Hanskoning Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Vanmorgen had ik waarlijk een uiterst plezierige scheerbeurt waarbij de gebruikte scheergerei een ATT S1 Kronos en een Feather mesje waren. Omtzettend effectief want na drie gangen spekglad, terwijl ik bij andere combinaties nog wel eens enkele extra halen moet maken om geheel glad te zijn. Belangrijkste echter het ging zo ontzettend gemakkelijk en zacht en zonder enige vorm van irritatie. Ik bedacht me op dat moment dat dit met de krabbers en mesjes waarover ik beschik voor mij op dit moment de ideale combinatie is. Ben ik natuurlijk ook benieuwd welke dat van jullie is?
Guest Gusto Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Een Feather-mesje met iedere krabber, die ik heb.
Noud Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 De Astra's SuperStainless (blauw) bevallen mij tot nu toe in mijn Gillette super slim twist en Fatip piccolo als één van de beste. Op dit moment in ieder geval mijn nummer één, maar dat kan ook weer veranderen als ik met een nieuwe combinatie scheer en dat weer betitel als fijnste ooit
Snuff Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 De ATT S1 (met Tradere handvat) staat bij mij nog wel op het podium maar niet meer op de eerste plaats, op één staat de Wolfman WR-1 SB gevolgde door de OC versie en dit met de lichte handvaatjes. Qua mesjes mag het altijd een van deze zijn: Super iridium - Personna lab blue - Polsilver super iridium - Feather new hi-stainless. Op even dagen: Op oneven dagen:
Kingjack Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Op dit moment de Merkur 39C met een Feather new hi-stainless mesje.
marco Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Tja, ik heb inmiddels meerdere "ideale" combinaties gehad. EJ met Polsilver stainless EJ met Personna super (blue lab) EJ of Merkur 34C of 11C of Lord L6, of Gillette Super-Speed flare tip of wat dan ook met een Rapira platinum lux
Snowmiss Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Fatip met Voshkod, maar ik ga komende week andere mesjes proberen in combi met de Fatip en de Lord L6
talibeard Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 De ideale combinatie hangt een beetje van mijn stemming af. All over is een Gladweg safetybar met Captain (red) wel zo'n beetje mijn scheerwalhalla maar andere lekkere combinaties zijn; - Lord L6 met Lord SS Super, Extra of Classic en ook de Captain. De Treet carbonstalen mesjes zijn ook erg prettig. - Vooroorlogse Tech met een Feather, Captain of Treet. - Fatip met Schick Platinum. - Merkur 37G met Lord Platinum Class. - Met de Swing ben ik nog zoekende naar het meest ideale mesje.
Loei Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Weinig ervaring alleen met EJ DE89 krabber en de SV14, die laatste heeft geen prettige kop. Qua mesjes, derby voskhod en polsilver Super iridium. De polsilver in de EJ bevalt mij ontzettend goed beste combinatie die ik tot nu toe heb gehad qua comfort en gladheid.
Guest Gusto Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Vandaag opnieuw het Kai-mesje gebruikt, net zo scherp als een Feather alleen flink soepeler. Nu nog een adresje, waar deze "voordelig" aan te schaffen zijn.
Robert79 Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Ik heb er meerdere Lord L5 met een Lord Classic of een Feather Lord L6 met een Gillette 7 O Clock Sharpedge,Lord Classic of Feather Edwin Jagger DE89 met een Personna Chrome Platinum,Rapira Platinum Lux of Gillette 7 O Clock sharpedge Gillette Slim Adjustable met een Gillette 7 O Clock Permasharp of een Polsilver ss Russische IDEAL met een Sputnik of Polsilver SI Weishi TTO met een Feather
marco Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Vandaag opnieuw het Kai-mesje gebruikt, net zo scherp als een Feather alleen flink soepeler. Nu nog een adresje, waar deze "voordelig" aan te schaffen zijn. Die schijnen inderdaad geweldig te zijn. Maar volgens mij alleen buiten NL te krijgen toch?
Robert79 Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Mmmm, het lijkt me best wel duur die KAI mesjes. Maar goed...als dat het ideale mesje is en ook nog is langer meegaat als bij een Feather dan is het misschien wel het proberen waard. Ik heb er dus ook net een paar + een aantal andere besteld bij tryablade.com en ben benieuwd hoe ze gaan bevallen.
Guest Gusto Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Vandaag opnieuw het Kai-mesje gebruikt, net zo scherp als een Feather alleen flink soepeler. Nu nog een adresje, waar deze "voordelig" aan te schaffen zijn. Die schijnen inderdaad geweldig te zijn. Maar volgens mij alleen buiten NL te krijgen toch? De mijne komen uit Bladel. En voor zover als ik weet, ligt dat in nederland.
Guest Gusto Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Maar de Timor + Kai, lijkt het gouden duo te zijn op dit moment. Morgen het mesje maar eens transplanteren naar een andere krabber.
Harkos Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Probleem bij dit soort inzichten is, dat de combinatie het succes maakt. Ik weet na toch wel wat jaren scheren en combineren nog steeds niet wat de ideale combi en het beste mesje is. Je kan toch niet zeggen, dat ik niks uitprobeer. Feathers vind ik wel erg goed, maar om me er lekker mee te scheren, moet ik ze niet in mijn favoriete krabbers stoppen. Dat weerhoud mij er van om een Feather in de Ikon #101 of de Merkur 39c te stoppen, terwijl ik in de 38c me er aardig mee kan scheren. Ik wil wel eens zo'n Kai testen. Echter of de prijs de kwaliteit garandeert en rechtvaardigt, ik betwijfel het. Wordt er weer gehypt?
Guest Gusto Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Een nieuwe hype, ik weet het niet, mijn nieuwsgierigheid, heeft me doen besluiten om dit voor mij onbekende mesje mee te bestellen.
Guest Gusto Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 En wat een ander er van vindt, vooral die B&B-Gringo's, zal me mijn reet roesten.
Snuff Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Echter of de prijs de kwaliteit garandeert en rechtvaardigt, ik betwijfel het. Wordt er weer gehypt? Voor mij hoeft het in ieder geval niet, te duur en niet bijzonder.
talibeard Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 En wat een ander er van vindt, vooral die B&B-Gringo's, zal me mijn reet roesten. Als er ergens flink gehypet wordt is het inderdaad daar wel. Toch is er wel degelijk informatie uit dat forum te peuren maar je moet dan wel het kaf van het koren kunnen scheiden. Toegegeven; er is veel kaf.....
Thorical Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Ik ben momenteel erg in mijn schik met een Schick injector M29 met z'n injectorblades. Ik weet het, het is geen DE maar hij scheert ontzettend smooth.
Robert79 Posted October 25, 2015 Posted October 25, 2015 Voor de mensen die Kai mesjes willen ? Is misschien dit iets ? Of is dit onmogelijk ?
Recommended Posts