QuantumCat Posted October 24, 2015 Posted October 24, 2015 Ik wil mijn vader aan de DE Razor brengen, maar wat raden jullie aan voor een beginner die van een Mach 3 afstapt? -mild -medium -aggressief
hanwer Posted October 24, 2015 Posted October 24, 2015 Het blijft een safety razor en geen open mes, dus m.i is elk antwoord goed. Maar ik zou zeggen hij heeft al de nodige ervaring met nat scheren, dus met medium zit je goed. Verder ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Met een zware baard zou ik niet zo gauw mild adviseren.
QuantumCat Posted October 24, 2015 Author Posted October 24, 2015 Bedankt voor je snelle reactie. Gaat niet om een zware baard. Ik weet ook niet wat zijn voorkeur is (ik wil 'm verassen met z'n verjaardag) , vandaar de opmerking m.b.t. de mach3 Ik heb zelf alleen ervaring met de SE, dus ik heb zelf geen referentiemateriaal.
Guest Gusto Posted October 24, 2015 Posted October 24, 2015 Zoek een mooie 89 uit van Muhle of Edwin Jagger.
hanwer Posted October 24, 2015 Posted October 24, 2015 Ik zou in ieder geval geen vlindersluiting nemen. Ik wilde mijn zoon ook aan de DE brengen, en heb hem mijn timor gegeven, een milde krabber. Binnen een half jaar was een klepje lam en niet meer te repareren; het is natuurlijk ook hoe je ermee omgaat, maar toch...Daarentegen is een vlindersluiting wel weer gemakkelijk. Als je een vintage overweegt met vlindersluiting dan zit je met een Gillette adjustable altijd goed. Daarbij kun je 9 standen kiezen van mild naar agressief. Verder zijn er heel veel mooie krabbers op de markt, maar ik heb zelf ook maar ervaring met een enkele nieuwe.
hanwer Posted October 24, 2015 Posted October 24, 2015 Ps de Lord L6 is een prima medium krabber, maar het is wel een lichtgewicht (aluminium handvat, wel een lang handvat), en kost nog geen 10 euro, dus daar kan je wellicht niet mee aankomen als verjaarskado. Scheert echt uitstekend, en is dus zeer geschikt, niet alleen voor een beginner.
QuantumCat Posted October 24, 2015 Author Posted October 24, 2015 Prijs is eigenlijk nog niet het belangrijkste, hoewel er grenzen zijn, ook omdat ik weet dat ik ze (mijn ouders) met dure cadeaus ook weer geen plezier doe.
hanwer Posted October 24, 2015 Posted October 24, 2015 Tip: bestel via amazon.de 2 lords L6, je houdt er 1 voor jezelf. Je bent dan ongeveer 16 of 17 euro kwijt. Verder bestel je nog voor 12 euro artikelen bij, bv aftershave balsem van nivea . Als je 29E besteedt zijn de verzendkosten gratis. Je moet wel goed kijken welke artikelen die gratis verzendoptie bij 29 euro aanbieden. Binnen enkele dagen heb jij het pakketje in huis. Ik heb dat ook gedaan. IK moet wel zeggen dat bij 1 mes de plating aan de binnenzijde niet helemaal aanwezig was. Dat zie je verder niet en voor het gerbuik maakt het niet uit. Wat wil je ook voor die prijs. Het tweede mes was echter perfect. Je zal er veel scheerplezier aan beleven.
Harkos Posted October 24, 2015 Posted October 24, 2015 Als je vader nog geen ervaring heeft zou ik inderdaad zeggen en vergevingsgezinde krabber. Voor mij is dat een Merkur 38c. Me jaren mee geschoren. Gebruik hem nog als het simpel moet gaan zonder veel kans op schade.
Recommended Posts