Jump to content

De grote scheerzeeptest 2015, Zeep 2, BdF Raffinato II

Barbiere di Figaro

Recommended Posts

De kop is eraf! De eerste zeep is getest, waarvoor veel dank. De reviews smaken naar meer, we hopen de test ook!

Voor de testers en lurkers, bedenk vast hoe leuk het is dat straks hier de naam van de zeep bekendgemaakt wordt en dan de reviews nog eens een keer tegen het licht gehouden kunnen worden en vergeleken met je eigen ervaringen!

Dus snel door naar zeep 2:

u8sMLOq.jpg

Laat de reviews maar weer komen op maandag, we kijken er naar uit!

Edited by Guest

Semogue Barbear Classico Texugo

Zeep nr 2

Gillette Aristocrat Junior

Voskhod

Osage Rub en Simpson ASB

Zeep nummer 2 alweer.

Bij opening van het bakje is het meteen duidelijk: ik heb te maken met een typisch zachte Italiaanse amandelzeep.

Een zoete amandelgeur in dit geval.

De kwast laden en opschuimen gaan erg gemakkelijk maar de zeep lust wel wat water voordat hij helemaal loskomt. Maar los komt 'ie!

Het resultaat Is een vol, stabiel, beschermend en goed glijdend schuim, ook bij de 2e pass. De geur blijft ook tijdens het scheren goed aanwezig.

Na het afspoelen van mijn gezicht geen trekkerig gevoel oid, maar een prettig resultaat.

Wat mij betreft staat deze zeep boven zeep nr 1, hoewel de geur ietwat simpel is.

Arganolie als preshave,

Synthetische Stirling ,

Zeep 2,

Stahly scheerkop op Windrose RVS greep,

Rapira Platinum Lux (1),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Zeep 2:

Ik gok iets met amandel... ;-)

Gisteravond samen met mijn vriendin al even gesnuffeld. Alsof je een bak marsepein opentrekt, zei zij! Zij vond 'm ook wat chemisch ruiken, dat vind ik zeker niet.

Fijn, goed opschuimende zeep, het schuim heeft een fijne glijdende eigenschap. Na het scheren laat het mijn huid goed verzorgd achter. Echt jammer van die, vooral in het begin, overweldigende amandelgeur. Na een vlakt de geur af naar een acceptabel niveau ;)

Bedankt BdF, echt leuk om aan deze test mee te mogen doen!

Vanmorgen had ik even geen zin in het open mes dus maar even de Roedter gepakt en een 3 dagen baardje weggemaait.

Het zeepje is een zachte naar amandel ruikende zeep hij had wel wat meer waterr nodig maar mijn el Druida 2 band maakte er een goed schuimpje van vind deze beter dan nummer 1 qua schuim en prestatie.

afgemaakt met wat Floid vigarosso en Prep asb

EJ89

Personna Blue

Muhle Silvertip Fibre L

BDF Esclusivo aftershave

Dit is een van de zepen waar ik van te voren al wist dat ik ze niet lekker vind ruiken.

Amandel... Alsof je met je neus in een banketstaaf zit of boven een marsepeinen varken hangt.

Nee niet lekker, helaas zal daarom het oordeel ook lager zijn.

Ondank de amandelgeur heb ik er echt goed naar geroken en kon hier ook een chemische ondergeur in waarnemen.

Zeep heeft iets meer product en water nodig als zeep 1, kreeg het schuim daarom denk ik ook niet lekker.

1ste ronde ging goed, viel me op dat de zeep nadat je hem kopsopt de geur van amandel en chemie licht verdwijnt. Deze komt weer terug bij de volgende rondes. Lijkt erop dat als je de zeep even niet gebruikt de geur verdwijnt en zo gauw je hem weer gebruikt de geur naar boven komt.

Kwa performance vind ik hem minder als zeep 1. Glijeigenschappen gemiddeld en verzorging goed.

Helaas doet voor mij de geur de das om voor deze zeep. Daarom komt cijfer niet hoger uit dan 5,5

Zeep_2 vind ik een half harde zeep.

De geur van de zeep is behoorlijk sterk en eenduidig. Deze kan me aardig bekoren en licht in het gamma, dat in mijn verzameling moet zijn. Amandeltjes.

Het schuim kloppen ervaarde ik als gemiddeld. Had wat moeite met de juiste dikte, maar dat kan aan iets te veel water in de kwast hebben gelegen, want na enig na laden in de Semogue SOC Bristle Cherrywood had ik een prima, yoghurtachtig, fijnblazig schuim, die zich bij het inzepen goed verdichte tot een prettige glijlaag.

De geur was nog aardig goed in het schuim te herkennen.

De beschermende eigenschappen vond ik redelijk goed, maar niet uitmuntend.

Na het scheren en drogen van het gezicht was de geur helaas vlot weg.

De zeep voelt en geurt voor mij natuurlijk zonder een chemisch zeepluchtje of aroma.

Ook hier, duidelijk amandal, of zoals mijn vriendin zei: bitterkoekjes! Een hardere zeep dan zeep 1 en ook een veel sterkere geur. Makkelijk schuim mee te kloppen en met goede glij eigenschappen. Zoals zeep 1 laat deze ook geen vet laagje achter, dus mn huid was snel droog na dat het krabbertje over de huid was gegaan. Totaal geen last van irritatie. Top zeepje in gebruik! Alleen de amandalgeur is niet zo mijn ding.

Edited by Guest

Zeep 2 heeft een, voor mij heerlijke, amandelgeur. Behoorlijk sterk aanwezig. Van de amandelzepen die ik heb geprobeerd is dit mijn favoriete geur. Ook die van mijn vrouw, die krijgt altijd spontaan honger als ze deze ruikt.

Qua eigenschappen gelijk aan nummer 1.

De zeep glijdt wel wanneer je scheert, maar laat geen glij-laag achter. Omdat ik altijd een paar keer over dezelfde plek ga is dit dus niet optimaal (als er beginners meelezen: advies luidt altijd: nooit meerdere malen over

dezelfde plek gaan als er geen schuim meer zit. Maar zo scheer ik nou eenmaal)

De meeste zepen die ik gebruik laten eigenlijk wel een laagje achter waardoor dit mogelijk is, deze dus niet voldoende. Verder is het een prima zeep, droogt niet uit en maakt zacht, stabiel schuim. Glibberig genoeg voor de eerste haal dus, maar onvoldoende voor meerdere halen.

Ook deze zou ik aanraden, maar let wel op je manier van scheren.

Prima schuim met een heerlijke geur.

Setup:

Gilette Super Adjustable met Feather (1)

Simpson Wee Scot

De Grote Scheerzeeptest sample #2

ASB

Gelijk bij het openen van de sample rook ik al, dit word een goede!

De textuur en stevigheid van de zeep doen me denken aan een bepaald zeepje :P

Opkloppen duurt iets langer door de hardere structuur van de zeep, maar als het dan loskomt...jongens wat een lekkere zachte, geurige massa :D

Spul was lekker slick.

Scheren ging prima, me wel een keertje open gehaald aan een ingegroeid haartje...mja, shit happens.

Lekker afgerond met de TFS Mandorla

Mooi begin van de dag!

Bakkie open en jongens! Is het Sinterklaas? Pure marsepein. Zou je kinderen hebben die met hun kleine kinderklauwtjes ondanks herhaald waarschuwen maar niet van papa's spulletjes af willen blijven, plaats dan strategisch een schotel met brokkies van deze zeep neer.

Schuimen ging ok, met iets meer water dan ik in eerste instantie nodig dacht te hebben. Fijn schuim, iets vettig maar, redelijk aangename substantie. Op de huid is het schuim, maar niet veel meer. Ik heb het idee dat het na de scheerbeurt mijn huid iets droog achterlaat. Eenmaal op het gezicht geschuimd neemt de overdaad amandel af en komt er wat zoeter fruit op: abrikozen, leek het in de verte wat, zo realiseerde ik me later, zou kunnen betekenen dat het amandelaroma uit abrikozenpitten komt.

De zeep laat zich makkelijk uit de krabber spoelen tijdens de scheerbeurt en heeft iets poetsen nodig om de spulletjes schoon te krijgen.

Scheren doet het op zich prima, maar echt heel warm of koud kan ik er niet van worden