Jump to content

scheercursus

Willieman

Recommended Posts

Mijn schoonbroer vroeg laatst of ik mee wilde doen met een scheercursus open mes.

Hij heeft een mooie Thiers-Issard met ram hoorn schalen gekocht.

Oke Ik ga mee, regel jij de cursus maar. aangezien we dicht tegen België wonen wad de keus gevallen op "De Messenwinkel"in

Antwerpen.

het ging over 2 keer op 3 Oktober en 17 Oktober van 11:00 / 13:00

Het was een mooi cursus alles was aanwezig, je hoefde alleen je eigen mes, kwast en zeep mee te nemen.

De onderwerpen die werden aangesneden was, de history van het mes, het stroppen, de spanriem, scheerschuim maken in een kom, mes slijpen op steen, mes behandelen voor en na het scheren en klaarmaken voor de volgende scheerbeurt, en natuurlijk het scheren zelf.

Misschien dat ik wat ben vergeten,

Maar ik moet zeggen, robert van de winkel, kon het goed uitleggen en neemt ook de tijd voor persoonlijke aandacht.

Je kan niet parken op het mechelenplein, maar rondom kan je heel goed parkeren

ga naar http://www.messenwinkel.eu

Het is toch net allemaal iets makkelijker als je het voorgetoond wordt, de messenwinkel heeft al heel wat mensen leren scheren, dat hebben ze trouwens overgenomen van Leo DeBrouwer (de schrijver van het boek over nat scheren). Verder weet ik maar van nog één cursus open mes en dat is hier niet zover vandaan in Wevelgem, dat gebeurd door een kapper.

Robert is een geweldige kerel! Heb ook al uren met hem staan praten. :)

Zijn vrouw wil niet eens meer mee naar binnen met al dat gezever over kwasten, zeepjes en krabbers :D :D :D

En dan te bedenken dat je aan de overkant ook nog lekker Bollekes kan drinken.

Robert is een geweldige kerel! Heb ook al uren met hem staan praten. :)

Zijn vrouw wil niet eens meer mee naar binnen met al dat gezever over kwasten, zeepjes en krabbers :D :D :D

En dan te bedenken dat je aan de overkant ook nog lekker Bollekes kan drinken.

Ik ga met haar ook mee naar de MAC ( make up winkel ), dus moet ze dit ook maar kunnen verdragen. :) :)

Bollekes kan je trouwens overal in Antwerpen drinken Marco. Behalve in de buurt van de scheerstudio. :-D

Bollekes kan je trouwens overal in Antwerpen drinken Marco. Behalve in de buurt van de scheerstudio. :-D

Marco niet, die gooit ze stuk.

Leuk zo'n ervaring Willieman, en ook leuk daar een verslagje over te lezen. Dank!

Het was fantastisch moet ik zeggen, we hebben daarna nog in een doos oude scheermessen gesnuffeld echt leuk.

even off topic, volgende keer doe ik de cursus hoe ga je met een koksmes om

Ik heb een mooie japanse damast gekregen, dus ik ben erg benieuwd, ermee scheren gaat bijna ook :)