Barbiere di Figaro Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Na weer een aantal akkefietjes in korte tijd, waarbij dure pakketten zomaar kunnen verdwijnen en je als shop tegen een muur van DHL en andere onwil oploopt, komt dan weer de gedachte op van een landelijk dekkend bezorg en ontvang-netwerk. Een netwerk van deelnemers hier, die bepaalde afstanden regelmatig afleggen en die daardoor gezamenlijk in staat zijn om pakketjes zonder al teveel extra moeite maar wel extra tijd natuurlijk, heel, veilig, en gratis op de juiste plaats te krijgen. Het zal wel vooral een wens van ons zijn, maar andere shops zullen hier ook tegenaan lopen. Maar, het gaat vast nog een keer zo ver komen, een soort burgerinitiatief, waarmee alle gele busjes en alle PostNL-busjes mooi uit het straatbeeld verdwenen zijn. Vermoedelijk is Shaving Society daarvoor te klein, maar wie weet.... Dank voor het meelezen, alleen het idee al dat we er wat aan zouden kunnen doen, doet al goed.
Hanskoning Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Als ik hier af en toe lees hoe het er met pakketten aan toe gaat dan mag ik mijn handen dicht knijpen. Waar het ook ter wereld vandaan moest komen, ik heb altijd alles in goede orde ontvangen. Maar ik voel mee met je frustratie als door onwil en ongeïnteresseerdheid je niet in staat bent om je verdwenen goederen te kunnen traceren. Ik mijn werkzaam leven reed ik heel Nederland door dus het is nog niet eens zo'n gekke gedachte maar zoals ik het nu inschat is het nog een brug te ver. Echter innovaties komen vaak voort uit opgebouwde frustratie over iets wat niet naar behoren werkt dus misschien is er een levensvatbaar plan te ontwikkelen. Zoek je in de toekomst een overslagpunt in Utrecht dan ben ik in ieder geval bereid daarover mee te denken.
Snuff Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Een utopie? Ik vermijd DHL en geef de voorkeur aan Kiala maar die wordt straks opgeslokt door UPS. Het is altijd knarsetanden als dure pakketten verdwijnen maar sommige bezorgdiensten nemen het echt niet nauw. Voorbeeld: Pakket van Nassrasur ter waarde van meer dan 500 euro, bezorger belt aan, niet thuis, zet het gewoon voor de deur, maakt zelf een handtekening en weg pakket natuurlijk gezien ik in een zeer drukke straat woon. Na heel wat gedoe en opsturen van bewijs dat het niet mijn handtekening was en ik op het moment van aflevering mezelf bevond in een beveiligde site waar inchecken en vingerafdruk bij aankomst en vertrek vereist is hebben ze dan de handelaar in Duitsland vergoed. Nu vernam ik van een persoon die hier regelmatig pakjes komt brengen dat ze de mensen vaak op stap sturen met een apparaat waarvan het scherm defect is, ze laten je wel tekenen maar je kan achteraf niet bewijzen dat jij al dan niet zelf hebt getekend.
Snuff Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Zoek je in de toekomst een overslagpunt in Utrecht dan ben ik in ieder geval bereid daarover mee te denken. BdF had wel vergeten te vermelden Hans dat het niet de bedoeling is eerst alle pakjes te openen en te proberen
Hanskoning Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Ik bied me aan juist omdat ik volgens mevrouw Koning zo'n eerlijke en betrouwbare man ben. Met scheergerelateerd materiaal is dit nog nooit uitgetest, zo moet ik schoorvoetend toegeven
Barbiere di Figaro Posted November 3, 2015 Author Posted November 3, 2015 Met de forumdeelnemers die we hier hebben, zou het heel goed mogelijk zijn verzamelbestellingen te doen, die dan vanaf een bepaald punt weer opgesplitst worden. @Snuff, behoorlijk herkenbaar, we hadden een pakket ter waarde van € 100,- naar Rotterdams adres gestuurd, was blijkbaar soort flatgebouw. DHL-meneertje heeft bezorgd, maar niet aangegeven waar. Klant krijgt blijkbaar buurman niet te spreken en geeft aan dat er teveel buurmannen zijn. DHL-meneertje herinnert zich het niet meer, waar het afgegeven zou zijn en wij krijgen € 3,40 per kilo uitgekeerd voor "verzekerd verzonden". Soms is het dan maar goed, dat contact alleen via de mail verloopt....
Snuff Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Ik bied me aan juist omdat ik volgens mevrouw Koning zo'n eerlijke en betrouwbare man ben. Met scheergerelateerd materiaal is dit nog nooit uitgetest, zo moet ik schoorvoetend toegeven Ik weet het niet Hans, ik weet het niet Maar wie weet is het inderdaad mogelijk om aankopen gezamenlijk naar één persoon te sturen en dan binnen een zeker straal mensen hun spulletjes te bezorgen of te laten afhalen. Ik denk dan aan bepaalde regio's waar veel klanten dicht bij elkaar wonen.
pern Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Dit is iets waar mijn vrouw ook al eens mee kwam. Dat een verzamelpunt of iemand die meer rondreist een deel van bezorgingen kan doen. Ik kan mij wel voorstellen dat ik met zoiets zou meedoen.
Hanskoning Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Hahaha, kijk nog wel eens bij de roedel Ron maar alles blijft uitverkocht. Weet je het zou wel een mooie test zijn of het hier als overslagpunt werkt en of de beherende employé zoals zijn naam aangeeft Koninklijk eerlijk is, dus stuur als testje maar een Wolfje op Probleem is dat de medewerker niet altijd in Utrecht is en ook zo zijn revalidatie beslommeringen heeft maar je zou dagdelen kunnen overeenkomen om dit te doen en ik zie het als verlengstuk van de scheerhobby en als we zo de afleverkwaliteit kunnen verhogen!
Barbiere di Figaro Posted November 3, 2015 Author Posted November 3, 2015 We zouden hier en met klanten die niet op shaving society zitten een redelijk goede landelijke dekking kunnen bereiken. Als fervent megadenker zie ik dan direct een burger-initiatief voor allerlei soorten pakjes voor me. Ik ben wel begonnen met gratis verzending, maar er is natuurlijk niest op tegen als dit tegen geringe vergoeding zou gaan, een vergoeding waarvoor de DHL-organisatie en PostNL niets voor elkaar krijgen. Per slot van rekening is het nu zo, dat de DHL-meneertjes, als ze al iets op het goede adres afleveren, er soms ook een beetje mee voetballen, zodat ook driedubbel goed ingepakte flessen Floid het niet overleven. En ook voor flessen Floid kan de kiloprijs van € 3,40 niet uit. Vandaag wel weer een goede dag voor de PostNL managers geloof ik, vooral die met al die personeelsopties..............
Noud Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Ik snap je heel goed Eric. Ook mijn spulletjes die ik heb verzonden zijn wel eens kwijtgeraakt. Al valt dat in het niet met wat jij verstuurd natuurlijk. Mocht het echt zo ver komen en je zoekt in de bollenstreek iemand
cobus75 Posted November 4, 2015 Posted November 4, 2015 ik denk eric,dat je als afzender, misschien alleen je postbus moet vermelden ik kocht toen ik nog werk had zo vaak wat per webshop en koos als bezorger expres: tnt-post uit en geen dhl of dpd. want deze laatste kan der soms ook wat van breek me de bek daar over niet over. me voordeel drogisten -dod en drogstplein vullen de dozen op met van die lucht zakken.
Frup Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 Ik woon in Friesland (omgeving Heerenveen / Drachten) en rij vrijwel dagelijks naar Zwolle heen en weer. Voor wie dat wil, kan ik best spullen meenemen. Zelf heb ik nog nooit problemen met pakjes gehad. Maar ik hoor ook wel verhalen van 'buren' (niet in mijn buurt) die staan te zwaaien naar de bezorger dat ze het pakje voor de buren wel willen aannemen.
Simson Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Ik lees dit even...dus je kan niet met DHL even afspraak maken dat als het bij jou de deur uit gaat, en het komt niet bij de klant aan, dat hun het pakket vergoeden? Of willen ze alleen die 3,40 per kilo vergoeden? Ik doe erg veel via Ebay, maar tot nu toe komt alles goed aan. Ik heb neven in Duitsland die erg hoog opgeven over DHL, en zij zitten in de edelstenen. Zo'n burger initiatief lijkt mij prima, van mensen die hun auto volladen met pakketjes. Ik heb er zelf ook aan gedacht, met tankstations. Bij tankstations langs de snelweg komt een drive through waar je een kistje met pakketjes kan afhalen, je rijdt naar je bestemming en vliegensvlug wordt ook weer bij een tankstation de verzegelde kist uit je auto gehaald. Jij krijgt een vergoeding en je kan weer verder. Ik snap ook wel dat ieder systeem wat je bedenkt, kan worden gesaboteerd. Je medewerkers vrij goed screenen van te voren is het beste wat je kan doen. Overigens bestaat er iets dergelijks op de Galapagos eilanden. Je wordt daar geacht post voor jouw thuisland mee te nemen en zelf te bezorgen, als je in de buurt woont. En dat blijkt te werken volgens een vriend, een aan hem zelf geadresseerde kaart kwam aan.
efsk Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Breek me de bek niet open over DHL. Wat een ellende.
twolde Posted February 26, 2016 Posted February 26, 2016 Ik heb een pakketje lopen via BdF dat bezorgt word via DHL maar wat een drama. Gisteren voor het eerst de bezorging helaas was ik niet thuis. Wou via de site aangeven dat ik het op een DHL punt op wou halen, dit lukte dus niet door een foutmelding. Dus klantenservice gebeld (1 euro per gesprek) werd me het advies gegeven wacht tot na 6 uur mocht het dan niet lukken nog een keer bellen. Zo gezegd zo gedaan lukte weer niet weer gebeld en er werd gezegd laat de bezorger maar nog een keer langs komen en kijk als je het dan wel kunt veranderen. Al met al een waardeloze service van DHL heb met PostNL een stuk minder problemen.
ChrisA Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Nog nooit een afleverprobleem gehad. ook nooit wat kwijt. Ik stuur scheermessen in een oud blikken verpakking van dure vulpennen. Vorige week kwam die met Postnl aan met 2 mooie net geslepen Bartmannen erin, maar wel 3 mm dunner. Zonder dat mooie doosje zouden die toch wel heel erg geleden hebben. Dus wel goed verpakken.
Johan Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Ik heb nu een aantal keren gebruik gemaakt van Kiala, zowel voor versturen als ontvangen. Is me tot nu toe goed bevallen.
marzman Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Laatste pakketje wat ik besteld heb werd gewoon voor de deur (gemeenschappelijke deur van appartementsgebouw gelegd). In de regen. Gelukkig zag ik het vrij snel, want er zal electronica in. Lijkt me voor winkeliers inderdaad ook verschrikkelijk, zo'n 'service'.
Simson Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Ik ben nogal geïnteresseerd in mensen die wel eens in Duitsland komen. Ik zou wat scheerspullen willen en witbier van Schneider (tap 7). Ik woon zelf in Amsterdam. Graag tot wederdienst bereid al weet ik nog niet wat. Maar een netwerk van forummers die elkaar helpen, dat zou te gek zijn.
Recommended Posts