Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Cien asb

De Candidius had ook vandaag weer geen enkele moeite met de baard. In drie gangen waren gezicht en hals hier weer van ontdaan en was ik weer zo glad als een biljartbal. Ietsje prik van de aluin, iets meer prik van de Pinaud. Afgemaakt met de Cien asb.

Posted

L'Occitane Plisson

L'Occitane Cade scheerzeep

Merkur 37c

Rapira Swedish supersteel

Boldking aftershave creme

In twee gangen glad genoeg voor een dag kantoor.

Posted

Merkur 34C HD

Shark Super Stainless (3)

Omega 10019

Omega Crema da Barba

L'Oreal men expert ASL

Nivea sensitive ASB

Posted

Gillette Old/Windrose handvat

Polsilver super iridium

Whipped Dog 24mm

Queen Charlotte Vostok sample

Alcolado Glacial

Brrrrrr, deze zeep voelt echt enorm koud aan op het velletje. Heerlijk! Ook deze sample kreeg ik van Hans ( waarvoor dank! ) en ook voor deze zeep ga ik een plaatsje vrij maken op de plank. :)851d34d408511c672efb49b6fc2b7f75.jpg

Posted
Gillette Old/Windrose handvat

Polsilver super iridium

Whipped Dog 24mm

Queen Charlotte Vostok sample

Alcolado Glacial

Brrrrrr, deze zeep voelt echt enorm koud aan op het velletje. Heerlijk! Ook deze sample kreeg ik van Hans ( waarvoor dank! ) en ook voor deze zeep ga ik een plaatsje vrij maken op de plank. :

Verfrissend wakker makend zeepje :lol:

Posted

Arganolie,

Synthetische Stirling Kong,

Le Père Lucien,

Phoenix Dubbele Open Kam scheerkop op Windrose RVS greep,

Feather (1),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Jeetje, vandaag weer helemaal zelf een zeep uitzoeken... en dan ook gewoon nog weten welke het is... ;)

De feather in de Phoenix is een fijne combi, mild maar bijzonder effectief!

Weer glad de nieuwe week in! Een goede dag allemaal!

Posted

Welke Le Père Lucien?

Posted
Le Savon du Barbier, de gewone.

Ah.. lekkere zeep. :D

Posted

Jaja het is weer november, de maand van de sint. Dus vandaag was de ultime sinterklaas-scheerzeep aan de beurt. Een mengsel van Cella en Stirling pumpkin spice: Gevulde Speculaas scheerzeep. Niet van de zeep eten of aan het schuim likken tijdens het scheren is dan moeilijker dan je zou denken.

Stirling kwast

Gevulde Speculaas scheerzeep

Gillette Rocket

Rapira platinum lux

Floïd Amber

Nivea sensitive asb

Alle producten van vandaag waren een genot om te gebruiken!

Vanmorgen na het scheren en douchen met de hond naar buiten geweest. Een prachtige herfstochtend om te wandelen. Jammer dat ik niet meer tijd had. Ik wens iedereen een fijne week!

Posted

Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm,

Baume.be,

Gem_1912,

Treet _carbon 009 RD 3e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Baume.be en de Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm zijn samen een nieuwe verrassing. Met Baume ben ik gauw klaar. Hele goede zeep, die ik op ga maken en daarna niet weer behoef. De Epsilon klopte er in een mum een mooi schuim van, yoghurt, en daarna had ik een prima schuim om met 3 rondes en 2 oksels me lekker te scheren. Over de Baume verder elders. En die kwast is ook aan de beurt. Wat een lekker ding. Maar daarover elders ook meer.

Mesje en krabber:

De Treet _carbon 009 RD voor de 3e x gebruikt. De Treet is een prettig mesje. Nu voor de 3e keer ook dus maar de oksels en moeiteloos gleed hij door de haren. Opzettelijk mijn 'slechtste' SE gepakt, om te zien hoe het mesje zich zou gedragen. Nou die combi is bijna net zo prima als in de Damaskeene. De audio feedback is heftiger, maar het geluid staat in verhouding tot de effectiviteit. Wat een zachte snit geeft die Treet. Voor mijn gevoel is er wel degelijk verschil tussen carbon en RVS bij de SE's. De vraag blijft natuurlijk hoelang dat zo blijft, maar dat gaan we zien. Resultaat BBS.

Zo weer lekker beurtje dus, dus de rum en wodka er op, of te wel Bay Rum. Dat past qua geur goed bij de Baume vind ik.

Posted

Ja, maar het is zo'n mooi excuus om je misselijk te vreten aan kruidnoten en Gevulde Speculaas scheerzeep te gebruiken ;)

Posted

Muhle R41 (2013)

Kai Stainless Steel (5)

Vie-Long 13071 Paard

Haslinger Ringelblumen

Speick ASB

DFS :D

Posted

Vandaag stond de Haslinger Schafmilch en de kwast die ik onlangs in een Turkse winkel, voor het enorme bedrag van € 2,99 gekocht had op het programma. De kwast afgelopen week op de hand ingewerkt en vandaag met een gemakkelijk op te schuimen zeep gaf het een bak vol schuim. De kwast heeft een grotere loft als de "Trekpleister" Omega kwast en heeft iets minder ruggengraat maar is absoluut niet week. Hierdoor splitst hij iets gemakkelijker en geeft zijn schuim goed af, opvallend ook bijna geen haaruitval. Als je toch eens een Turkse super bezoekt zou ik hem voor dat geld eens proberen.

De ATT geladen met de Souplex (3x) voor twee rondes gebruikt. De laatste gang een Feather mes ingeladen (ik vind de Feather max. 3 scheerbeurten prettig aanvoelen, dus nu een halve en hierna nog twee scheerbeurten) en heerlijk glad geschoren. De afronding was met de bekende Pitralon en Balm

f39862e7c6e09f1defef5b45e87a1a0a.jpg

Posted
Ja, maar het is zo'n mooi excuus om je misselijk te vreten aan kruidnoten en Gevulde Speculaas scheerzeep te gebruiken ;)

Heerlijk het water loopt me al uit de mond, ik ben zelf verzot op marsepein dus het kan niet vroeg genoeg beginnen ;)

Posted

- Pre, amandelolie

- Mühle R41

- Personna Platinum (3e)

- Tsjechisch varkentje

- Haslinger Ringelblumen

- Aluin

- Aqua Velva Ice

- Mennen AFTA aftershave skincoditioner

Na een aantal keren scheren met de combinatie R41 en de Personna kan ik alleen maar zeggen dat deze zeer goed bevalt en ik denk de beste combi tot nog toe.

De Haslinger Ringelblumen voor de 1e keer gebruikt en ik vind het bijzonder dat zo een relatief goedkope zeep een dergelijke kwaliteit levert, een heerlijk scheerbeurt!

Posted

WP_20151102_19_42_08_Pro.jpg

EJ DE89 Knurled

Polsilver Super Iridium

Jan Zoethout custom silvertip

Arko Cool

Cien ASB

Aqua Velva Ice Blue

Fijne shave, heerlijk schuim.

Wel wat meer bloedinkjes en tot overmaat van ramp tijdens het scheren onder de neus niet gelet waar ik mijn krabber hield en mij gewoon vol voorop in de neus gesneden! :(

Verder fijne shave maar nu nog even deppen dus :roll:

Posted

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap cocoa forest

- Aluin

- Jill Sanders sunmen edt

- Sanex asb

Vandaag de Areuka aan de beurt en deze gleed dankzij de gladde en welriekende schuimlaag van de Cocoa Forest probleemloos door de baard. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal. Een paar minuscule prikjes van de aluin, iets meer prik van de Sunmen. Afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

L'Occitane Plisson

Nivea scheercreme

Merkur 37c

Rapira swedish supersteel

Nivea asb

Vandaag Nivea, niet bijzonder maar gewoon goed schuim. Verder een prima scheerbeurt.

Posted

Pearl OC platinum blue

Polsilver super iridium

Whipped Dog 30mm

HTGAM Cavendish

Aqua Velva

8546e5251f5f2827c39bda8a4dae6116.jpg