Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wel daar komt er toch opeens een scheercreme met stip mijn top drie crèmes binnen en dat is jawel de Baume.BE

Voor het eerste gebruik doe ik altijd een paar proeven hoe de crème zich laat opkloppen tot schuim. Vervolgens neem ik altijd een kleine hoeveelheid crème tussen de vingers, wrijf deze eerst droog tussen de vingers om daarna langzaam wat druppels water toe te gaan voegen. Hierna ga ik met de cremige substantie mijn handen "wassen" en blijf kleine hoeveelheden water toe voegen om vervolgens alles af te wassen. Zo krijg ik een indruk van de vetheid en glijdend vermogen van een zeep en/of crème. Zowel de vetheid als het glijdende vermogen van de BAUME vond ik van zeer goede kwaliteit.

Het opschuimen van de BAUME is gemakkelijk, met een klein beetje crème en in dit geval een Plisson borstel ontstaat er zonder probleem een volle kom schuim. Er kan best wel wat water bij, waarmee een heerlijk vettige schuimmassa ontstaat die zich goed laat opbrengen op de huid. De crème blijft lang stabiel, stevig en vochtig op de huid waardoor m.i. ook de langzamere scheerders geen problemen met opdrogend schuim zullen ondervinden.

Om inzicht te krijgen hoe de crème de baardharen verzacht heb ik bewust geen gebruik gemaakt van preshave voor deze scheerbeurt. Het resultaat was dat de baardharen door het schuim uitstekend verzacht werden en daarom soepel verwijderd konden worden.

Scherend valt op dat de glijeigenschappen voortreffelijk zijn, ook daar waar het mes reeds over de huid is gegaan blijft er nog voldoende "glijlaag" over om nog een keer over de huid te gaan. Hierna kan men met natte vingers de huid een beetje bevochtigen en dan blijkt er nog een beschermlaagje over de huid te liggen. Bescherming van de huid is dien ten gevolge zeer goed en vooral mensen met een gevoelige huid zullen hier profijt van hebben.

Het verzorgend gevoel na de scheerbeurt is eenvoudig weg fantastisch. Een heerlijk ontspannen huid die zeer zacht aanvoelt en waar ik normaal gesproken na de aftershave nog balm aanbreng heb ik dit nu bewust niet gedaan en het goede huidgevoel is niet verdwenen.

Over de geur is te vertellen dat ik hem prettig en niet te overheersend vind, ze doet me denken aan fris gewassen beddengoed, maar niets is zo persoonlijk als geurbeleving, dus uekaz.

Ik zet deze crème op gelijke hoogte met Castle Forbes en Meissner dit op basis van de hoge kwaliteit van zijn scheereigenschappen.

BAUME volgt deze toppers echter ook op aanschafprijs, een glazen pot met een inhoud van 200 gram crème kost rond de € 24,00 en dat zijn serieuze prijzen voor scheercremes.

Posted
Kocht je deze rechtstreeks bij de producent?

Nee, gisteren bij Paul Kox voor een vriendenprijsje overgenomen. Hij had hem eenmalig uitgetest.

• 4 weeks later...
Posted

Die Baume scheercrème is hier ook een toppertje en een blijvertje. Wel gebruik ik deze enkel met het open scheermes. De verzorgende eigenschappen van deze crème is gewoon weg subliem en tja de prijs : wel ik heb het er voor over.

Posted

Baume kost wel serieus geld, maar als ik dat vergelijk met andere vergelijkbare producten, dan valt dat ook wel weer mee. Heb het dan wel over de harde zeep. 135 gr voor €12. Haslinger en Mühle zepen zijn zo een 10% duurder.

Posted

tja de harde zeep van Baume is ook een tripple milled. Ik heb deze nog niet gehad maar naar het schijnt zou deze moeilijker op te kloppen zijn als de crème.

Posted

Klopt, klopt niet vlot, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt en de juiste kwast, is het niet moeilijker, dan welke andere zeep ook. Crème schuimt nu eenmaal makkelijker en vlotter dan zeep.

Posted
Klopt, klopt niet vlot, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt en de juiste kwast, is het niet moeilijker, dan welke andere zeep ook. Crème schuimt nu eenmaal makkelijker en vlotter dan zeep.

Kijk hoopvol uit naar de dag dat de maker zijn voorraad op is en hij een nieuwe bestelling bij de fabriek kan plaatsen, dit keer aangepast zodat het opschuim probleempje niet meer voor ergernis kan zorgen.

Posted

Daar kijk ik ook naar uit en ik denk wel dat de zeep iets zal veranderd worden in de toekomst zodat er makkelijker schuim mee is te maken.

Posted

Ik heb vandaag voor het eerste de crème gebruikt. Met een minimale hoeveelheid crème op mijn silvertip fibre kon ik met gemak 3 passes doen met het open mes.

De crème heeft een hele lichte frisse geur die ik erg aangenaam vind. Belangrijker is nog de kwaliteit van het schuim. Deze geeft bijna direct een mooie dekkende laag ,daar waar je met andere zepen die laag in meerdere keren moet opbouwen.

Het mes glijdt er erg soepel doorheen ( glycerine ?)en na afloop voelt de huid goed verzorgd aan.

Dit was pas de eerste keer dat ik hem gebruikte maar ik ben erg enthousiast. Dit wordt voor mij een blijvertje denk ik.

• 1 month later...
Posted

Hopelijk maakt hij ook nog enkele zepen/Crèmes met andere geuren maar voorlopig vrees in ervoor. Hij is zich momenteel ook aan het concentreren op de Amerikaanse markten.

Posted
Hopelijk maakt hij ook nog enkele zepen/Crèmes met andere geuren maar voorlopig vrees in ervoor. Hij is zich momenteel ook aan het concentreren op de Amerikaanse markten.

Was het dan de bedoeling dat hij meerdere geuren op de markt zou brengen?

• 2 weeks later...
Posted

Ben het topic wat aan het volgen moet wel zeggen ik ben nu al drie weken de producten

van Baume.be aan het gebruiken en voor mij persoonlijk vind het wel zeer goed.

Vooral de balsem voor na het scheren die ik via een vriend heb leren kennen subliem.

Posted

De scheercreme en balsem zijn voor mij zo goed dat ik daarna erg kritisch werd tegenover wat ik nog bezat.

Posted

Ik kreeg deze week van Bram een sample van de crème, die vergezelde oa een van mij geleende krabber.

Binnenkort deze creme eens aan de tand voelen.

Posted

Een goede scheercreme m.i. en vooral ook niet onbelangrijk:ontwikkeld door iemand met een allergie,dus volledig natuurlijke bestanddelen:een sympathieke creme.Ben de geur ook gaan waarderen.