Barbiere di Figaro Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 (edited) Zo mannen, het wordt alsmaar leuker, en lastiger! De reviews zijn mooi en herkenbaar! De feedback via de pb's is verwerkt en wij wensen iedereen weer veel plezier met de 3e zeep alweer: Edited November 2, 2015 by Guest
Tjebbe Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Goedemorgen, zeep 3: Arganolie, Synthetische Stirling, Zeep 3 Stahly scheerkop op Windrose RVS greep, Rapira Platinum Lux (3), Tunney aluin, Aloë Vera gel. Op basis van de geuromschrijving niet een zeep niet een zeep die ik zou uitkiezen, maar ik vind 'm eigenlijk wel lekker ruiken; sinaasappel. Een zachte zeep die zich makkelijk laat opschuimen, echter bij de derde scheergang is het schuim ingestort, ik kan de scheergang afmaken met wat ik nog uit kwast kan knijpen. Normaal gesproken is dat extra, nu was het hard nodig. Verzorging is redelijk. Morgen misschien toch net wat meer zeep in de kwast laden of zorgvuldiger opschuimen.
Mooly Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 EJ89 Personna Blue Muhle Silvertip Fibre L Shavedocter Aftershave Zeep 3: In eerste instanstie dacht ik dat ik me neus in een citronellakaars had gestopt maar bleek toch echt zeep 3 te zijn. Vind het geen onprettige geur. Zeep ruikt naar citroen, sinasappel en een vleugje nootmuskaat. Echt heel bijzondere, zou hem niet gelijk aanschaffen maar naar mate je blijft ruiken aan de zeep is het echt een hele prettige zomerse geur. Zo gauw ik erachter kom welke dit is komt hij wel op mijn verlanglijstje Opkloppen van het schuimpje gaat makkelijker als 1 en 2, geur komt dan nog meer los. Prestaties van de zeep is goed. Vind dit de beste tot nu toe. Cijfer: 8
Kamp Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Vandaag zeep nr 3 weer een zachte zeep en het enige wat je ruikt is sinaasappel, op zich wel redelijk makelijk schuim te maken en het verzorgd redelijk niet geweldig heb betere gehad. 3 gangen gehad en in de kom zat nog genoeg voor eventueel een 4e gang.
Marcel Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Semogue Barbear Classico Texugo Zeep Nr 3 Gillette Aristocrat Junior Perma Sharp Super Myrsol Agua Lemon en 444 balsem Een zeep met een voor mij aangename citrusgeur met een hint van bloemen en iets peperigs op de achtergrond. Geen hele heftige geur, en een stuk complexer dan zeep Nr 2. Opschuimen gaat gemakkelijk en ook deze zeep lust wel een slokje. Het resultaat is een vol, stabiel en tamelijk dicht schuim wat niet heel veel afwijkt van zeep Nr 2. Glijeigenschappen zijn goed maar niet uitzonderlijk. Ondanks dat de geur niet heftig is, blijft deze na het scheren nog geruime tijd merkbaar. Dit in tegenstelling tot zeep Nr 2. De verzorgende eigenschappen vind ik goed, maar niet uitmuntend. Voor mij is dit de beste zeep tot nu toe.
Harkos Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Zeep_3 is weer een zachte zeep, zeker geen crème. De geur van deze zeep is goed fris citrusachtig, behoorlijk limoenachtig. Even dacht ik te doen te hebben met een bergamot met tabak, maar daar twijfel ik over. In elk geval zitten die tonen er wel in voor mij. Schuimkloppen in de kom kostte gemiddelde moeite, maar dat kan ook liggen aan het feit, dat deze zeep voor mij absoluut onbekend is. Daardoor is het even zoeken naar het evenwicht tussen laden, water en kloppen. Uiteindelijk kreeg ik na even na laden een stevig / romig schuim. Dit schuim was aardig fris en had best nog de geur van het sample, maar was al wel aan het inboeten op die prima citrus geur. De glij eigenschappen zijn gewoon goed. Ook de bescherming is goed te noemen. De geur nuance chemisch of naturel scoort gemiddeld. Ik ruik zeep, maar de limoen citrus geur overheerst redelijk naturel. Dus toch een lichte chemische ondertoon. De geladen kwast was zonder meer genoeg voor 3 rondes. Het sample bied zeker nog 4 beurten. Een zeer zuinige zeep. Overall een prettige, zomerse zeep met frisse tonen.
Lampuhkap Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Ikon met Feather (4?) Simpson Wee Scot De Grote Scheerzeeptest 2015 Sample #3 ASB Pfoe De geur uit het bakje is knap sterk! Citroen voert de boventoon, met wat sinaasappel middenin en iets donkerders achterin, ver weg. Geurtje blijft goed hangen, zelfs wanneer opgeklopt! Zeep is superslick en scheert dan ook heerlijk weg. Zonder moeite 3 passes eruit geknald Lekker spulletje
marco Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Dit is niet echt mijn geur. Zo uit het bakje citrus en iets scherpers, de eerste snuffel vond ik het zelfs even op verse gember lijken. Een tweede snuffel leerde dat het gelukkig iets anders was. Misschien een licht vleugje lavendel ofzo? Kon er niet echt de vinger op leggen. Tijdens het opschuimen rook ik bergamot, maar niet de lekkere bergamot van Mama Bear bijvoorbeeld. Ook in de verte een wat warmere kruidigere geur. Niet voor mij weggelegd en zeker niet voor de vrouw. Die trok een snuitje en maakte afkeurende geluiden, dat liet weinig aan de verbeelding over. Verder wilde het goed schuimen en was het ook stabiel schuim. Leek minder uit te drogen dan nr 1 en nr 2 en leek ook net iets glibberiger te zijn, wat ook aan een iets nattere kwast gelegen kan hebben. Vandaag namelijk voor de afwisseling de vintage Omega gebruikt die ik even lekker had laten voorweken. Ik heb het idee dat deze zeep van dezelfde maker is als een van de andere zepen, maar dat zeg ik nog lekker niet. Behalve de geur (uekaz blabla) verder een prima zeep. Niet de beste, maar ook zeker niet slecht. Prima is het woord dat hier het beste past. Ook deze durf ik best aan te raden.
efsk Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Zeep 3. Bakje open en CITROEN mensen, in concentraat. Niet zo overweldigend als een zekere creme die ik ooit had maar wel verdomd aanwezig. Gedurende het uitwasemen regelmatig geroken, maar de geur veranderde niet, en, veel belangrijker, ook kwam er geen chemische ondertoon langs. Redelijk zuivere geurstoffen gebruikt dus. In het schuim en op het gezicht neemt de overdaad citroen wat af en heb je een stevig aanwezige maar niet onaangename geur die in een licht wolkje om het hoofd hangt. Schuim maken kostte me enige moeite. Hoewel de Plisson geen enkele moeite had deze semizachte zeep te laden leek het schuim eerst goed maar was snel te droog. Iets water en prompt te nat, wat kan betekenen dat de kwast in eerste instantie al te nat was. Voor gang twee dus zeep bij moeten laden en uiteindelijk een prima glijdend schuim. Niet heel vet, niet heel verzorgend, maar doet prima wat schuim moet doen: haren verzachten en een goeie glijlaag creëren. Na de scheerbeurt was de geur vrij snel vervlogen, wat ik als avondscheerder een voordeel vind, maar had ik niet het idee weldadig verzorgd te zijn. Voor mij is deze zeep een goeie middenmoter die ik wegens de geur eerder hoogzomer dan in het huidi koude herfstweer zou inzetten
Noud Posted October 14, 2015 Posted October 14, 2015 Ohjee alleen ik moet nog! Vandaag niet geschoren, morgen is zeep3 bij mij aan de beurt! Wel natuurlijk al even geroken en inderdaad: citroen! Ben erg benieuwd morgen, de geur spreekt me erg aan.
Tjebbe Posted October 15, 2015 Posted October 15, 2015 Vandaag zonder instorting van het schuim, verder dezelfde bevindingen.
Noud Posted October 15, 2015 Posted October 15, 2015 Gillette super slim twist Voskhod (2) Omega 10019 Scheerzeep3 Dove ASB Zoals bij alle andere zeepjes een laagje warm water op de zeep gelegd en gaan douchen. Ook deze zeep was weer redelijk zacht. Na het douchen het water van de zeep af schudden en de kwast en gillette uit het water. Inmiddels hing in heel de badkamer een lichte cirtroengeur. Vervolgens de kwast door het bakje halen met samengeknepen haren om voldoende zeep te laden. Daarna in mijn scheerkom verder opschuimen. Ook deze zeep schuimt weer makkelijk op, al krijg ik wel wat luchtiger schuim. Minder creme-achtig. De geur is inmiddels wat chemischer geworden jammergenoeg, wat meer richting citronella in plaats van verse citroen. Het schuim verzorgt ,ondanks dat het wat luchtiger is, prima. Geen enkele last van irritatie tijdens of na het scheren. De aanslag is na afloop gemakkelijk van de krabber af te spoelen. Al met al een prima zeep, redelijke geur en redelijk schuim. Het voelde wat minder verzorgend omdat het wat minder creme-achtig was, maar verzorgde toch prima.
Recommended Posts