Jump to content

TFS RazoZero Eucalyptus

Harkos

Recommended Posts

Bij mijn laatste bestelling bij Bdf ontving ik een mooi sample van de TFS RazoZero Eucalyptus. Was er nog niet aan toe gekomen dit te proberen, maar nu is het wel tijd. Gelukkig schijnt de zon, want dit is een fris geurend zeepje, meer voor de zomerse dagen. Zo uit het bakje lijkt het een wat zeepachtig zeepje met niet veel geur en een licht chemische zeepnoot. Echter al kloppend kwam er een lichte geur vrij van de eucalyptus, die zich steeds meer zou manifesteren, zoals gaande weg bleek.

Een schuim kloppen vind ik erg makkelijk. De kwast, de Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger, die ik er bij had gekozen, is er een die aandacht vraagt, want die lust een behoorlijke hap zeep. Dat opkloppen viel echter wel mee. Had, toen de kwast eenmaal zijn werk deed, zeep geladen en water opgenomen uit de scuttle, in een mum een mooi geladen kwast met ruim voldoende zeep voor 3 rondes. De consistentie was yoghurtachtig. Niet dat dichte romige, dat als sierplijster op het gezicht zit, maar een mooi vochtige laag met kleine belletjes.

De geur van het schuim gaf meer eucalyptus, dan te verwachten op basis van de geur van de zeep. Al scherend merk je de eucalyptus echt en begint de verkoelende en frisse werking. Erg prettig en niet overdreven, maar wel aanhoudend.

De glijeigenschappen zijn gewoon goed.

De bescherming is ruim voldoende, maar er zijn betere zepen in mijn kast. Echter als je kijkt, wat je krijgt voor je geld, zijn er veel duurdere zepen, die hierbij in het niet vallen.

Om de frisheid te behouden heb ik er nog Pinaud-Clubman Osage Rub en la Riana Rosmarino opgesmeerd en ik kan je zeggen, nu 2 uur later, dat ik me nog heerlijk verfrist voel, zonder irritante bijwerkingen.

Als je Cella kent, laat je in je gedachten de amandeltjes weg en neem je in de plaats daarvan de eucaliptus. Prijs/prestatie verhouding is dit een mooie koopwaardige zeep met een niet al te overdreven eucalyptus aandeel.

We hebben het helaas nog niet aan barbiers verkocht, maar je zou verwachten dat de kiloverpakking werkelijk ideaal zou zijn voor al die beginnende barbiers.

Gisteren wel toevallig een heel bekende barbier hier gesproken die in een bekende keten scheert en voorheen bij Schorem heeft gewerkt. Hij gaat nu zijn klanten ook scheren met de nieuwste BdF-zepen! :D

Mooie beschrijving. Ik hou m'n bedenkingen omdat je constateert dat de bescherming beter kan. Maar inderdaad, gezien de prijs/prestatie-verhouding blijft hij op m'n verlanglijstje staan. Al was het maar om bij een bestelling de prijs boven de limiet voor gratis verzenden te duwen.