Jump to content

Zelf strop maken

daverenaldo

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik ben nieuw betreft het scheren met een openmes, maar ik kwam op het idee om tijdens de oefenfase een stuk leer te kopen en ik had vernomen dat tuigleer hier geschikt voor is?

Dus als ik een stuk van 120 cm koop van circa 6 cm breed is dit dan een goede oefenstrop als ik er een gat in maak en hem ophang?

Dit is de artikelomschrijving die er bij stond:

Plantaardig gelooid leer om bv riemen van te maken. Dit leer is zeer geschikt om te stempelen en verven.

Lengte min 120cm, dikte +/- 3,5mm.

Alvast hartelijk dank!

Het zou zo maar kunnen, echter gezien je nog in de leerfase zit neem je hier een risico, wat als het leer niet echt geschikt is daarvoor? Dan kan dat aspect van de leercurve ervoor zorgen dat het allemaal niet vlot verloopt, ik zou het risico niet nemen of het moet zijn dat je iemand met ervaring in je buurt treft die het leder even kan onder ogen nemen en zijn oordeel erover uitspreken.

Dat is een stuk onbehandeld tuigleer wat ik zelf heb kunnen uitzoeken bij de Leerlooier. De grote lap die ik kocht heb ik totaal 4 repen uit gesneden. Mijn paddlestrop is ondertussen voorzien van een tweede zijde met CrOx. De andere twee repen zijn naar mijn broer gegaan.

Beste mensen,

Ik ben nieuw betreft het scheren met een openmes, maar ik kwam op het idee om tijdens de oefenfase een stuk leer te kopen en ik had vernomen dat tuigleer hier geschikt voor is?

Dus als ik een stuk van 120 cm koop van circa 6 cm breed is dit dan een goede oefenstrop als ik er een gat in maak en hem ophang?

Dit is de artikelomschrijving die er bij stond:

Plantaardig gelooid leer om bv riemen van te maken. Dit leer is zeer geschikt om te stempelen en verven.

Lengte min 120cm, dikte +/- 3,5mm.

Alvast hartelijk dank!

Of zoiets Dave:

viewtopic.php?t=2806

viewtopic.php?t=2549