken als zeep 1 maar dat komt ook doordat deze nog minder lang blijft hangen. Zeepje schuimde makkelijk en gaf een redelijk goede schuim. Gaf redelijke prestaties maar kwa glijeigenschappen vond ik hem toch minder. Cijfer 5,5
Kamp Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 Zeep nr 5, vandaag weer een zachte amandelzeep, vandaag mijn SKW xl scuttle gebruikt met de el Druida 28 mm 2 band, en snel een goed schuimpje genoeg voor 3+ gangen, heb de Hart Steel 7/8 gebruikt. Her enige wat ik ruik zijn amandelen verder niet veel.Verzorging is voldoende.
Recommended Posts