Harkos Posted October 20, 2015 Posted October 20, 2015 Naar aanleiding van eerdere beschrijvingen van mesjes, van een aantal forum deelnemers wat mesjes ontvangen om te proberen en op te nemen in het overzicht. Nu was de Rainbow aan de beurt, gesponsord door HansKoning. Het mesje geeft mij gemengde gevoelens. Is erg krabber afhankelijk. Heb 5 krabbers gehad om te testen en de laatste dagen alleen een Fat Boy en de Ikon #101. Met 8 beurten heeft het mesje een redelijke standtijd, maar gezien de wisselende resultaten en zelfs een niet geheel bevredigend resultaat in mijn slant en L6 kan ik geen hogere score geven dan voldoende. Het is een acceptabel mesje, maar voor mij niet koopwaardig, behalve als ik moet kiezen tussen Derby en Rainbow. 1- De Rainbow is een nieuw mesje voor mij. Moest er wel even aan wennen en hoop dat het morgen iets beter gaat. In de L6 deed het mesje me eerder aan een Derby, dan een Souplex denken. Ik had verwacht, dat de Lord krabber en een mesje uit de Lord stal een iets beter resultaat zouden geven. Gaande weg werd het wel wat beter, dus misschien moet de zaak even inlopen, maar moest echt mijn best doen, om goed diep uit te scheren. Morgen nog een keer. 2- Dat mesje is even totaal anders dan gisteren. Bruikbaar, beter als gisteren. Eigenlijk best goed. Waarschijnlijk is dit weer het slant effect. Als ik een mesje, dat wat tegenvalt, maar nog goed zou moeten zijn, in de 39c slant stop, knapt het er meestal van op. Zo nu dus ook. Gewoon 3 prima rondes. Het mesje voelt niet als een hoogvlieger, zoals bv. de Souplex, maar is zeker Derby++. Nu maar eens zien hoever ik er mee kom. 3- Dit mesje is absoluut niet mis. Gisteren was ik tot in de avond redelijk glad en vandaag ben ik weer perfect geschoren. Nu gaat die in de caravan mee en zullen we zien waar het ophoudt. In de Black Beauty op 6 vloog de baard er af in 3 rondes. Ging erg vlot. Aan de combi was niet te merken, dat het mesje inboette op snit. 4- De Rainbow was een zonnestraaltje. Niets regenwolken. Ging als een pas geslepen zeis door het stoppelveld. In de Ikon was het een prima beurt. Het zeepje heeft hier ook aan bijgedragen met goed smerende eigenschappen, maar enig achteruitgang van het mesje kan ik niet bespeuren. Ook geen hoekgevoeligheid. Nog 1x en de 5 norm is gehaald, maar dat zit er ook zeker in. 5- Het mesje heeft vandaag mijn 5 norm gehaald en gaat nu door voor de betere classering. Weet niet of dat heel hoog wordt, want vanmorgen vond ik hem wat rauw. In de Fat Boy op 6 was me iets te veel, dus klikje terug en ging het scheren goed, maar dus toch een wat rauw gevoel. Morgen nog maar eens in de Ikon, maar als het dan zo blijft is het wel gebeurd, immers we doen dit voor ons plezier. 6- Dit mesje heeft voorkeuren voor krabbers. Breed kan ik dat niet testen, want ik heb hier maar 2, maar het verschil is groot. Vandaag in de Ikon #101 zowel de open als gesloten kant nauwlettend gebruikt. Was het mesje gisteren wat rauw in de Fat Boy, vandaag liep het weer op rolletjes. Gewoon prima glad resultaat, zonder enig rauw gevoel en geen irritatie achteraf nu 1,5 uur later. 7- De Rainbow doet het nog wel, echter een twijfel of morgen ook nog lukt. Vandaag voor de 7e x toch redelijk goed geschoren. In de Fatboy, eerst op 5 met de vleug mee deed niet veel, dus daarna op 7 om het allemaal wat effectiever te maken en goed glad geschoren. Het mesje is bruikbaar, maar vind het persoonlijk geen hoogvlieger qua scherpte en comfort. Dit is er echt een van als je niet anders hebt kan het prima, maar er is zoveel beters.... Nu is het wel zo, dat het lijkt of het mesje gaande weg beter wordt, maar echt hoge ogen gaat deze bij mij niet gooien. Wel simpel in gebruik wat betreft hoekgevoeligheid. 8- De Rainbow is vandaag niet opgegaan. Me er nog mee geschoren, maar dat was een matige beurt. Niet slecht, maar ook niet goed genoeg. Zo ongeveer een Derby beurt na 3x, dus spaarpot. In de Ikon ging het nog net, maar niet dat vlotte gevoel, dat ik van een lekker scherp mesje verwacht. Maar goed 8x is nu ook weer niet slecht te noemen. De Ikon gaat duidelijk beter met de Rainbow, dan de adjustable's van Gillette.
Hanskoning Posted October 20, 2015 Posted October 20, 2015 De Rainbow zat in een Lord proef pakket en zoals ik zelf ook al aangaf het is een middelmatig mesje dus jouw conclusie onderschrijf ik volledig.
talibeard Posted October 20, 2015 Posted October 20, 2015 Ik ben wel een beetje een Lord-fanboy maar heb binnen dat merk toch echt mijn voorkeuren. De Rainbow vind ik samen met bijv. Asco, Big Ben, Crown, Racer, Shark (SS) en de Lord SS Cool gewoon net iets tekortkomen om me er echt lekker mee te scheren. Ze missen duidelijk wat scherpte waardoor het comfort tijdens het scheren achterblijft. Ze blijven best wel even constant, dus ze verliezen hun (gebrek aan) scherpte niet zo snel maar echt voor de lol is het allemaal niet. Wel vind ik ze in wat meer agressieve krabbers beduidend beter dan in milde.
Hanskoning Posted October 20, 2015 Posted October 20, 2015 In de agressievere krabber komen ze inderdaad beter tot hun recht maar heel comfortabel scheren vond ik ze ook hierin niet. Het enige mesje uit het proefpakket waarvan ik er 100 van nabesteld heb zijn de Lord Classics die ik wel zeer prettig vind scheren in de slants.
Robert79 Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Over de Rainnbow kan ik nog niks zeggen want die heb ik besteld dus moet ik er nog op wachten voor ik ze kan testen. Wel heb ik ervaring met de anderen merken uit de Lord stal zoals Big Ben, Shark ss, Crown, Racer, Asco en Silver star. Uit deze merken vind ik de Big Ben en daarna de Crown de beste.Alle anderen, vooral de Asco in de Oranje doos vind ik de slechtste, want ik vind m ruw aanvoelen, niet effectief scheren en zeer kort meegaan.
Recommended Posts