Jump to content

Welke krabber bij wilkinson mesjes ?

basbulletje

Recommended Posts

Door het erven van letterlijk DUIZENDEN Wilkinson mesjes kan ik mij dagelijks met een nieuw mesje scheren... En ben ik dus begonnen met scheren met DE mesjes ( en blij toe).

Nu merk ik wel verschil tussen mijn wilkinson classic razor en mijn parker 96R in combinatie met de mesjes maar ik vraag mij af of er geen betere combinatie is met deze mesjes.

Ik merk dat met de wilkinson razor het scheren soepeler gaat als met de parker maar toch....

Wat zijn jullie bevindingen ?

Zijn er niet een paar soorten Wilkinson mesjes? Kun je een plaatje plaatsen dan die die jij hebt?

Ik had een pakje in een zwart plastic doosje met een zwart witte tekst op het papiertje en die vond ik eerlijk gezegd niet heel geweldig in geen van mijn krabbers (ej89, fatip, progress).

Zal eens kijken of ik nog een mesje heb liggen om het nog eens te proberen want mijn smaak in mesjes blijkt ook aan verandering onderhevig.

Ik heb wel Wilkinson mesjes gebruikt in het verleden (er zijn verschillende soorten verpakkingen trouwens), weet niet meer precies hoe ze presteerden maar gezien ik ze niet heb aangekocht zal het niet zo denderend zijn geweest (voor mij althans).

Enkele testen van Wilkinson mesjes:

1

2

3

Als je nu duizenden van deze Wilkinson mesjes had geërfd dan was je steenrijk :lol:

wilk8.jpg

Je zou eventueel kunnen overwegen om een aantal te wisselen met leden hier voor andere soorten mesjes zodat je ook die kan testen?

Edited by Guest

Ik ben inderdaad benieuwd naar een foto van jou wilkinsons. Echter een krabber aanraden voor een mesje is niet te doen, dat is toch echt iets persoonlijks. Maar enkele goede krabbers aanraden kan ik wel.

Merkur 34c, parker 22r als je wat milder wilt

R41, fatip zijn wat agresiever (behoorlijk wat dan de voor genoemde)

Merkur 37c slant's zijn ook leuk

Maar blijft toch eigen keus, veel succes

Zo effe snel geteld 1142 doosjes maal 10 mesjes maal 4 beurten per mesje gedeeld door 365 ¼ dagen per jaar levert 125 jaar en iets meer dan drie weken dagelijks scheren op. Je kunt in ieder geval flink veel krabbers testen met hetzelfde type mesje :-)

Edited by Guest

Zo effe snel geteld 1142 doosjes maal 4 mesjes maal 4 beurten per mesje gedeeld door 365 ¼ dagen per jaar levert 125 jaar en iets meer dan drie weken dagelijks scheren op. Je kunt in ieder geval flink veel krabbers testen met hetzelfde type mesje :-)

Telling mag je iets aanpassen..... Ieder doosje heeft 10 mesjes..... :shock:

Kijk, bij het zien van dat soort aantallen krijg ik nou een warm gevoel... ;)

Weet je Bas dat er hier leden zijn die hun mesjes per 100 kopen of zelfs per 5 of 10? Ik hoop wel dat je er lekker mee kunt scheren want anders ben je wel in de hel beland natuurlijk. :roll:

De krabber die er voor jou het beste bij past zul je zelf moeten vinden ben ik bang; dat ligt voor iedereen weer anders. Als ik jou was zou ik eerst met de krabbers aan de gang die je al hebt, je krijgt dan vanzelf wel een idee in welke richting je het moet zoeken; milder of meer agressief, open kam of safety bar, licht of zwaar etc.

Zo effe snel geteld 1142 doosjes maal 4 mesjes maal 4 beurten per mesje gedeeld door 365 ¼ dagen per jaar levert 125 jaar en iets meer dan drie weken dagelijks scheren op. Je kunt in ieder geval flink veel krabbers testen met hetzelfde type mesje :-)

Telling mag je iets aanpassen..... Ieder doosje heeft 10 mesjes..... :shock:

Dat was een tikfoutje bij het hier neerschrijven inderdaad. Dit foutje op de calculator niet gemaakt, gelukkig, dus het blijven slechts 125 jaar. :lol:

Wat Snuff voorstelt zou ik zeker overwegen. Je krijgt ze toch nooit zelf op, dus waarom je horizon niet verbreden door te ruilen, of zelfs te verkopen. Tenzij je er emotionele bezwaren tegen hebt uiteraard, het is en blijft een erfenis.

Godallemachtig! Hoe kwam je opa aan die hoeveelheid?

Winkelvoorraad opgekocht? Of was hij zelf kapper of barbier?

Schoonvader was een beetje een hoarder; de komende tijd hoef ik ook geen zeep, afwasmiddel, thee, nagelborstels, boterhamzakjes, saus en koffiefilters te kopen...

Met die paar palmolivesticks ga je het niet redden, die 125 jaar.

Had ik al de gaten... Ik scheer mij hier nu al ongeveer een jaar mee.

Stick gaat ongeveer een maand of twee mee....

Gisteren mijn eerste potje proraso gekocht.

Maar scheren die Wilkinson mesjes een beetje comfortabel?