Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tja net tegen dit krabbertje aan gelopen :o , kon um echt niet laten liggen ;) , er komt nog wel flink wat poetswerk bij maar we gaan kijken hoe ver ik kom, anders maar eens een adviesje vragen aan Ron :lol:

Duurt nog wel ff voor dat hij hier op de mat ligt, maar goed geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

Het doosje is als nieuw, nu de inhoud nog mooi blinkend krijgen, adviezen zijn uiteraard van HARTE WELKOM.

Dat wordt poetsen :lol::lol::lol::lol: en de wedge slijpen, voor we um aan de bek kunnen zetten :roll:

5a24ba6e81529_LEssorrazor.thumb.jpg.2762cdc41f728246238e61b937595bc0.jpg

Posted

Vanuit Frankrijk een dag of 3 - 4, Theo, zo leert de ervaring.

Pas op dat je straks niet aan dat hendeltje gaat trekken wat het mesje klemt. Je moet draaien aan het uiteinde van de greep, dan draai je het pinnetje omlaag wat die klem op zn plek houdt. De mijne daar bijna door gesloopt.

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de wedge in het papiertje. En naar jouw poetskunsten natuurlijk ;-)

In ieder geval: gefeliciteerd!

Posted

Mooie aankoop Theo. Ik hoop voor je dat wat poetswerk resultaat oplevert. Ook ik ben benieuwd naar de wedge. Alvast veel plezier met de L'Essor!

Posted (edited)

Thanks Richard, anders kom ik wel us ff bij je langs euhhh aan om s ff wat tekst en uitleg te ontvangen van je over dit leuke krabbertje en om de wedge te slijpen uiteraard.

Enne als ik een goeie whiskey mee neem ben jij der toch wel voor te porren :lol:;)

Inderdaad de wedge zit wel in t doosje maar dat zegt natuurlijk niet zo veel, als je de foto goed bekijkt lijkt het wel of er een soort geolied papier omheen zit, dat zou wel ideaal zijn :roll:

Maar goed moet nog ff afwachten voor ie hier op de mat ligt.

Edited by Guest
Posted

Daar ga je volgens mij ontzettend blij mee zijn, ik althans wel, een van mijn allerbeste SE's. Je kan er ook GEM mesjes in gebruiken maar dan moet je ofwel een shim gebruiken of de twee pootjes heel lichtjes naar binnen buigen maar als Richard de wedges voor je wil slijpen zou ik die natuurlijk gebruiken. Zo moet hij er straks gaan uitzien ;-)

67yZbpz.jpg?2

Posted

Dag Ron,

Tja ik had je behandelde L'Essor al gezien een tijdje geleden en vond het toen al een pracht exemplaar en toevallig liep ik hier tegen aan.

En zoiets laat ik echt niet zomaar voorbij schieten.

Ik heb de foto's even vergeleken maar dit zijn twee identieke exemplaren Ron, de jouwe uiteraard een stuk mooier maar de mijne moet nog onder handen genomen worden hé.

Er moet idd nog wel wat (veel poets) werk verzet gaan worden voor de mijne er net zo uit komt te zien zoals de jouwe enne dat is echt wel het streven, en euhhhhhhhhh ik heb scheer materiaal genoeg dus zit echt niet zonder, ik denk dat hier de zin volledig op van toepassing is, dat geduld een schone zaak is.

Ik ga je nog wel ff een PBtje sturen over het hoe en wat, maar eerst maar eens zorgen dat hier op de mat komt liggen.

Wordt vervolgd...................

T.

Posted
Tja net tegen dit krabbertje aan gelopen :o , kon um echt niet laten liggen ;) , er komt nog wel flink wat poetswerk bij maar we gaan kijken hoe ver ik kom, anders maar eens een adviesje vragen aan Ron :lol:

Duurt nog wel ff voor dat hij hier op de mat ligt, maar goed geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.

Het doosje is als nieuw, nu de inhoud nog mooi blinkend krijgen, adviezen zijn uiteraard van HARTE WELKOM.

Dat wordt poetsen :lol::lol::lol::lol: en de wedge slijpen, voor we um aan de bek kunnen zetten :roll:

[attachment=0]L'Essor razor.jpg[/attachment]

Wat een mooi apparaat!

Veel plezier ermee :mrgreen:

Posted

Een fraaie vangst! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat na een stevige poetsbeurt. Zo te zien is in ieder geval het handvat verzilverd, de kop wellicht ook. Weet jij dat Ron?

Posted

Nee ik weet het niet zeker Marcel, de mijne was ook aardig vuil toen ik hem naar de Spa zond in de UK, Simon heeft hem behandeld maar ik heb er nooit vragen over gesteld.

Posted

Althans de mijne is geen zilver eb ik zo het idee. Even naast de Pomco en de Hoffritz gehouden, twee krabbers waarvan ik weet dat ze verzilverd zijn, en dat ziet er wel even iets anders uit.

Posted

Oké, Ron en Richard alvast bedankt voor de info.

Ik zal hem als ie er is eerst eens goed wassen en poetsen met een tandenborstel in een heet sopje van heet water met soda en een scheut afwasmiddel, eens kijken hoe het krabbertje er dan uitziet.

Enne daarna voorzichtig met een poetsmiddeltje ergens proberen.

Hebben de heren anders nog een adviesje welk poetsmiddel ik het best kan gebruiken ????

Anders moet ik het krabbertje ook maar eens een retourtje naar de UK geven, daar zal ie dan wel van opknappen.

T.

Posted

Heet sopje afwasmiddel met een zachte tandenborstel, en daarna lekker in de ultrasoonreiniger. Nog een keer lekker sopje. Gundelputz met sponsje en daarna zacht maar langdurig opwrijven met zachte schone doek.

Maar goed, iedereen doet dit anders :-)

Posted
Hebben de heren anders nog een adviesje welk poetsmiddel ik het best kan gebruiken ????

Anders moet ik het krabbertje ook maar eens een retourtje naar de UK geven, daar zal ie dan wel van opknappen.

Zie berichtje van Richard, anders zou ik het ook niet weten. Hou er trouwens wel rekening mee dat als je hem verzend naar de UK bij Simon je mag rekenen op zeker 4 maand voor hij terug komt, de man heeft het enorm druk momenteel.

Posted

Als hij daadwerkelijk verzilverd Is zou je de truc met aluminiumfolie en baking soda eens kunnen proberen. Daarmee verdwijnt de zwarte aanslag, het proces waardoor de aanslag ontstaat wordt teruggedraaid. Daarna heb je ongetwijfeld nog een subtiel polijstmiddel nodig.

Posted

Bedankt voor de inbreng heren,

De grote truc met aluminiumfolie en baking soda is hier ook bekend en heb daar al menig Gillette weer mee omgetoverd tot bijna nieuw nahh nieuw wil ik niet zeggen maar wel weer spik en span mooi en netjes.

Maar of ik dit krabbertje daarmee kan riskeren als het niet verzilverd is hmmmm, ik weet niet wat het doet krabbertje doet euhhhh hoe het er uit komt tezien als het krabbertje niet verzilverd is als ik de truc doe met baking soda en alu.

Ik ga eerst maar een aan de slag met een tandeborsteltje en .............heel voorzichtig poetsen.

Posted
Er gebeurt niks als de krabber niet verzilverd Is hoor, geen zorgen

Oké Marcel, dat wist ik niet, dan kan ik dat altijd eens ff proberen, anders wordt het poetsen en nog eens poetsen.

En anders gaat hij toch echt wel ff op vakantie naar de UK als het dan ook voor ff.

Posted
Zie berichtje van Richard, anders zou ik het ook niet weten. Hou er trouwens wel rekening mee dat als je hem verzend naar de UK bij Simon je mag rekenen op zeker 4 maand voor hij terug komt, de man heeft het enorm druk momenteel.

Hoi Ron,

Nou ja, dan gaat ie maar wat langer naar Simon toe, wat is nu vier maanden op een mensen leven als het krabbertje er daarna weer als nieuw uit ziet ;);)

Enne als ik nou niets anders had om te scheren dan........ ja dan :D

Ron kun je me als je uiteraard hier zin in hebt ff een PBtje sturen als het niet te veel gevraagd is waar ik dan ongeveer rekening mee moet houden, qua kosten bedoel ik daar dan mee ;)

T.

• 4 weeks later...
Posted

Na enig poetswerk afgelopen weken, ahum is de dit lelijk eendje weer een mooie prinses geworden, met geweldige scheereigenschappen.

En ik moet zeggen een geweldige aanwinst, man o man deze krabber scheert als een tierelier, ik heb deze krabber meteen een verbod opgelegd om het pand te verlaten zolang als ik leef.

Deze gaat van zijn lang zal zijn levenslange dagen niet meer weg, wat een geweldige SE krabber als er een GEM mesje inzit.

DSC05808a.thumb.jpg.e08b2eb354071a00f83a8cc6c684e9cf.jpg