Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als ik kijk op de website zie ik alleen maar producten van American dinges, haarproducten dus. Hebben ze echt eigen scheerzeep?

Posted

Dit is de omschrijving van de zeep op de site;

De Heerenkamer ® scheerzeep is natuur zuiver en met de hand koud geroerd met zuivere etherische oliën waardoor een natuurlijke verzeping ontstaat met als resultaat zuivere, natuurlijke geuren, die tot uw welzijn bijdragen.

De zepen bevatten extra vergine olijfolie. De natuurlijke glycerine als gevolg van het inzepen blijft natuurlijk en draagt bovendien tot de soepelheid van uw huid bij. De zepen zijn terug vettend en beschermend die zeer verdraagbaar zijn en in het bijzonder voor gevoelige huid worden geadviseerd.

De scheerzeep komt in een metalen blik van 80 gram - Naturel - Sandelhout - Amandel - Lavendel - Rosemarijn

Als de olijfolie de belangrijkste verzeepte olie in deze zeep is dan is het weliswaar erg huidvriendelijk (als de parfum geen roet in het eten gooit tenminste) maar nauwelijks op te schuimen. Dat betekent niet dat er niet mee te scheren valt maar maakt het tot een lastige zeep in gebruik. Op grond daarvan, en dus niet omdat ik de zeep zelf ken, zou ik hem niet zomaar aanraden en al helemaal niet aan een 'beginner'.

EDIT; bij doorzoeken op de site blijkt inderdaad dat verzeepte olijfolie het hoofdingrediënt is. Ik heb nog nooit een scheerzeep gehad die me beviel als dit zo was. Ik zou me er eerlijk gezegd dan ook niet aan wagen.

Posted

Ze vermelden het zelf ook nog: De scheerzeep wordt koud geroerd waardoor de natuurlijke glycerine blijft bewaard, daardoor schuimt de scheerzeep enigszins minder dan industrieel vervaardigde scheerzeep.

Dit is over het algemeen een metafoor voor: er is geen fatsoenlijk schuim uit te krijgen en het verdwijnt als sneeuw voor de zon bij het hoofdschuimen.

Het is wel een stijlvol blikje waar de zeep inzit. Maar voor het aankoopbedrag hiervan, € 12,50 voor 80 gram, zijn er scheerzepen te verkrijgen waarvan bewezen is dat ze uitstekend schuim van hoge kwaliteit produceren.

• 1 year later...
Posted

Nu, een dik jaar later...

Ik ben uiteindelijk een keer de Heerenkamer binnengelopen en heb gevraagd of ik een monster kon krijgen.

( ik ben ondertussen door mijn scheersticks heen...)

Ik heb dus een monstertje van de amandel zeep.

De zeep heb ik al doorgegeven aan een collega die enorm van marsepein houdt.

Ruiken deed hij wel lekker maar er was geen fatsoenlijk schuim uit te halen. Wat een waterige rommel...

Misschien ligt het aan mijzelf, maar als ik kijk wat hanskoning schreef moet ik hem echt gelijk geven !

Het wordt een schuim met een hele dunne struktuur die naar mijn idee heel weinig bescherming bied.

Dan geef mij maar liever palmolive of proraso...( meer ervaringen heb ik (nog) niet...)

Posted

Helaas krijg ik gelijk en daarom blijf ik attenderen op zepen die bij deze zeepzieder vandaan komen, ze zijn toch redelijk duur en het schuim is zwaar tegenvallend. Blij voor je dat je dit met alleen een sample ondervonden heb.

Posted
Dr. Harris, ik kan mezelf nog een sample herinneren. Na 2 pogingen in de vuilnisbak.

Watte??

Harris in de prullenbak? Waarom dan?

Posted

Dan is het op zeker deT&H die na het veranderen van hun formule - zoals Cabtree & Evelyn - hopeloze harde zepen op de markt brengt.

Net zoals Marco zegt met de Harris is een fantastisch schuim te maken.