Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben Dave en ben 22 jaar oud.

Vorig jaar ben ik overgestapt naar een DE scheermes en het bevalt me prima.

Echter krijg ik nu de kriebels voor een straight razor.

Na avonden het internet afgestruind te hebben, kom ik er helemaal niet meer uit. Moet ik nu beginnen met een DOVO beginnersmes of een oude vintage straight razor van whipped dog. Het grote probleem is dat ik wel waarde hecht aan de esthetiek van een mes.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen en adviseren waar een beginnermes aan te schaffen?

Posted

Welkom Dave!

Ik raad je aan ( zodra je kan ) hier even op de forummarkt rond te snuffelen. Hier staan enkele zeer mooie open messen aan erg schappelijke prijzen. Over het algemeen heeft de verkoper deze reeds scheerklaar gemaakt.

Posted

Hoi!

Wat Frog al zegt: kijk hier op de markt. Moet je wel eerst een paar posts hebben gedaan, anders zie je m niet.

Posted

Welkom Dave en succes met je zoektocht. Voor een open mes moet je echter bij anderen te rade gaan maar het is zeker zo dat op de marktplaats alhier interessante aanbiedingen voorbijkomen dus even blijven kletsen hier en je kunt hem zien!

Posted

Dank jullie wel voor het advies! Zodra ik dat kan, ga ik meteen kijken. :)

Mag ik vragen wat het verschil is tussen een spanriem en een scheerriem?

Posted

Die vraag mag je stellen en beantwoord ik ook graag, maar wellicht is het handiger als je die onder het "help" of het "straight razor" subforum plaatst. Mocht in de toekomst iemand met dezelfde vraag komen, dan zoekt deze allicht eerder daar dan tussen de welkomstberichten :-)

Posted

Hartelijk welkom Dave. Veel plezier gewenst met het ontdekken van al het moois op het gebied van "ouderwets" scheren.

Met genoemde tip: haal een scheerklaar open mes van de marktplaats hier op het forum, ben ik het van harte eens. Het is echt van essentieel belang dat je eerste mes echt "scheerklaar" geslepen is. Daarmee begint plezier in plaats van frustratie. En daarna komen de echt mooie messen er ook wel :-) !