Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Wim, 27 jaar, papa van een pracht van een dochter (Alixe, nu 7 maand oud) en ben Dynamics Nav-consultant van beroep. Momenteel ben ik mij een beetje aan het inlezen in de wereld van écht scheren. Vooral de combinatie van de (te) dure Gillette mesjes + scheeruitslag hebben mij aan het Googlen gezet. Op deze manier ook dit forum ontdekt.

Eén dezer dagen bestel ik mijn eerste DE Razor, zal vermoedelijk de Merkur 34C of Muhle R89 worden.

Posted

Welkom! Een krabber met een 89 kop kan ik iedere beginner aanraden. Verder veel plezier met je ontdekkingsreis in de scheerwereld.

Posted

Welkom Wim!, een krabber met een 89 kop is een goede om mee te beginnen.

Posted

Welkom Wim! Alixe stond ook op het lijstje van mijn vrouw het is er echter nooit door heen gekomen. Succes met je zoektocht naar een nieuw scheermes en aanverwanten, geef het de tijd en je zult beloond worden.

Posted

Welkom Wim. Met beide krabbers kan het niet mis gaan.

Hoewel ik nog steeds erg fijn scheer met de EJ 89 (zelfde kop als de Mühle) zou ik je toch eerder de Merkur 34c aanraden. Ik heb twee mesjes die voor mij tot nu toe het allerfijnste in de 89 scheren, maar de meeste mesjes scheren echter lekkerder in andere krabbers. De 34C kan een hele hoop mesjes goed hebben en scheert dus erg fijn met verschillende mesjes.

Posted

Welkom Wim,

Ik kan je ook een Lord L6 aanraden.

Het is (A) goedkoper en (B) is milder maar scheert wel effectiever.

Het is wel wat minder mooi afgewerkt maar ja, dat chroom valt er bij de Edwin Jagger ook vanaf want ik heb hier ooit is foto's van geplaatst.En 4 weken geleden is bij mij het schroefdraad ook nog is afgebroken van de kop en dat terwijl het amper 2 jaar oud was.Maar had toevallig al een jaar een reserve kop liggen, dus die kwam nu goed van pas.

Posted

Welkom Wim! Geef ons een vinger en we discussiëren tot we er bij neervallen, dat zie je al! :mrgreen: