Snuff Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Irving Barber Compagnie komt met een nieuw ontwikkelde shavette, ik denk dat de draaiknop mogelijks een beetje vervelend zou kunnen zijn tijdens het scheren maar het systeem spreekt me wel aan. Je kan halve DE mesjes gebruiken evenals Feather/KAI/Dorco mesjes zoals in de Feather Artist Club shavettes. Er zijn twee uitsparingetjes waar de ietwat gekromde uiteinden die je krijgt als je een DE mesje doormidden breekt in terecht komen zodat deze geen belemmering vormen. Eveneens twee magneetjes die de mesjes extra op hun plaats houden. Het geheel heeft wel wat en de introductie zou over een drietal dagen plaatsvinden. Ik ga hem aanschaffen. [bbvideo=560,315] [/bbvideo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Oei, dat ziet er goed uit! Leuk dat er twee soorten mesjes inpassen. Weet je al iets over de prijs? De site is under construction, vandaar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 $65 is de introductieprijs (komt natuurlijk nog import en douane kosten bij). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Leuk ding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Dank je, Snuff! Ga ik over drie dagen de site bezoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Oeh deze wil ik wel. Weet iemand of hier ook die tondeo/dovo mesjes in passen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 27, 2015 Author Share Posted October 27, 2015 Lijkt me niet, je zou het even aan de makers kunnen vragen. Maar gezien er maar drie soorten mesjes op de foto's staan lijkt het me sterk anders hadden ze ze wel erbij gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted October 27, 2015 Share Posted October 27, 2015 Het lijkt me dat die draaiknop irriteert bij het scheren. Ben benieuwd naar je ervaring Ron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Jammer, voor ons nog niet te bestellen... ze zijn de 'shipping costs' nog aan het uitzoeken. Wordt nog aan gewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 4, 2015 Author Share Posted December 4, 2015 Jammer, voor ons nog niet te bestellen... ze zijn de 'shipping costs' nog aan het uitzoeken. Wordt nog aan gewerkt. Haha dan ken je Snuff nog niet! Er is inderdaad een knop International orders aanwezig op de site maar ze zijn er nog niet uit wat het allemaal gaat kosten, dat ging in de komende weken in orde komen maar wellicht zal dit nog iets langer duren gezien de eerste batch momenteel compleet is uitverkocht. Die van mij kwam wel in een bubble envelope om de verzendkosten te beperken, nou ja het houten kistje kan ik me toch niet mee scheren. Ricky de eigenaar was zo lief me er eentje toe te zenden om te testen maar ik betaalde net zoals alle anderen hoor. Bij het uitpakken had ik meteen een positieve indruk qua balans, uitzicht en gewicht. Echter als je deze als gewoon gebruiker in je scheerkast wil laten prijken zul je het voor lief moeten nemen dat je iedere keer weer met een doekje grondig alle vingerafdrukken afveegt, je ziet er alles op. Andere kleuren en (eventueel) materialen zijn op komst volgens de makers and zullen wellicht meer de gewone scheerder aanspreken, diegenen waarvoor deze shavette echter in de eerste plaats is gemaakt, de barbiers, zullen er minder moeite mee hebben gezien ze die toch na iedere scheerbeurt in de ontsmetting steken. De curves van dit mes zijn zeer prettig en als ik het naast mijn Feather DX folding leg zie ik veel gelijkenis in dikte en curves maar het is zeker niet nageaapt, ligt wel ongeveer hetzelfde in de hand en alhoewel ik de langere tang van de DX zeer prettig vind heb ik totaal geen moeite met de korte tang van de IBC en betwijfel zelfs of een langere wel beter zou zijn in verband met balans. Zelfde aangaande jimps, moeilijk om in te schatten of dit een verbetering zou inhouden, wellicht voor de gewone gebruiker maar voor een barbier die toch vaak het mes anders hanteert betwijfel ik het. Je kan hierin dus gebruik maken van drie soorten mesjes: Feather/Kai/Dorco mesjes of een in twee gebroken DE mesje (voor de gewone krabber) of een injector mesje. Met alle drie uitstekende resultaten maar de Feather/Kai/Dorco mesjes hebben mijn voorkeur, niet verrassend gezien ik hier het meest mee scheer. Wie het niet gewoon is zal de eerste paar keer een beetje zijn aandacht erbij moeten houden tijdens het plaatsen van de DE mesjes, de andere soorten zijn heel makkelijk want twee magneetjes houden ze op hun plaats. De in twee gebroken mesjes vragen iets meer werk maar de kromme uiteinden waar de breuk plaatsvond passen in twee uitsparingen waardoor het mes perfect gesloten kan worden zonder dat deze in de weg zitten. Het eerste wat bij me opkwam toen ik de shavette zag op internet was die knop gaat in de weg zitten, niks daarvan, hebben ze goed over nagedacht, bij het gebruik heb je hier totaal geen last van of je moet een heel speciale techniek van vasthouden hebben. Ik wissel altijd van hand bij het scheren van hoofd en gezicht en ook dat leverde geen problemen op. Het is natuurlijk te vroeg voor een echt testverslag, eerst een maand of twee gebruiken maar deze zou zomaar op mijn korte lijstje van blijvers kunnen terechtkomen. Ik ben maar een simpele dagelijkse gebruiker dus besliste ik deze naar de Turkse kapper te brengen in de stad voor een real life test. Ongelooflijk hoe die mannen daarmee goochelen, hij gebruikte het bij verschillende klanten en was er zeer over te spreken in die mate dat hij graag het mes had behouden, je kan al raden wat daarop mijn antwoord was Ik kijk uit naar de andere kleuren en materialen die mogelijks zullen aan de catalogus toegevoegd worden, een rode zou mooi passen bij mijn Plisson Ferrari Red borstel. Enkele foto's (vergeef mijn povere fotografie kunsten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Dank voor de foto's en de fijne beschrijving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Die ziet er goed uit Ron, mooie nieuwkomer op de scheermarkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Mooie beschrijving Ron, wel een hoop bling . Deze zie ik ook wel zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 5, 2015 Author Share Posted December 5, 2015 Volgende week zou er weer een lading binnenkomen, volgend jaar andere kleuren dus misschien nog even wachten. Daarnet weer hoofd en gezicht ermee geschoren en ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen maar voor mij is het net of ik een oude bekende in mijn hand heb, absoluut geen gezoek over hoe vast te houden, het valt allemaal vanzelf in de juiste plooi, ben er wel blij mee. Alleen mogelijk dat ik deze begin volgend jaar omwissel (verkoop) voor een kleurtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Als je hem inwisseld hou ik me aanbevolen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 Ik zal aan je denken mocht het zover komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 Gisteravond en deze morgen weer een zeer prettige scheerbeurt met deze blinker van een shavette. Alhoewel de makers aanraden om een DE mesje enkel te gebruiken voor het bijsnijden van nekhaar kan je hier zonder enig probleem een volledige scheerbeurt mee maken. Tip voor wie het ietwat glad vind om vast te houden: strijk even met je vingers over een alum blokje (met of zonder voetje) en klaar (helpt trouwens met alle gladde scheerspullen). Ik heb toch een nadeel gevonden: De pivot schroef waarmee je dus het geheel vaster of losser zet is veel te ondiep, met een schroevendraaier kom je er niet in, heb de rug van een keukenmesje moeten gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 nog wat meer info over de IBC vergeleken met de Feather DX De kop houdt ergens het midden tussen de Feather DX and Feather SS. De mesjes steken precies even ver uit bij beide messen, ik vermoed dat de IBC iets vergevingsgezinder zou kunnen zijn voor beginners (net als de Feather SS) maar het is voor mij moeilijk om me nu al echt over deze shavette uit te spreken in een vergelijk, de Feather DX is hier namelijk al jaren in gebruik. Gewicht van het mis is trouwens 55 grams. Wie wil vergelijken met andere shavettes hier zijn enkele gewichten: 15g Tondeo Ergo/CRP Sifter Ergo 15g Dovo Shavette Alu 16g Wilkinson 16g Tondeo 21g Dovo Shavette Stahl 22g Sedef 25g CRP Sifter 27g Jaguar ORCA 29g Hartmann 4/8 34g Tondeo TM 39g Sanguine X-D 20 40g Revisor 5/8 40g Vanta RA111 40g Dittmar 42g Dovo Prima Nr. 4 11/16 46g Rudi Schaaf, 6/8 47g Gold Dollar Nr. 66 13/16 47g Wacker Red Head 13/16 50g Monsieur Charles 50g Kai Captain Excelia (Kamisori) 51g Zwilling-Friodur inox, 11/16 53g Monsieur Charles 55g Feather AC 56g Kai Captain Excelia folding 59g Revisor 6/8 60g Wacker Dorko 7/8 61g TDJ China-Shavette 66g Malteser Nr. 44, 8/8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Ik vind die schroef lelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 In vergelijking met de DX Is het verschil in afwerking meteen duidelijk! Dank voor de foto's Ron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Ze zijn er weer En ik heb er een besteld,ben zeer benieuwd. Gr ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 12, 2015 Author Share Posted December 12, 2015 Ik denk dat je tevreden zult zijn, jammer van die torenhoge kosten The price of shipping is $46 USD on top of an extra $20 USD for the razor having to be sent out of Conus. The razor itself is $69.95. dat is dus 102 euro dan moet je nog de verkoper verwittigen dat hij het pakketje moet markeren met een waarde van minder dan €25 (verzendkosten inbegrepen!) anders betaal je nog eens 21% taks en een 12 euro douanekosten er bovenop Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Goed om te weten,ikzal hem een mailtje sturen Even vergeten dat te vermelden Gr ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Let wel op dat het verzekerde bedrag dan minder dan 25 euro wordt, althans, zo gaf de eigenaar van Bullgoose het bij mij aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Ook een manier is een paketforwarder en het daarheen laten sturen. Dan kun je het zelf naar Nederland laten sturen tegen een aanzienlijk lager bedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts