Jump to content

Recommended Posts

Posted

arganolie,

Synthetische Stirling,

Zeep 4,

Gillette Aristocrat #16,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Zachte zeep. Vanochtend kan ik de geur niet zo goed thuis brengen. Gisteren iets teveel eikenhout gesnoven, denk ik. Ietwat ouderwetse geur, beetje bloemig, beetje kruidig? Niet heel lekker.

Mooi vol schuim, beste tot nu toe. Verzorging oké.

Posted

Semogue LE 2011 en mijn W&B wedge gebruikt erna wat Pinaud lime musk en TFS Tabacco Verde asb.

Weer een zachte zeep, van de 4 zeepjes tot nu toe is dit het makelijkst op te kloppen het schuim blijft

goed stabiel, en genoeg voor meer dan de 3 gangen die ik nodig had. Verzorging is prima.

Vind dit ook de lekkerst ruikende ruikt naar bloemen kan zelf niet duidenden welke mijn vrouw vond hem naar rozen ruiken ook iets van fruit maar wat?,misschien nog iets van iets anders maar daar kan ik niet echt mijn vinger op kan leggen.

Tot nu toe de beste van de 4 zeepjes.

Posted

Semogue Barbear Classico Texugo

Zeep Nr 4

Gillette Aristocrat Junior

Permasharp Super

Myrsol Agua Lemon en Simpson ASB

Een oude bekende deze zeep, hoewel niet mijn favoriet qua geur. Deze is iets te geparfumeerd en dat is niet mijn ding.

Qua prestaties is er naar mijn idee echter helemaal niks mis met deze zeep, al had ik in eerste instantie wat te weinig zeep in mijn kwast geladen. Ik blijf stug doorploeteren met de sambalbakjes ;)

Een lekker dik en verzorgend schuim dat prima glijdt. De geur van de zeep bleef nog aardig lang in mijn neus hangen.

Tot dusverre is zeep 3 favoriet.

Posted
Ik blijf stug doorploeteren met de sambalbakjes ;)

Ik pak de zeepstaal even uit het sambalbakje en laad mijn kwast op mijn hand, gaat best makkelijk ;-)

Posted

Zeep_4 is een zachte zeep. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb geen idee waar ik me mee heb geschoren, maar ik verzin wel wat voor het PB aan Eric

De geur van de zeep is niet onprettig, maar ook niet opwindend lekker. Mijn vrouw merkte op dat het naar afwasmiddel met citroen ruikt. Nou persoonlijk vind ik de geur wel subtieler, maar het ruikt inderdaad naar zeep met citrus / citronella geur. Nu ben ik een citrus addict, maar doe me dan maar de Neroli Strong.

Het schuim kloppen ging vlot en leverde een mooi stevig / romig schuim. Viel me op, dat ik weinig zeep nodig had om de toch wel stevige Semogue SOC Varken te laden. De geur van het schuim was fris en licht.

De glijdende en beschermende eigenschappen vind ik wel zeer goed. Mijn dochter had deze al tot benen scheerzeep benoemd en kan ze die zeker gebruiken voor dat doel.

Welnu in de hele scheerbeurt van 3 rondes bleef de zeep en het schuim licht chemisch aandoen.

Als ik een opdeling maak in beleving en technische aspecten, is dit een simpel geurende, maar goed opschuimende zeep met technisch zeer goede eigenschappen. Prima mee geschoren en geen irritatie van welke aard dan ook.

Lijkt me een goede niet al te dure zeep, althans ik zou er niet direct groot de beurs voor trekken op basis van de geur.

Posted

EJ89

Personna Blue

Muhle Silvertip Fibre L

BDF Mistero Aftershave

Zeep 4:

Over deze kan ik kort zijn:

Lekkere makkelijke op te schuimen zeep. Geur en eigenschappen zijn goed.

Bij het 2de rondje was ik iets te ruig geweest in de hals daardoor voelde ik de zeep met de 3de ronde wel een beetje tintelen.

Maar vind het een fijn stukje zeep. Cijfer 7,5

Posted

Gilette Fatboy met Feather (5)

Simpson Wee Scot

De Grote Scheerzeeptest 2015 Sample #4

Old Spice AS

ASB

Zo dan, de zeep direct uit het potje herken ik METEEN! :D Er is gewoon geen enkele andere zeep die zo ruikt :D

Hij is ERG zacht en supermakkelijk op te kloppen.

Lekker slick en beschermend en scheert ook heerlijk weg,

Maar 2 passes hoeven doen vandaag, ging zo ontzettend lekker!

Lekkere kwak Old Spice erop en daarna een dun laagje Mistero

Was weer een lekkere shave!

Op naar potje 5!

Posted

Gillette super slim twist

Voskhod (4)

Zeep4

DVH Kapperskwast

Dove asb

Vanaf het moment dat het potje opgengaat een erg sterke geur. Lastig te beschrijven, vleug bloemig, vleug citrus en vleug vaarn? Erg lastig om aan te geven waar het naar ruikt. Persoonlijk vind ik het wel lekker ruiken, maar niet het lekkerst van deze reeks tot nu toe.

De zeep presteert goed, makkelijk op te kloppen tot een stevig creme-achtig schuim. Tijdens het scheren goede glij eigenschappen, maar totaal geen laagje op de huid nadat de krabber eroverheen is gegaan.

In drie gangen glad en irritatieloos. Aanslag op de krabber is eenvoudig af te spoelen.

Posted

Zeep nummer 4 denk ik ook wel te herkennen.

Een zachte zeep die makkelijk opschuimt en daarbij ook nog eens prettig schuim maakt.

Het lijkt wel een stukje glibberiger te zijn dan de vorige zeepjes en voelt qua verzorging hetzelfde. Weinig op aan te merken dus.

De geur is fris, met een hoop citrus en een vleugje hout. Ik vind deze geur erg lekker.

Met niet al te veel zeep maak je makkelijk genoeg schuim voor drie gangen.

Prima zeepje dus!

Posted

Zeep 4.

Potje open en een fijne geur vult de neus, en langzaam de ruimte. Zo'n mooi groot blok handzeep wat bij oma lag, die associatie krijg ik een beetje, en dat vind ik niet verkeerd, al heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe de zeep van mijn oma rook. Licht verkouden dus helemaal goed doet de neus het niet maar in eerste instantie vond ik de zeep wat bergamottig waarna bloemig de overhand nam en het op de huid wat zoeter werd. Niet té zoet gelukkig, en het kruidig bloemige bleef goed herkenbaar. In ieder geval op mijn handen bleef de geur redelijk lang hangen.

Op mijn handen omdat ik natuurlijk de structuur effe moest bevoelen. Mooi fijnbubbelig schuim, eenvoudig te verkrijgen, licht vettig zoals het hoort. Schuim blijft ook lang stabiel.

Huidgevoel is prima, zeep glijdt ook goed. Na het scheren en voor het afspoelen van het gezicht plakt het gezicht wat. Even spoelen na het scheren is wel nodig. Op mn krabber plakte het niet.

Deze zeep stemt mij wel positief.

Posted

arganolie,

Synthetische Stirling,

Zeep 4,

Red Ring Eclipse,

Rapira Platinum Lux (2),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Nog eens met zeep 4, de geur is het niet voor mij, maar vandaag vond ik 'm wel wat interessanter. Nog steeds niet thuis te brengen. Het schuim is te kloppen met deze zeep en het schuim houdt het ook makkelijk 3 scheergangen vol.

Posted

Ja, het is een prachtstuk techniek! Ik merk wel dat ik het mesje zorgvuldig moet plaatsen, anders krijg ik toch nog een slant ;)