cutthroat Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 - Areuka 15/16 - L'Occitane Plisson - Stirling Soap anise - Aluin - Floid vigoroso - Sanex asb Vanochtend (gelukkig ) weer de beurt aan de Areuka. Wat een genot om mee te scheren! Ook vanochtend gleed ze weer soepeltjes door de baard en maakte me in drie gangen zo glad als een biljartbal. Een paar prikjes van de aluin, de Floid gaf iets meer prik. Afgemaakt met de Sanex asb.
Frog Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 Gillette old/Windrose handvat Polsilver super iridium Whipped Dog 30mm Soap commander Vision Floid blue
Noud Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 Gillette super slim twist Polsilver SI (1) Omega 10019 Scheerzeeptestzeep9 Adidas AS Kruidvat ASB
Rubinho Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 Merkur 34C Sharp Stainless Semogue SOC Mitchell's Woolfat Pitralon classic Speick asb
Rubenp72 Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 L'Occitane Plisson L'Occitane Cade scheerzeep Merkur 37c Voshkod mesje Kruidvat asb 'comfort'
Edsel Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 Gillette Tech Fat Handle (England) Wilkinson Gillette stainless (18) Omega 10019 TFS Ginestra di Taormina forte L'Oreal men expert ASL Nivea sensitive ASB Tijdens de 18e scheerbeurt kan ik merken dat het mesje de langste tijd heeft gehad, voelt nog wel comfortabel aan maar heeft op de scherpte ingeboet. Ik vraag mij af of de 20 wel haalbaar zal zijn, maar een 19e scheerbeurt zit er nog wel in. Toch lekker glad in de gebruikelijke twee gangen.
Harkos Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 Semogue SOC Bristle Cherrywood, zeep_9, Gillette Fat Boy adjustable, Gillette_7'O Clock Permasharp Stainless 6e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: De zeep_9 en de Semogue SOC Bristle Cherrywood leverden een dik yoghurt-achtig schuim, van goede kwaliteit. Daarover echter elders meer Mesje en krabber: De Gillette_7'O Clock Permasharp Stainless voor de 6e x gebruikt. Het mesje blijft gaan. Ik vind het niet een echt super mesje, maar ook niet echt slecht. Bij het scheren moet ik erg opletten me niet per ongeluk te snijden. In de Fat Boy op 6 is het erg opletten geen druk te geven en de juiste hoek te houden. Morgen nog eens proberen, maar voorlopig ben ik er niet van overtuigd, dat dit mesje absoluut in mijn voorraad moet blijven. Morgen nog een keer in de slant en dan maar zien wat er gebeurt. Resultaat BBS. Kruidig afgewerkt. Zo vandaag weer op huis aan.
Guest Gusto Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 E.J. 3D Laser Diamond Kai Stainless Steel (3) Omega 11137 Varken Le Pere Lucien - Cedre & Patchouli Pitralon Zedern Ook in deze krabber presteert de Kai voortreffelijk!
Altarman Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 - Lord L5 - Gillette 7 O`Clock Super Platinum (1) - Plisson L`Occitane - Speick scheercrème - Dove ASB - PeReJa Lavendelcologne
earlybird Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 - Valet Autostrop - Gem mesje - Proraso rood - L'Occitane Plisson - Weleda Rasierwasser Gem mesje een beetje bij geknipt en daarna in de Valet geschoven. De Gem mesjes zijn volgens mij net iets kleiner dan de Valet mesjes, het Gem mesje raakt volgens mij ook net de stop 'haakjes' niet. De krabber leek mij ook vrij agressief maar dat was het absoluut niet, ik noem het eerder heel erg mild en haast onmogelijk om je te snijden. 1 pluspunt - in de hals is deze heel fijn en 1 minpunt - ik denk dat iedereen die vroeger een valet had een snor liet staan want met deze is het niet gemakkelijk om je snor te scheren. Weleda ook voor het eerst gebruikt, er staat: voor en na het scheren te gebruiken dus dat heb ik ook gedaan, als pre-shave voegt het volgens mij nix toe maar als aftershave voelt het best aangenaam, behalve de geur dan.
Loei Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 EJ DE89 Knurled Polsilver Super Iridium (3) Jan Zoethout custom silvertip TOBS Eton College Davidoff Cool Water ASB Blue Stratos AS Een wat mindere scheerbeurt eigenlijk deze keer, 1 plekje op mijn gezicht flink gesneden en verder wat irritatie Dan maken alle geuren van de verschillende producten toch een hoop goed. Niet super maar zeker acceptabel
efsk Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 Plisson L'Occitane Zeep 9 Ibsen torsiekrabber Voskhod (2) Tunney aluin De krabber laat zich langzaam temmen. Deze scheerbeurt nog niet perfect maar een heel stuk beter dan die van zaterdag. Deze krabber zou wel eens hoog kunnen eindigen. Nog een beurtje inplannen binnenkort.
highlander78 Posted October 26, 2015 Posted October 26, 2015 Gillette Rocket Shark (1) Semogue 620 Speick shaving cream Speick-asl
cutthroat Posted October 27, 2015 Author Posted October 27, 2015 - Colibri no.7 7/8 - L'Occitane Plisson - TFS arancio amaro forte - Aluin - Floid vigoroso - Cien asb Vandaag de beurt aan de Colibri. Er was prima mee te scheren, maar een keertje op Crox en Feox stroppen zou het mes geen kwaad doen. Desondanks in drie gangen weer lekker glad. Enkele prikjes van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Cien asb.
Rubenp72 Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 L'Occitane Plisson L'Occitane cade scheerzeep Merkur 37c Voskhod scheermesje Cien asb
Kamp Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 George Brittain 15/16 wedge, een erg lekkere scheerbeurt
Frog Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Pearl OC platinum blue Polsilver super iridium TGC syntheet PAA MalBolge Aqua Velva
Harkos Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger, TFS_RazoZero Eucalyptus, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Gillette_7'O Clock Permasharp Stainless 7e x, Pinaud-Clubman_Osage Rub, la Riana_Rosmarino. Kwast en zeep: De TFS_RazoZero Eucalyptus en de Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger zijn een nieuwe ervaring. Het zeepje als sample bij mijn laatste bestelling van Bdf gekregen. Zal mijn bevindingen in zepen en crèmes vermelden, maar het is een leuk verkoelend zeepje. Mesje en krabber: De Gillette_7'O Clock Permasharp Stainless voor de 7e x gebruikt. Het mesje heeft een opleving. Deze keer aanmerkelijk beter dan de laatste 2 dagen. Dat wijt ik aan de inzet van mijn slant. Die weet van elk twijfelachtig mesje nog wat te maken en deze Gillette is geen hoogvlieger, maar ook niet twijfelachtig. Goed geschoren dus. Dat ligt echt aan de stand van het mesje, zoals deze in de slant wordt gebogen en dan onder een kleine hoek op het vel komt. Resultaat BBS. Gezien de karakter van het zeepje riep dit om menthol en rozemarijn. Zo nu de boel in de caravan opruimen, kan deze de schuur in voor de winterslaap.
Edsel Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 (edited) Gillette Tech (England) Wilkinson Gillette stainless (1) Kent Infinity silvertex TFS Crema da Barba pelle sensibile Sandolo Cien X-Bolt ASL Kruidvat sensitive ASB Het is herfstvakantie en mooi weer, dus ben ik met mijn vrouw met de camper naar Noordwijk. Vanochtend de eerste scheerbeurt op de camping met bekend gereedschap (reserve Tech, TFS zeep). Ook nu weer een DFS ondanks de slechte lichtomstandigheden in de doucheruimte. Edited October 27, 2015 by Guest
Guest Gusto Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Timor 1352 Lord Super Chrome (3) E.J. Silvertip Fibre L Syntheet Le Pere Lucien - Rose de Pushkar D. R. Harris Pink After Shave
Marcel Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 Semogue Barbear Classico Texugo Zeep nr 10 Gillette Sheraton Feather Myrsol Agua Lemon en 444 balsem
Altarman Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 - Merkur 23C met Apollohandle - Gillette 7 O`Clock Super Platinum (2) - Olijfolie Dat was het, en best een heerlijke shave
mhharsta Posted October 27, 2015 Posted October 27, 2015 - Merkur 23C met Apollohandle- Gillette 7 O`Clock Super Platinum (2) - Olijfolie Dat was het, en best een heerlijke shave Alleen olijfolie Altarman?, ook niet een klein beetje scheerzeep?
Recommended Posts