Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Cien asb

Vandaag nogmaals de nieuw verworven Areuka aan de beurt, en ook ditmaal een uitstekende scheerbeurt. Moeiteloos en soepel ontdoet ze mijn gezicht en hals van alle haar en na drie gangen ben ik weer zo glad als een biljartbal. Ietsje prik van de aluin, de Pinaud doet hier een klein schepje bovenop. Afgemaakt met de Cien asb.

Posted

MR22

Polsilver super iridium

Whipped Dog 24mm

Stirling Margaritas in the Arctic

Alcolado Glacial 0c3402c1be04b413657b7f557f6a9835.jpg

Posted

-L'Occitane Plisson

-Nivea scheercreme

-Merkur 37c

-Astra superior platinum

-Nivea asb

een gewoon goede scheerbeurt, in drie gangen klaar voor een dag kantoor.

Posted

Merkur C34 HD

Rapira Platinum Lux (15)

Onbekende vintage varken

Rituals Magic shave (pre shave)

Omega Crema da Barba

Nivea sensitive ASB

Het mesje presteert nog zeker voldoende maar heeft zijn langste tijd gehad. Toch lekker glad in de gebruikelijke twee gangen.

Posted

Jeruzalem Fibre Harkos®,

zeep_6,

Gillette Fat Boy adjustable,

Rainbow_Super Stainless (Lord) 7e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De zeep_6 en de Jeruzalem Fibre Harkos® gaven al vast een voorschotje op het verhaal van morgen. In elk geval gaat het hier om een zeep, waarvan ik de geur erg prettig vind en zich goed met een fibre laat opkloppen.

Mesje en krabber:

De Rainbow_Super Stainless (Lord) voor de 7e x gebruikt. De Rainbow (overigens eerder vergeten te vermelden gesponsord door HansKoning) doet het nog wel, echter een twijfel of morgen ook nog lukt. Vandaag voor de 7e x toch redelijk goed geschoren. In de Fatboy, eerst op 5 met de vleug mee deed niet veel, dus daarna op 7 om het allemaal wat effectiever te maken en goed glad geschoren. Het mesje is bruikbaar, maar vind het persoonlijk geen hoogvlieger qua scherpte en comfort. Dit is er echt een van als je niet anders hebt kan het prima, maar er is zoveel beters.... Nu is het wel zo, dat het lijkt of het mesje gaande weg beter wordt, maar echt hoge ogen gaat deze bij mij niet gooien. Wel simpel in gebruik wat betreft hoekgevoeligheid. Resultaat BBS.

Zeep_ 6 riep twijfels op tussen Floïd en mijn Bay Rum, maar naar buiten kijkend wist ik het: echt werk voor rum, wodka en kruiden.

Posted

De camping voorraad is weer terug in het Utregse. Hedenmorgen verzorgde de Meissner Salty Sea in samenspraak met de Simpson weer voor een heerlijke kom schuim.

Over combinaties gesproken de ATT met een Feather was vanmorgen waarlijk een feest.

Een heerlijke scheerbeurt waarvan je hoopt dat ze voortaan allemaal zo geschieden.

2e901318a98daf64143ea8f224dce3c2.jpg

Posted

Merkur Progress

Tiger Superior Stainless (5)

Vie-Long 13071 Paard

Haslinger Sandelholz

Pitralon Zedern

Posted

Wat voor beest is/was die Omega? ;)

Posted

- ProRaso groen pre

- Merkur 23C met Apollo handle

- Feather (2)

- ProRaso groen scheerzeep

- Omega 10098

- Floid Mentolado Suave

FullSizeRender.thumb.jpg.d3a5388093941dc3dd89dab55f75a35e.jpg

Posted

Otto Busch Weltmeister Rostfrei

Stirling synthethische kwast

Dusy Kabinett scheerzeep

Cien AS

Uitstekende scheerbeurt. De Weltmeister blijft mooi op scherpte en heeft een fijne snede van de Charnley Forest.

Posted

EJ DE89 Knurled

Polsilver Super Iridium (12?)

Jan Zoethout custom silvertip

TOBS Eton College

Blue Stratos AS

Fijne scheerbeurt weer met dit super mesje!

Ik heb hem er nu wel uitgehaald en weggegooid, anders kom ik nooit aan de andere samples toe :mrgreen:

Nu een nieuwe Polsilver in mijn SV14 krabber gedaan, binnenkort zien hoe dat bevalt.

Bevalt het, dan mooi, zo niet dan gaat hij in de EJ.

DFS met de heerlijke AS van Blue Stratos! :)

Posted

edc89f1bee6b4a2a19d4e111b45fa950.jpg

- Philips Philite

- Rapira PL

- Speick

- Omega 10019

- Aluin

- Nivea

Een goede les vandaag, beoordeel een krabber niet op zen uiterlijk. Ik verwachte eigenlijk dat ik de philite na 1 keer afspoelen weg zou doen en een andere zou pakken om het af te maken. Dit bruine stukje plastic lijkt niet veel en weegt haast nix maar zijn prestaties zijn top. Deze topper krijgt een plekje in de kast, op de bovenste plank.

Posted

Gaaf, een Philips-krabber. Daar moet je eens een onderwerp met meer foto's van openen in het krabber-subforum.

Die plastic krabbertjes zien er vaak wat goedkoop uit, maar vaak doen ze het zeer goed. Er zijn lui, zo ontdekte ik onlangs, die speciaal voor de prestaties alleen bakelieten krabbers kopen.

Posted

Dat is misschien wel een heel goed idee. Dit krabbertje heeft mij flink verbaasd. Ik kan er ook niet veel over vinden. Het enigste nadeel vind ik dat het nix weegt en snel teveel druk zet. Maar scheren doet het meer dan perfect. Ik ga deze week verder experimenteren met dit stukje plastic.

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- Sanex asb

Om het titanengeweld te continueren was het vandaag de beurt aan mijn Candidius. Mooi om de verschillen te kunnen zien tussen deze en de Areuka. Waar de laatstgenoemde een full hollow is, is de Candidius een near wedge of misschien net quart hollow. Ik zal hier later nog wel eens op ingaan.

Ook de Candidius had geen enkele moeite met de baard en ontdeed mijn gezicht en hals dan ook moeiteloos hiervan. In drie gangen weer zo glad als wat. Een tinteling van de aluin en enkele minuscule prikjes van de Floid waren het resultaat. Afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

-L'Occitane Plisson

-L'Occitane Cade scheerzeep

-Merkur 37c

-Astra superior platinum

-L'Occitane Cade asb

De Cade scheerzeep maakt prachtig schuim met de Plisson (eigenlijk is het meer dan gewoon maar schuim ;) ), en de Merkur met astra mesje maakt nog steeds in drie gangen de boel glad. Afgemaakt met de laatste tester Cade asb (is lekker vet).

Posted

Pearl OC platinum blue

Polsilver super iridium

Whipped Dog 30mm

HTGAM Cavendish

Aqua Velva

c5a34d1428f4556465c45d8ba6e6c769.jpg

Posted

Merkur 34C HD

Rapira Platinum Lux (16)

Omega 10019

Omega Crema da Barba

L'Oreal men expert ASL

Nivea sensitive ASB

Posted

Scheerzepentestzeep 6

Omega 10019

Gillette super slim twist

Personna Super (1)

Kruidvat sensitive ASB

Posted

Semogue SOC Bristle Cherrywood,

zeep_6,

Ikon_Shavecraft 101,

Rainbow_Super Stainless (Lord) 8e x,

Floïd_Mentolado Suave,

Floïd_Aftershave Balsem.

Kwast en zeep:

De zeep_6 en de Semogue SOC Bristle Cherrywood waren nog beter dan gisteren. Zo wat een schuimexplosie in dat varken. Lekker geurend en relatief veel schuim t.o.v. het geladen zeep. Zo daarover verder meer in de zeeptest

Mesje en krabber:

De Rainbow_Super Stainless (Lord) voor de 8e x gebruikt. De Rainbow is vandaag niet opgegaan. Me er nog mee geschoren, maar dat was een matige beurt. Niet slecht, maar ook niet goed genoeg. Zo ongeveer een Derby beurt, na 3x, dus spaarpot. In de Ikon ging het nog net, maar niet dat vlotte gevoel, dat ik van een lekker scherp mesje verwacht. Maar goed 8x is nu ook weer niet slecht te noemen. De Ikon gaat duidelijk beter met de Rainbow, dan de adjustables van Gillette. Resultaat DFS.

Afwerking met de Floïd, want die past een tikkeltje beter bij zeep_6, dan de Oosterse kruiden van de Bay Rum. Zo vandaag richting Purmerend, daar de tot maandag de buurt bekijken en dan naar huis, waar weer het hele assortiment op me wacht.