Jump to content

Dat ze het kunnen maken voor die prijs

Widowmaker

Recommended Posts

had hem voor de gein besteld een tijdje terug, heb er nog niet mee geschoren maar hij ziet er op zich behoorlijk goed uit. Het schroefmechanisme had wat strakker gemogen maar verder op bouwkwaliteit niet echt wat aan te merken.

Tja, ze hebben gewoon een tech nagemaakt. Daar heeft nul research ingezeten voor de fabrikant van deze krabber, materiaal is waarschijnlijk matig en arbeidsloon is 2x niks. Vermenigvuldig dat met grote aantallen qua productie en dan kom je op zo'n lage stuksprijs uit.

Volgens mij is het gewoon een uitontwikkeld product. Ik vraag me af of die 20 euro krabbers hogere lonen betalen.

Het materiaal is dan wel beter en dat de Chinezen weinig creativiteit hebben dat klopt ook natuurlijk :-)

Het materiaal is dan wel beter en dat de Chinezen weinig creativiteit hebben dat klopt ook natuurlijk :-)

Dat is niet helemaal waar ... Chinezen hebben best veel creativiteit. Alleen de echt mooie Chineze spullen koop je niet voor een paar euro bij de Xenos.

Nou moet ik ook zeggen dat ik b.v. origineel Chinees ontworpen horloges heb gezien, die het totaal niet zouden doen op de Westerse markten. Veel teveel bling bling, en over the top.

Maar naast crappy goedkope schrijfpennetjes worden er in China bijvoorbeeld ook mooie pennen gemaakt ... maar niet voor prijzen van 5 voor 20 euro ;)

T22mlyXa0bXXXXXXXX_!!445666230.jpg

T2nvVuXoFaXXXXXXXX_!!445666230.jpg

T2qCxyXipaXXXXXXXX_!!445666230.jpg

Het probleem voor Chinese "limited editions" is enerzijds dat China tegenwoordig voor goedkope troep staat (maar de Chinese lakkunst komt daar ook vandaan), en anderzijds dat tussenhandelaars geen lange termijn visie hebben, en dus spullen zomaar op de markt dumpen als ze naar hun mening niet snel genoeg verkocht worden.

Het is niet makkelijk om je als exclusief merk uit China te positioneren. Terwijl er bijvoorbeeld schitterende handgeschilderde vulpennen vandaan komen ... die niemand koopt, omdat 500 euro uitgeven voor een "Made in China" pen wordt gezien als waanzin.

Dit scheermes is echt goed. Goed voor zijn prijs of een koopje is een understatement het is gewoon goed.

Inderdaad best mild, maar met een scherp mesjes (in mijn geval een Astra SP) scheert het net zo goed en comfortabel als een Muhle R89.

Over levensduur kan ik nog niet veel zeggen maar tot dusver nog geen enkel spoor van slijtage op de beplating na bijna 8 maanden gebruik.

Bij een duurder merk messen slijt dit soms sneller als ik alle reacties op een ander scheerforum mag geloven.

Dit scheermes is echt goed. Goed voor zijn prijs of een koopje is een understatement het is gewoon goed.

Inderdaad best mild, maar met een scherp mesjes (in mijn geval een Astra SP) scheert het net zo goed en comfortabel als een Muhle R89.

Over levensduur kan ik nog niet veel zeggen maar tot dusver nog geen enkel spoor van slijtage op de beplating na bijna 8 maanden gebruik.

Bij een duurder merk messen slijt dit soms sneller als ik alle reacties op een ander scheerforum mag geloven.

De mijne heb ik nu zo'n 1,5 jaar denk ik. Volgens mij heb ik die besteld toen die voor het eerst genoemd werd op het scheertopic op got. Inderdaad nog steeds niks mis mee, op de kop zit geen plating (heb er nu de kop van de Chinese Gillette Blue opgezet omdat ik die fijner vind) en het handvat ziet er nog ongeveer hetzelfde uit. Het blinkt niet zo als op de foto's op DX of die van slaadjebla, maar ik kan me eigenlijk ook niet meer herrinneren of hij dat wel ooit gedaan heeft :)

Waarom het een 4 piece is (met dat topje dat los kan) dat snapt niemand volgens mij. Een reviewer kwam met een heel verhaal over de gewichtsverdeling, maar het lijkt me sterk dat dit de reden is eigenlijk. Het ziet er namelijk stom uit als je dat topje er af haalt. Dan zou ik het logischer vinden dat het bijvoorbeeld iets is dat je het handvat kan verlengen met een assesoire.

• 2 months later...

De oude 4-piece is ook nog te koop, maar deze ziet er inderdaad goed uit en hij is 50 dollarcent goedkoper ;) Mijn 4-piece is trouwens ook een 3-piece dankzij wat druppeltjes secondelijm (voelt meer solide aan zo omdat het vrij gemakkelijk los draaide)

Hoe is de kop met betrekking tot het inleggen van het mesje? Valt het mesje vanzelf op zijn plaats of moet je nog steeds goed opletten of het mesje precies in het midden zit?

De kop is hetzelfde als de oude Rimei en heb eigenlijk met geen van beide echt problemen gehad.

Natuurlijk moet je even met het mesjes spelen om aan beide kanten evenveel mes te hebben maar bij de Weber die ik heb is dit niet veel anders. Ook mijn Muhle had dit.

Ik dacht zelf dat dit normaal is voor 3 piece razors al ligt het natuurlijk aan hoe het mesjes vast gehouden wordt in kop. De Wilkinson Classic die ik heb heeft namelijk nergens last van leg het mesje erin en gelijk goed.

De kop is hetzelfde als de oude Rimei en heb eigenlijk met geen van beide echt problemen gehad.

Natuurlijk moet je even met het mesjes spelen om aan beide kanten evenveel mes te hebben maar bij de Weber die ik heb is dit niet veel anders. Ook mijn Muhle had dit.

Ik dacht zelf dat dit normaal is voor 3 piece razors al ligt het natuurlijk aan hoe het mesjes vast gehouden wordt in kop. De Wilkinson Classic die ik heb heeft namelijk nergens last van leg het mesje erin en gelijk goed.

is er nog een handig trucje om het mesje er goed in te krijgen? ik moet de kop van mn EJ nog wel eens losdraaien omdat het mesje dan toch weer scheef zit. Best irritant....

Voordat ik de kop vast draai zorg ik altijd dat de "blade exposure" aan beide kanten gelijk. Maar ik heb nooit gehad dat het mesjes scheef zit enkel maar dat de hoeveelheid mes verschillend is per kant.

Ze hebben sinds kort ook een nieuw DE mes bij DX wat verdacht veel lijkt op de Chinese Gillette Tech maar dan met een andere naam:

http://dx.com/p/ying-ji-li-8306-multi-function-double-edge-blade-shaver-razor-black-silver-252347

De Ri Mei is een degelijke safety razor. Inderdaad een chinees massaproduct. Maar ik vind het zeker geen slecht scheermes. De kwaliteit valt me reuze mee. Best solide en duurzaam. Het scheert als een gillette tech. Een soort kloon.

Zeker het proberen waard. Voor een leuke prijs een prima krabber

• 1 month later...
Ik heb net een JunJie binnen die sprekend lijkt op de Rimei. Kost 1,54 incl. verzending ;-) Zal hem morgen proberen.

Scheer me er nu ruim een maand mee. De JJ 6338 is een goede keus voor degenen die een minder mild apparaat zoeken. Zoals ik bijvoorbeeld ;-) Kan me er prima me scheren. Met sommige mesjes kan ik zelfs met een rondje volstaan, i.p.v. de gebruikelijke twee. Makkelijk voor doordeweeks, als de tijd wat krapper is. Heb maar een reserve exemplaar besteld. Al kan er weinig stuk gaan aan zo'n ding.

• 5 months later...

Afgelopen maand 3 spotgoedkope krabbers besteld:

- een Chinese Gillette Tech bij TinyDeal voor €2,42

- een Junjie bij jinbostore voor $1,97 (€1,49)

- een Rimei bij DX voor $4,31 (€3,28)

De eerste is binnen, de andere 2 zitten nog "in de pijplijn".

(Daarnaast nog een Lord S625 bij unuta77 voor $5,- plus $6,- verzendkosten, maar die valt niet meer in de categorie "spotgoedkoop").

Als ik klaar ben met het testen van m'n Feather Popular met verschillende mesjes zal ik ze eens aan de tand voelen. 8-)