efsk Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 Jo mensen Beetje snel op elkaar, ik had ook nog niet zo'n haast deze te testen, maar door omstandigheden bood iemand me twee Schrägschnitts voor deze krabber. Dat leek me wat overdreven, dus nu ruilen we twee tegen twee en deze gaat dus weg. Voor vertrek toch even getest. De Bigelow-Parkin is een uiterst compacte reiskrabber. Deze werd veel weggegeven als relatiegeschenk en het lederen foedraaltje had dan opdruk van het schenkende bedrijf. De nu nog mijne van de North-Western nog wat uit Minneapolis. Gepatenteerd op 11 mei 1921 is het nauwelijks groter dan een mesje. Na openklappen van de twee klepjes met ster staat er "Open Here". Beetje moeite en de klep opent, ruimte gevend voor het mesje. Klep dicht, klepjes met ster omklappen en klaar. De klepjes met ster zijn het greepje. Duim op de een, wijsvinger de ander en je hebt de krabber vast. Het vinden van de hoek gaat simpel, en dan scheert het verdomd niet onaardig. Ik had de eerste gang wat moeite de druk op nul te houden, vermoedelijk door het ontbreken van een greepje, dus die ging wat minder, maar gangen twee en drie deed de krabber zn werk uitstekend. Enige kritiekpunt is het openen van de krabber als er een mesje inzit. Dat "open here" geldt dan nog steeds maar is lastig voor elkaar te krijgen zonder je in de vingers te snijden. Wegens de curiositeitswaarde verwacht ik een dergelijk exemplaar nog wel eens her aan te schaffen.
marco Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 Merkwaardig krabbertje. Wel gaaf om zoiets in de collectie te hebben. Tenminste, jij nu niet meer dan.
Marcel Posted October 18, 2015 Posted October 18, 2015 Wat een maf ding! Wel een erg leuke invulling van een reiskrabber.
Snuff Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Uniek maar niet geschikt voor deze persoon, als ik daar mee kramp in mijn vingers krijg is het wellicht de laatste keer.
Noud Posted October 19, 2015 Posted October 19, 2015 Haha wat een geinig dingetje. Nog nooit gezien. Hoe kom jij toch altijd aan dit soort exemplaren?
Recommended Posts