Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben Wim, 27 jaar, papa van een pracht van een dochter (Alixe, nu 7 maand oud) en ben Dynamics Nav-consultant van beroep. Momenteel ben ik mij een beetje aan het inlezen in de wereld van écht scheren. Vooral de combinatie van de (te) dure Gillette mesjes + scheeruitslag hebben mij aan het Googlen gezet. Op deze manier ook dit forum ontdekt.

Eén dezer dagen bestel ik mijn eerste DE Razor, zal vermoedelijk de Merkur 34C of Muhle R89 worden.

Posted

Welkom! Een krabber met een 89 kop kan ik iedere beginner aanraden. Verder veel plezier met je ontdekkingsreis in de scheerwereld.

Posted

Welkom Wim!, een krabber met een 89 kop is een goede om mee te beginnen.

Posted

Welkom Wim! Alixe stond ook op het lijstje van mijn vrouw het is er echter nooit door heen gekomen. Succes met je zoektocht naar een nieuw scheermes en aanverwanten, geef het de tijd en je zult beloond worden.

Posted

Welkom Wim. Met beide krabbers kan het niet mis gaan.

Hoewel ik nog steeds erg fijn scheer met de EJ 89 (zelfde kop als de Mühle) zou ik je toch eerder de Merkur 34c aanraden. Ik heb twee mesjes die voor mij tot nu toe het allerfijnste in de 89 scheren, maar de meeste mesjes scheren echter lekkerder in andere krabbers. De 34C kan een hele hoop mesjes goed hebben en scheert dus erg fijn met verschillende mesjes.

Posted

Welkom Wim,

Ik kan je ook een Lord L6 aanraden.

Het is (A) goedkoper en (B) is milder maar scheert wel effectiever.

Het is wel wat minder mooi afgewerkt maar ja, dat chroom valt er bij de Edwin Jagger ook vanaf want ik heb hier ooit is foto's van geplaatst.En 4 weken geleden is bij mij het schroefdraad ook nog is afgebroken van de kop en dat terwijl het amper 2 jaar oud was.Maar had toevallig al een jaar een reserve kop liggen, dus die kwam nu goed van pas.

Posted

Welkom Wim! Geef ons een vinger en we discussiëren tot we er bij neervallen, dat zie je al! :mrgreen:

Om het wat betreft krabbers nog maar meteen lastiger te maken; heb je al eens gedacht aan een 23Cof 33C? Scheren bijna net zo lekker als een Lord L6 maar die laatste is wat gevaarlijk om aan te raden want veel van wat je op internet vinden kan is fake . Die Lord moet je alleen maar kopen als je echt zeker van je adres bent.

Mijn EJ blijft er ook prima uitzien trouwens maar dat kan er mee te maken hebben dat die de kast nooit meer uitkomt. :D

Maar goed, smaken verschillen en dat is zeker ook zo bij krabbers. Toch zul je ergens moeten beginnen natuurlijk..... ;)

Posted

Welkom Wim. Heb je al eens nagedacht over een open mes? :twisted: Dan heb je ook geen gedoe met dat wisselen van mesjes.

Posted

Welkom Wim.

R89 is, zoals gezegd, een prima keuze. Was ook mijn eerste krabber. En die neem ik nu mee op vakanties.

Maar alles heeft met persoonlijke voorkeuren te maken. Of zoals we hier zeggen: UEKAZ.

Veel plezier op dit forum.

Posted

Welkom en veel scheerplezier. Ik zal je maar niet nog 5 andere best scherende krabbers aanraden, dat moet je zelf ervaren.

Posted

Hallo allemaal!

Alvast bedankt voor de uitgebreide welkomstberichten! Een open mes heb ik ook al over nagedacht maar eerst wat ervaring opdoen met een krabber ;-) Denk trouwens dat ik mijn gevoel zal volgen en voor de Merkur zal gaan (al zal ik nog even jullie nieuwe tips ook aandachtig bekijken, kwestie van nog wat meer te twijfelen ;))

Toevallig ook wat aanraders qua scheerzeep/crème voor een beginner? Had zelf de groene Proraso en Cella crème uitgezocht om wat te testen.

Qua kwast zal ik waarschijnlijk voor een (varkenshaar) Omega gaan om te starten. Heb wel nog een oude (denk 5j) kwast van L'Occitane met bleek houten handvat liggen, ooit eens cadeau gekregen en eigenlijk nooit gebruikt. Iemand die weet als dit een goeie kwast is? Anders kan ik even goed met die wat ervaring opdoen.

Posted

Die kwast ken ik niet maar waarom niet daarmee starten? Je moet toch gaan oefenen en je weet pas wat je wilt als je ergens mee begonnen bent. Zepen waar je goed mee kunt beginnen zijn er zoveel dat advies alsnog een lijst op gaat leveren die zo lang is dat je nog niets weet. Prima en waarschijnlijk in de buurt te krijgen zijn de Palmolive stick (DA dacht ik) en Arko (bij de Turkse super/drogist). Verder zijn de zepen, ook de eenvoudigere, van Tcheon Fung Sing verkrijgbaar bij onze huisdealer BdF (Barbiere di Figaro) makkelijke prettige zepen. Cella is ook een prima zeep voor een redelijk bedrag; ik zou eigenlijk niet meteen het luxe-segment op zoeken maar als je dat echt niet kunt laten moet ik toch D.R.Harris noemen. Alle zepen, behalve de naturals, zijn top.

Posted

Welkom Wim, zoals je al gemerkt heb kun je veel goed advies op dit forum krijgen

Posted
Die kwast ken ik niet maar waarom niet daarmee starten? Je moet toch gaan oefenen en je weet pas wat je wilt als je ergens mee begonnen bent. Zepen waar je goed mee kunt beginnen zijn er zoveel dat advies alsnog een lijst op gaat leveren die zo lang is dat je nog niets weet. Prima en waarschijnlijk in de buurt te krijgen zijn de Palmolive stick (DA dacht ik) en Arko (bij de Turkse super/drogist). Verder zijn de zepen, ook de eenvoudigere, van Tcheon Fung Sing verkrijgbaar bij onze huisdealer BdF (Barbiere di Figaro) makkelijke prettige zepen. Cella is ook een prima zeep voor een redelijk bedrag; ik zou eigenlijk niet meteen het luxe-segment op zoeken maar als je dat echt niet kunt laten moet ik toch D.R.Harris noemen. Alle zepen, behalve de naturals, zijn top.

De stick van Palmolive is in Nederland helaas niet of nauwelijks nog verkrijgbaar. In Duitsland volop voor 75 hele centen. Marco heeft er geloof ik nog een aantal te koop. Ik persoonlijk vind het erg goede zeep.