Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij deze dus verplaatst.

Ik vond de DLC inderdaad niet zo zacht scheren als ik wel had gehoopt maar het resultaat mocht er wel zijn, het is alleen dat zo'n oud watje als ik nu eenmaal meer en meer op comfort gaat beoordelen. Je bedoelt de Shave Craft 102 slant, die heb ik vorig jaar geprobeerd voor enkele scheerbeurten en teruggezonden naar de goede ziel die me ermee kennis wilde laten maken.

James is de maker van zowel de BBS-1 LA Shaving krabber als de Wolfmans, de LA scheert iets minder comfortabel naar mijn bescheiden mening maar nog altijd klasse. Een mens moet ergens de grens trekken hé.

Ik ervaar de krabbers als mild en effectief (daarom dat ik er nu met vergrote aggressie in bestelling heb) maar dat kan verschillend geïnterpreteerd worden zoals hier zo mooi wordt verwoord:

I would say that they are both in the aggressive category in terms of efficiency, and both are in the mild category in terms of comfort. The underlying problem is trying to rank razors on a single scale (usually thought of as running from mild at one extreme to aggressive at the other) without realizing that both "mild" and "aggressive" are used in two senses.

"Mild" can refer to the comfort dimension (where "mild" = comfortable) or to the efficiency dimension (where "mild" = inefficient).

"Aggressive" similarly can also refer to either dimension: in terms of comfort, "aggressive" means uncomfortable/harsh; in terms of efficiency, "aggressive" means efficient.

Since the BBS-1 and the WR1-SB are both very comfortable and also very efficient, the ambiguous terms present a problem. They are both very "mild" (in terms of comfort) and also very "aggressive" (in terms of efficiency). Or, they are not at all "aggressive" (in terms of comfort) but they are also not at all "mild" (in terms of efficiency).

Saying that these razors are "medium aggressive" understates both their comfort (they are extremely comfortable) and their efficiency (they are extremely efficient). It makes them sound of middling performance, and they are not. They are at the extreme, but extreme in two dimensions, not one.

An analogy might be to have buildings ranked on two dimensions: by age and by height. Then asking whether a razor is mild or aggressive is like asking of a building, "Is it old? or tall?" The building can be both---or neither. So a razor can be both mild and aggressive, or neither. But it's complicated in the case of the razor by how both "mild" and "aggressive" are used to describe each dimension. Thus I tend to avoid those terms and talk explicitly about the relative comfort and the relative efficiency, which are independent.

Een vergelijk van de koppen:

BBS-1

1lOCz5w

Wolfman SB

nU3h5KK.png?2

Posted
De 102 Slant is je slecht bevallen begrijp ik, wat is hiervan de reden en iwat is dan het verschil met de DLC qua scheergevoel?

Bbs1 en Wolfman als ik dit lees qua comfort zijn ze tevergelijken met een ????

En qua effectiviteit?????

Valt bovenstaande enigzins te duiden?

Gaat dit ook op voor de Wolf slant ?

Moet dit trouwens niet naar het safety razor topic, we gaan flink door.

Bij deze dus verplaatst.

Posted

Nee Hans, slecht bevallen is een groot woord maar het is zeker geen krabbertje dat mij in die mate kan bekoren dat ik er eentje zou willen bezitten.

De DLC vond ik wat beter, of dat nu aan de coating ligt of niet laat ik in het midden, ook hier weer net niet goed genoeg om er eentje te behouden. Ik prefereer bijvoorbeeld de ATT S1 slant boven de iKon slants, het verschil in scheergenot is bij mij redelijk groot tussen deze.

BBS-1 zou ik als ik dan toch moet een vergelijk maken plaatsen richting Joris qua gevoel, de wolfman SB en OC (in iets mindere mate maar ik heb algemeen gezien minder met open kammen) zorgen bij mij voor de comfortabelste scheerbeurt van al de krabbertjes die ik heb en probeerde, kan niet direct een vergelijk maken met andere.

De slant is net als de Stealth Fighter, die vliegt momenteel onder de radar en is top secret, dus daar kan ik je niks over vertellen :-)

Posted

Mooi dat UEKAZ ik vind de ATT slant ook gewelding, echter de Ikon heeft mij ook positief verrast ik vind het een heerlijke slant.

Ook ik ben minder gecharmeerd van open kammen, ik pas ze meestal alleen dan toe als ik me de vorige dag niet geschoren heb.

De zoektocht en revieuws van leden doen je besluiten om ook deze uitvoeringen te verkennen, maar voor mij zijn de Slants het meest comfortabel in gebruik.

De Merkur 25C OC was trouwens een uitzondering dit was, met de kennis achteraf, een prettige krabber iets te mild maar nu heb ik er nog steeds spijt van dat ik hem ooit weggedaan heb. Mede doordat ik daarna pas mesjes als de Gilette indian blacks en Feather ben gaan gebruiken, ik had graag eens de combi hiermee willen maken.

De Wolfman SB klinkt echter ook zo uiterst aantrekkelijk, de meest comfortabele krabber ooit die je gebruikt heb, heerlijk.

• 3 weeks later...
Posted

Speciaal voor Hans:

Van James (Wolfman): Taking orders again in 2016. Currently expecting to take more orders starting in January or February, depending when the current orders are completed. There may be a short break to create a new design prototype but after that production will resume.

Posted
Speciaal voor Hans:

Van James (Wolfman): Taking orders again in 2016. Currently expecting to take more orders starting in January or February, depending when the current orders are completed. There may be a short break to create a new design prototype but after that production will resume.

Dus als kerstcadeau kan ik hem wel vergeten :cry:

Ach, blijf me spaargeld nog wat langer op de bank staan dus meer rente, hoewel rente :lol:

Posted

Kun je van de rente meteen een tweede krabber bestellen. Maar goed dat je niet belegt anders had je er 3 moeten bestellen.

Posted
Kun je van de rente meteen een tweede krabber bestellen. Maar goed dat je niet belegt anders had je er 3 moeten bestellen.

Met de huidige rentestand, inflatie, vermogensbelasting, dochter die recentelijk haar trouwplannen aankondigde en nog 2 studerende kinderen boert de familie Koning er thans financieel, zoals velen zo schat ik in, niet lekker op vooruit ;)

Dus als het zo door gaat worden het er geen drie of twee maar hooguit één krabber en wat meer waarschijnlijker is als er bij Wolfman geen deflatie in zijn prijzen optreedt enkel het kopje :cry:

Maar jij hebt een Wolf van Snuff overgenomen als ik het goed begrepen heb, hoe bevalt hij jou?

Posted
Maar jij hebt een Wolf van Snuff overgenomen als ik het goed begrepen heb, hoe bevalt hij jou?

4288759.jpg

Posted

Niemand heeft dus een Wolfman van mij overgenomen, kijk eens goed naar de foto! Zie ik eruit als iemand die bereid is om dit af te staan? ;-)

Posted
Niemand heeft dus een Wolfman van mij overgenomen, kijk eens goed naar de foto! Zie ik eruit als iemand die bereid is om dit af te staan? ;-)

Ja, ik zie duidelijk in deze foto jouw andere ik die de behoefte heeft om iemand iets kostbaars te schenken, een latente behoefte die zich nu een weg naar buiten vecht. Daarom ook mijn tekst dat het makkelijk is om dingen los te laten als de geest er rijp voor is. :ugeek:

Of is misschien mijn wens de vader van deze en helaas vele andere utopies :lol:

Posted

Het boek Utopia gelezen hebbende Hans kan ik sowieso de wens een Utopie te bereiken niet begrijpen.

Posted
Daarom ook mijn tekst dat het makkelijk is om dingen los te laten als de geest er rijp voor is. :ugeek:

Er zijn twee teleurstelling in het leven: niet krijgen wat je wenst en krijgen wat je wenst :) Ik ben er dus niet rijp voor :lol:

1VorEXV.jpg

Posted
Het boek Utopia gelezen hebbende Hans kan ik sowieso de wens een Utopie te bereiken niet begrijpen.

Richard dit boek heb ik niet gelezen maar jouw opmerking heeft mijn belangstelling opgewekt. Met Utopie zoals bovengenoemd bedoelde ik de door mij zelf bedachte en gehoopte werkelijkheid.

Is de betekenis in het boek hiermee overeenkomstig? Zo ja betreft het de reis er naar toe of de eventuele consequentie bij het bereiken van het gestelde doel?

Niet scheergerelateerd sorry, maar het woord Utopie gebruik ik redelijk vaak in deze context dus ik ben echt benieuwd naar de uitleg.

Posted
Daarom ook mijn tekst dat het makkelijk is om dingen los te laten als de geest er rijp voor is. :ugeek:

Er zijn twee teleurstelling in het leven: niet krijgen wat je wenst en krijgen wat je wenst :) Ik ben er dus niet rijp voor :lol:

Positief zijn, positief zijn Snuff, spreken over teleurstellingen zijn niet helpende gedachtes.

Draai het nu eens om:

Ik wordt blij met het bedenken van wat ik graag zou willen hebben en ben vervolgens blij als ik dit daadwerkelijk mag ontvangen, dit klonkt toch veel leuker :lol::lol:

Posted

Richard dit boek heb ik niet gelezen maar jouw opmerking heeft mijn belangstelling opgewekt. Met Utopie zoals bovengenoemd bedoelde ik de door mij zelf bedachte en gehoopte werkelijkheid.

Is de betekenis in het boek hiermee overeenkomstig? Zo ja betreft het de reis er naar toe of de eventuele consequentie bij het bereiken van het gestelde doel?

Niet scheergerelateerd sorry, maar het woord Utopie gebruik ik redelijk vaak in deze context dus ik ben echt benieuwd naar de uitleg.

Het boek Utopia geschreven door Thomas More is de naamgever van het begrip utopie Hans.

In het boek vertelt de hoofdpersoon over een idyllisch land, waar het leven perfect geregeld was en iedereen gelukkig. Dit wordt gecontrasteerd met het leven in Engeland in de 16e eeuw, waar het verre van perfect en idyllisch was. Dát werd veroorzaakt door corruptie, tyrannie en machtsmisbruik en op die manier is het boek feitelijk een commentaar op het Engelse sociale en politieke leven in die tijd.

Het land Utopia kende al dat niet, in plaats daarvan was het een soort communistische heilstaat die het ideale leven moest voorstellen. De naam van dat land/de titel van het boek werd aldus naamgever van het gedroomde (veelal onbereikbare) ideaalbeeld.

Posted

Duidelijk bedankt voor je uitleg Richard en zo lezende zijn we dus nog niet echt opgeschoten sinds de 16e eeuw gelet op de om ons heen tierende corruptie, machtsmisbruik, onderdrukking en oorlogen.

Blijk ik het voortaan maar mijn dromen noemen ;)

Posted

Graag gedaan. Wellicht interessant te vermelden dat Thomas More een politicus was in dat 16e eeuwse Engeland. Zo oud is het boek.

Posted

Die zijn nu al verkrijgbaar Wim en ook in Aluminium en Titanium maar alleen als je bestelling voor 1 july binnen was (je kan namelijk nog altijd je bestelling veranderen als je aan de beurt bent, qua materiaal wel te verstaan of qua model, niet qua aantal).