Roke Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Ik heb nu al verschillende zepen en crèmes gebruikt maar dit is tot nog toe toch mijn favorietje! Scheert prettig en geeft een verzorgend gevoel. Afwerken met de Baume aftershave is voor mij echt top! Zijn hier nog Baume liefhebbers?
Hanskoning Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Morgen weet ik meer dan ga ik hem voor het eerst gebruiken. ( dit op bevel van Snuff ) Wel een heerlijke geur, net even een testschuimpje geslagen en de geur doet me denken aan fris gewassen en daarna buiten ten drogen gehangen wasgoed. Maar een geuren wonder ben ik niet dus Uekaz
Frog Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Jazeker! Alles behalve de harde zeep van Baume kan mij bekoren.
Snuff Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Je zult me nog danken Mijnheer Koning! De harde zeep is inderdaad tamelijk kieskeurig qua schuimvorming maar gezien de maker momenteel de formule niet kan veranderen tot de hele eerste productie verkocht is zullen we even moeten wachten, voor de daaropvolgende productie zou het moeten aangepast zijn. De aftershave balm is ook hier favoriet, werkt ook nog eens goed tegen scheerbrand.
DannyVG Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Is inderdaad een top product. Ik gebruik de scheercrème en de aftershave balm. Qua geur is het zeker niet zo sterk, maar qua verzorging is het top. De scheerzeep (vaste) is zeer hard (deze heb ik nietà en ook ik heb gehoord dat Karl Indigne hieraan iets zal doen in de toekomst. De crème en balsem zijn zeer zacht en verzorgend en zeer geschikt voor mensen met een gevoelige huid enz. De man is nu ook bezig met zijn intrede te maken op de Amerikaanse markt.
Harkos Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Jazeker! Alles behalve de harde zeep van Baume kan mij bekoren. En heb ik net een puck gekocht. Nou ja krijg hem wel aan het schuimen. Ben erg gek op harde zepen. Als de testweken voorbij zijn, komt deze aan bod.
Hanskoning Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 (edited) Wel daar komt er toch opeens een zeep met stip mijn top drie binnen en dat is jawel de Baume. Edited October 28, 2015 by Guest
Snuff Posted October 28, 2015 Posted October 28, 2015 Ik onthoud me van commentaar, zie je wel dat die Belgen best weten wat lekker is!
DannyVG Posted October 29, 2015 Posted October 29, 2015 hmm die Belgen he, tja ik ben er ook 1, Even het onstaan schetsen : Kark Indigne had last van seborrhoïsch eczeem maar dan in zijn gezicht. De symtomen waren op een zeker ogenblik zo erg dat de dokter hem ziek thuis schreef met als reden : niet vertoonbaar. Je moet het maar voorhebben !!!. De enigste balsem die hij kon gebruiken werd toen ook nog uit de markt genomen en daardoor is hij zelf begonnen met een balm te maken. En toen is hij verder gegaan met de rest van de lijn. Ikzelf heb een normale huid en dus normaal geen behoefte aan deze zeer verzorgende lijn. Dus waarom zou ik zijn produkten gebruiken : wel ik gebruik ze 1 maal per week namelijk als ik mijn open scheermes gebruik. Je moet weten ik ben een beginner ben met het open scheermes, dus doe ik maar 1 pas en dan neem ik over met een DE scheermes. Maar ja normaal gezien mag je met een open scheermes slechts 1 maal over een ingezeepte plek scheren doch onbewust ga je er soms 2 maal over. Mijn een DE scheermes : geen enkel probleem, maar met een open scheermes : tja dan neem je iets meer weg en gaat het nadien branden. Vandaar dat ik daarvoor die produkten gebruik om dit zoveel mogelijk tegen te gaan. Gedurende de week ben ik een prorazo, tobs, C&E, tfs en bdf gebruiker. En wat als de pot baume leeg is ? Wel ik weet het niet maar zeker moet het iets preventief verzorgend en totaal verzorgend zijn voor als ik mij scheer met het open scheermes. Bovendien probeer ik graag ook iets anders uit. Ook TFS heeft een sensibili reeks en deze zou ik ook wel eens willen gebruiken in combinatie met mijn Dovo.
efsk Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 hmm die Belgen he, tja ik ben er ook 1, geeft niet jongen, kan je ook niets aan doen. Maar ja normaal gezien mag je met een open scheermes slechts 1 maal over een ingezeepte plek scheren met je krabber ook: alleen daar scheren waar zeep zit.
Snuff Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 met je krabber ook: alleen daar scheren waar zeep zit. Dan zondig ik al jaren tegen deze regel
efsk Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Ik ook, maar dat neemt niet weg dat het zo zou moeten
Harkos Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Sommige plekjes scheren beter als je er al een keer overheen bent geweest en nog even na krabt, dus geen ijzeren regel. En die Baume weet ik na het weekend. Eerst even de testweken afmaken.
Snuff Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Dus hier zitten meerdere zondenaars! Bij mij werkt het prima dus ik blijf het doen. Harkos bedoel je dat Baume je tot nu toe onbekend was? Ah wie weet bevalt het je wel een heel klein beetje
Hanskoning Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Ook hier dan een zondaar, echter voel met een natte vinger over de huid waar je net met je mes overheen gegaan bent en je merkt dat er echt nog wel zeep achter gebleven is die nog voldoende bescherming biedt voor een paar haaltjes. Of je moet teveel druk gezet hebben, dan niet meer natuurlijk, dan zit de zeep samen met je opperhuid in je mes
marco Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Zo werkt het bij mij ook het beste. Altijd zo gedaan, ook met cartridge systemen. Als ik me voor elke haal zou moeten inzepen zou ik 5 of 6 gangen moeten doen om glad te worden.
Harkos Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Dus hier zitten meerdere zondenaars! Bij mij werkt het prima dus ik blijf het doen. Harkos bedoel je dat Baume je tot nu toe onbekend was? Ah wie weet bevalt het je wel een heel klein beetje Klopt vorige week mijn eerste puck gekocht, wel besnuffeld, maar was te druk met de zeep test.
Harkos Posted October 30, 2015 Posted October 30, 2015 Trouwens we zijn toch sterke kerels, met echt vel?
Harkos Posted November 2, 2015 Posted November 2, 2015 Als ik de Baume even langs mijn criteria haal voor de afgelopen zeeptest, dan komt de Baume er als een gemiddeld zeepje uit. Nou is dat natuurlijk wel aanmatigend voor een eerste gebruik en misschien moet ik me ook meer bezinnen, door het nog een paar keer te gebruiken, echter voor mijn neus wordt het niet veel beter en daar heb ik er wel meer van en dan voor minder geld. Omgerekend heb ik €8,89 per 100 gram betaald, nu dan is DVH mijn betere optie en voor het verzorgende MWF. De geur is erg algemeen. In tegenstelling van hier eerder beschreven, had ik zo een mooi schuim, dus vlot en yoghurtachtig. Bij de 2e ronde was deze mooi dicht. De geur van het schuim is licht scheerzeepachtig, zonder aromatisch uithangbord. De glijeigenschappen zijn goed. De bescherming is zeker goed en laat een prettige laag na. Blijft de vraag hoe natuurlijk of chemisch dit product overkomt, nou gemiddeld. Ik vind het niet echt zeepachtig, maar vind er ook niets natuurlijks aan. Ergo als je deze prettig vind heb je een goede zeep, maar het is niet iets wat ik fijn vind, gezien er zoveel lekkerders is.
DannyVG Posted November 2, 2015 Posted November 2, 2015 spreek je over de zeep of over de crème ? Ik heb sprak enkel over de crème. En ja klopt : veel geur zit er niet in maar verzorgend is het wel, althans volgens mij toch. Heu goedkoop is ie inderdaad niet maar zou wel gemaakt zijn zonder chemische stuf.
Harkos Posted November 2, 2015 Posted November 2, 2015 spreek je over de zeep of over de crème ? Ik heb sprak enkel over de crème. En ja klopt : veel geur zit er niet in maar verzorgend is het wel, althans volgens mij toch. Heu goedkoop is ie inderdaad niet maar zou wel gemaakt zijn zonder chemische stuf. Heb de harde zeep. Inderdaad voelt en ruikt het niet chemisch en zeker verzorgend..
DannyVG Posted November 2, 2015 Posted November 2, 2015 Ik heb de crème. Dat geurtje : tja ook voor mij mag het iets meer. Is inderdaad nogal vrij neutraal als geur. Ik heb ook liever iets meer ruikend.
Noud Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Vandaag voor het eerst de creme van Baume gebruikt. Verzorging en glij eigenschappen prima. Ook een lekker laagje nadat de krabber over de huid is gehaald, dus je kan met gemak nog een keertje eroverheen. De geur is (welke geur) erg licht en bijna niet waarneembaar. Conclusie: prima schuim, goede verzorging, maar misschien wat saai gezien de matte geur.
Recommended Posts